Hallo mede-mama's, Sinds vorige week is mijn zoon van 15 maanden verkouden. Dit kan natuurlijk geen kwaad maar sinds het weekend kreeg hij er verhoging bij... (37.5-38 ) En vanaf het begin van de week werd zijn temp steeds wat hoger. 's Morgens heeft hij nu 38 en dat loopt dan 's middags op tot 38.7 Verder heeft hij nergens last van, hij is gewoon lekker vrolijk (meestal dan) en speelt lekker door. Ook eet en drinkt hij zoals normaal. Gister heb ik dus de dokter gebeld en dat hele verhaal verteld. Ik vroeg of het nodig was om langs te komen (omdat hij niet suf is of niks) en zij vond het dus niet nodig. Ik moest maar gewoon zetpillen geven om de koorts laag/weg te houden. Is dat wel normaal? Ik weet natuurlijk niet of het goed is als die kleintjes zo lang koorts hebben... Oja mijn zoon slaapt wel ineens heel veel. Gister heeft hij overdag 5.5uur geslapen! Normaal is dat ong 3uur. De nacht heeft hij ook helemaal doorgeslapen (12uurtjes). Hij was vanmorgen rond half 7 wakker en wil nu alweer naar bed... Ik kan het me natuurlijk wel voorstellen, als wij griep hebben willen we ook het liefste lekker slapen, maar ik maak me toch een beetje zorgen... Iemand die raad/advies heeft?
ik zou zeggen laten slapen hihih ,wel genoeg drinken aanbieden tussen de slaapjes door Gyano heeft laats bijna 2 weken lang iedere dag koorts gehad (wel onder 39) die was eerst een week verkouden maar kreeg de week erna nog een luchtweginfectie dat verklaarde de koorts<--- zijn lichaampje bleef gewoon vechten tegen het nieuwe virus grtz Ramona
Ok dankje, hoe was je er dan achter gekomen dat hij een luchtweginfectie had? Ik heb wat gegoogled en ze zeggen idd dat de koorts nodig is om een virus te 'bestrijden' dus wie weet is het dat gewoon... Heeft hij gewoon griep en dat zal niet van de ene op de andere dag weg zijn he...
Hallo, Koorts is eigenlijk alleen maar goed he? Als hij geen last heeft van de koorts (buiten veel slapen) zou ik hem geen zetpil geven om de koorts weg te houden. Koorts zorgt er alleen maar voor dat het virus bestreden word. Fenja heeft nu trouwens al 2,5 week koorts en oorontsteking en waterpokken! Dokter doet er niets aan en ze is echt goed ziek. Van het weekend naar de huisartsenpost want dit word echt te gek vind ik.
Ja overdag geef ik hem ook geen zetpil (alleen gister) ik geef alleen 's avonds een zetpil. Maar dat kan ik dus ook beter niet doen? Pff wat een dokter zeg... Arme Fenja Hopelijk helpen ze jullie wel bij de huisartsenpost hoor!
ik ben ook na 1 week dagelijks koorts naar de huisarts geweest...en die zag toen dat het die luchtwegeninfectie was maar ik werd gewoon weer naar huis gestuurd met hem... hoop dat het snel beter gaat met je kleintje grtz
hier ook een mannetje dat al sinds vorige week vrijdag elke dag verhoging heeft. 's ochtends staat hij koortsvrij op, maar rond 17.00 uur loopt het op van 38.2 tot af en toe 39. de rest van de dag is hij wel vrolijk, maar vanaf 17.00 uur is het echt over met de pret, lastig met eten. maar rond 18.30 uur ligt hij erin. sneu voor het ventje, hij hoest er ook flink bij, dus denk ook aan een luchtweginfectie. hij heeft 2 weken geleden al een ab kuur gehad, ga nu maar even niet naar de huisarts, wil niet nog zo'n kuur zo kort daarna.
Kindjes worden ziek en dat hoort erbij (maakt het niet leuk of gemakkelijk voor het kindje of de mama maar is wel zo). 38 is echt heel lichte verhoging en kan al veroorzaakt worden door inspanning (bijvoorbeeld spelen). Pas als een kindje drie dagen achter elkaar 39 graden of meer heeft is het nodig om naar een dokter te gaan. Tot die tijd is het lichaam gewoon bezig iets afwijkends te bestrijden en dat is alleen maar goed. Een zetpil voor het slapen of wanneer je denkt dat je kindje pijn heeft is prima hoor maar ik zou er inderdaad niet teveel geven en zeker niet als je niet denkt dat je kindje last heeft. Laat het lichaam maar het werk doen. Kindjes kunnen het beste zelf hun kwalen bestrijden, anders bouwen ze geen goed immuunsysteem op. Dit is de reden waarom veel huisartsen niet graag ingrijpen en gaan voorschrijven. Je hebt een kans dat je van de regen in de druk komt... en dat wil je natuurlijk ook niet. Waterpokken moeten bijvoorbeeld echt door het lichaam zelf bestreden worden en als je dan antibiotica voor de oorontsteking gaat geven dan onderdruk je de waterpokken. Dat is schadelijker dan de oorontsteking. Erg vervelend voor het kindje maar wel 'beter'. Ingewikkeld allemaal maar zolang je kindje als hij / zij wakker is alert is en goed drinkt moet je je vooral niet teveel zorgen maken. Laat hem of haar z'n ding doen, dan gaat het het snelst over. Pas wanneer je kindje erg slap of afwezig wordt dan zeker een huisarts bellen. Slapen is harstikke goed als je ziekig bent dan geef je je lichaam optimaal de kans om het gevecht met de slechte beestjes aan te gaan Veel sterkte
Ramona, dankje! Elsa, hier ook flink hoesten... en idd rond 17uur word hij ook moe en lastig maar dat is altijd zo bij hem. Hij ligt er door de week dan ook meestal rond 18uur al in Zwaantje, thnx voor je duidelijke uitleg. Wel stom dat de doktersass gewoon zegt, zetpillen geven... Ben er zelf niet zo kapot van om een zetpil te geven dus zo snel geef ik ze ook niet. Ik ben alleen zo bang dat hij wat ergers blijkt te hebben maar goed dat zal wel niet bij zo'n lage koorts he. Maar ben wel meer gerustgesteld door je berichtje, dankjewel!
Heel graag gedaan. Vertrouw op je instincten maar kijk vooral heel goed naar je kindje.. Is hij vrolijk, lief en drinkt hij goed dan is er eigenlijk nooit wat aan de hand maar (!) als jij denkt.. "Hé, dit is niet goed..." Oppakken en naar een huisarts.. mams weet het (meestal) het beste hoor! Wat ik zeg een zetpil geven kan geen kwaad maar is ook niet echt nodig zo te horen. Je huisarts wil je graag het idee geven dat jij als mama iets kan doen en dat is toch ook wel weer aardig!? Beterschap daar!