Hoe krijg je een volledige voeding aan afgekolfde melk bij elkaar?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vlinderCN, 19 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je plakken je tepels daar niet aan vast :$? Is dat anders dan een wollen wikkeldoek bijv?

    We gaan afhalen, wilde te veel te snel ;)
     
    Shakes vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik heb ook raynaud idd. Hoe ik t vol hield? Door voor de laatste avondvoeding te kolven en dat man de fles van 23:00 gaf (en dat doe ik nog steeds wel eens) omdat ik dan zo moe was en zo klaar met de dag dat ik na het kolven heerlijk wou douchen. De kolf kan ik tenminste zelf instellen.

    Ik moest eerst na elke voeding kolven in de eerste week omdat ie zo ondervoed was (te zwak om zelf te drinken), met tepelhoedje had ook even tijd nodig voor dat hij sterk genoeg was om volledige voeding eruit te halen dus eerst die vreselijke voeding en daarna nog kolven pfff, als dat 9 week had geduurd was ik gestopt: voor de oudste was dat ook niet te doen omdat ik zo lang bezig was met alles. Uiteindelijk wel alles via tepelhoed, duurde nog lang die voeding maar alles beter dan dubbel werk

    Let er wel op, doordat hij slecht dronk heb ik best vaak beginnende borstontsteking gehad.

    O nee vastplakken aan je compressen is vreselijk! En dat bloeden is echt niet fijn :( is hij niet misselijk ervan?
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Bij het lezen van uw verhaal voel ik de cactus in men borsten terug van bij onze 3de kindje.
    Wat was me dat een hel.
    Zo pijnlijk brrr.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Heilwol is veel losser. Er zit veel lanoline in maar doordat het de hele wol is neemt het juist weer vocht op en blijven je tepels droog.
    Ik leerde er zelf van na mijn kraamperiode dus nooit uit eigen ervaring gebruikt, maar van horen zeggen lakt het niet.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat naar dat hij ondervoed was, dat kwam doordat ie niet goed kon drinken door lip/tong? Dat is hier gelukkig niet, hij komt goed aan en ook niet misselijk van bloed (is ook alleen met hoedje snachts) anders had ik er de brui aan gegeven denk ik :(.
    Ik snap niet precies hoe je dat dan deed met dat kolven. Je kolfde rond 9u ofzo net na een voeding zodat je man dat om 23u kon gev e n? Maar wat deed je dan met je borsten om 23u :|? Die moeten dan toch ook weer geleegd worden?
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Bedenk maar zo, als je last hebt van je knie, neem je het advies aan van de fysio ipv de huisarts.
    Dat is ook het verschil tussen LK en VK/VK. Die laatste weten uiteraard het een en ander maar een lactatiekundige heeft op dit specifieke onderwerp een paar jaar moeten studeren, je krijgt dat papiertje niet zo maar.
    Ik zou dus zeker haar advies opvolgen.
     
    vlinderCN en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    #27 GroeneBomen, 19 jul 2020
    Laatst bewerkt: 19 jul 2020
    Nee hij had foetale nood en is gelijk na geboorte beademd en naar neonatologie gebracht (dus huid op huid gelijk ook gemist), hij heeft daarna heel veel last gehad van mondspieren en nek omdat de navelstreng hem had gewurgd. Dus hij was lang te zwak (wou ook niets drinken, zwak zuigreflex ook, kreeg voeding dmv slangetje aan onze vinger).

    Hij kreeg ook kunstvoeding erbij de eerste dagen omdat hij doorgespoeld moest worden dmv extra voeding dus ik heb toen 1 keer 1 volledige fles kunstvoeding gegeven en gekolfd zodat ik 1 voeding voor liep. En de dagen erna gewoon gekolfde melk kon geven en ook voedingen kon invriezen. De lactatiekundige vond dat prima, kind was al gewend aan tepelhoedje dus fles 1 keer toevoegen en kolven maakte niet zoveel meer uit. Maar voor mij mentaal en fysiek was het fijn om 1 voeding niet extreem zo te lijden.

    Ondertussen is hij 6 maanden dus ben blij dat ik heb doorgezet (maar was wel gestopt als het laseren geen effect had)
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Och ja, je had je verhaal al wel eens gedeeld, pittig en spannend geweest zeg.
    Maar dan snap ik m idd. Dank je.
    Ik hoop dat het laseren hier ook effect gaat hebben..
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Succes en vooral met de nabehandeling :(
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja zielig is dat ook he.. werd raynaud bij jou mindee daarna?
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ja!

    Ik heb het alleen nog als ik migraine medicatie neem omdat dat vaat vernauwend werkt
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina