Op zolder nwe huis zitten velux dakramen. Nu zoeken we naar verduisterende bekleding ervoor. Geen idee waar te beginnen? Welk merk? Gewoon donkerblauw willen we. Zijn het standaard maten? Verder zit er ook een raam een vierhoekig maar dan gespiegeld waardoor Er een hoek boven zit, een hoek onder en twee hoeken rechts en links. Daar willen we ook schuif gordijntje voor maar dan verticaal zeg maar? Kan dat? Deze moet dan wel aan onderzijde vast gemaakt worden denk ik..
Velux heeft standaard raammaten, je hebt op vlak bij de hendel een plaatje zitten met het type. Ff googlen en je weet welke maat je moet hebben. Dat andere raampje zie ik niet voor me. Sorry
Op elk velux dakraam staat een typenummer. Als je hem openzet zie je rechtsboven een typenummer (Bijv M8 of UD14). Aan de hand van het typenummer kan je zowel van velux als van andere merken een rolgordijntje bestellen. Dat andere raam, misschien moet je even een foto plaatsen want ik kan me er niets bij voorstellen, sorry.
Bedoel je dat het raampje in de vorm van een ruit zit? En dan in een schuin dak? Dan kan je inderdaad het beste een schuifgordijn (laten) maken met rails boven en onder. Als het niet in een schuin dak zit volstaat alleen de rails boven.
Voor het velux raam inderdaad even kijken naar de maat. Wij hebben 2 velux ramen op zolder en van velux zelf ook een soort van rolgordijn. Verduisterend en donkerblauw, precies wat jij zoekt. Waren niet goedkoop maar zijn wel echt ideaal!
Meiden, kan ik nummer dan online invullen? Wil alles zo veel mogelijk online regelen. Ivm weinig tijd/drukte met drukke baan en drie kleintjes thuis. Gewoon op velux website? Of is b merk net zo goed en veeeeel goedkoper? Zoja welke site? Donkerblauw of donkergrijs en dan zeer verduisterend. Verder: voor de ruit een rolgordijntje over dwars/horizontaal. Aan onderkant denk ik vast gemaakt worden? Waar koop ik zoiets? Ook verduisterend..
De rolgordijnen van Velux zijn in elk geval zeer verduisterend. Ik heb ze in beige en ook overdag krijg ik het er aardedonker mee. Ik vind ze perfect.
Wij hebben ook een donkerblauw verduisterd en warmtewerend rolgordijn. Een nepvariant online gekocht die op veluxramen past. Bij de online winkel met dat bolle mannetje in blauw pak
Voor Velux zijn ook de eigen merken van de praxis en de gamma te koop. Bedankt voor de tip van de zonweringstunter, die kende ik nog niet en wij hebben Fakro, daar zijn ( misschien waren) slecht de eigen merken voor te krijgen.
Wij hebben een variant met een hor erbij. De hor zit onderin, het verduisterende gordijn bovenin dus je kan het raam lekker openzetten zonder vliegen en muggen binnen. Het typenummer van het raam geeft de standaard maar weer.
Wij hadden eerst verduisterende rolgordijnen van Velux zelf. We kregen ze niet helemaal sluitend onder en het stof rolde uit de geleider. Nu hebben we overal verduisterende rolgordijnen van Bloc. Tot nu toe zijn we hier erg tevreden over!!