mijn man vs de kat

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen stond de kat, zoals altijd helaas om half 7 voor de deur te mauwen, nooit later, soms wel eerder. Ik trek meestal de deken wat verder omhoog zodat ik dat malle beest even nog kan negeren tot mijn man gaat douchen. Maar mijn man... die gaat terug schreeuwen! :$ Ik weet niet wat ik nou irritanter vind. De kat, of mijn man... bij elk salvo van meer dan 5 miauws van de kat brult mijn man op straaljager decibel terug. POEEESS!!! En dan denk ik waarom? Ja, want dat helpt dat schreeuwen... voor 5 minuten... En dan begint het weer. Dus ja... Misschien moet ik mijn man maar op de zelfde manier behandelen als hij de kat... ter orde roepen.

2. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    je moet proberen je man de kat te laten negeren.
    Want de kat krijgt nu een beloning: aandacht. Ook al is het negatief. dus zal de kat dit vaker gaan doen.
    Dus negeren; niet roepen ;)

je kan ook de goocheltruc met ventilator gaan doen, maar dat vinden sommige mensen zielig ;)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De deur van de woonkamer dicht doen zodat het beestje niet naar boven kan?

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Als hij dat beest z'n zin geeft, is ie zo van het gemiauw af.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat bovenste klopt dus.

Dat onderste ken ik niet:)

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    oh ja fijn die beesten... negeren werkt vaak wel het beste... soms lukt het mij ook niet altijd hoor... maar vond gisteren zo'n mooi voorbeeld van dat negeren werkt! "Poes zit bij zn bak te mauwen dat ie nieuwe brokjes wil, maar in zijn bakje zit nog een laagje brokjes van de avond ervoor. Ik negeer poes met zijn roep om nieuwe brokjes... na een tijd wat mekkeren zie ik toch dat hij dan maar de oudere brokjes aan het op peuzelen is!" :D Dus negeren loont! ;p

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hahahahaha! :D Gelukkig hebben wij geen beesten!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier had ie die gewoonte ook en wij deden dan de deur open, kwam ie erbij liggen of hij ging weer naar beneden ;) ....schreeuwen heeft inderdaad niet veel zin en zou ik ook niet waarderen als ik er naast zou liggen, niet echt lekker wakker worden zo.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet er wel om lachen een beetje.

Praat katten. En een praten de man. Zou mee gaan gillen en miauwen hihi.

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat is inderdaad niet leuk op staan elke dag.

11. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Haha ja, mee gillen en mauwen...
    Ik zei het ook wel eens dat hij het gewoon moet negeren, maar ik denk dat onze kat op een dusdanige toonhoogte miauwt dat er bij mijn man een irritatie knopje word geraakt... ;) Het maakt ook niet uit welk tijdstip van de dag. Zodra de kat zit te "mauwen" om niks begint mijn man ook te "mauwen" . Misschien is het ook wel om het zeurende miauwen. Hij kan ook niet tegen mijn "gemauw" hahaha of die van onze meiden. Niet dat hij dan meteen tegen ons begint te schreeuwen hoor gehehe, maar hij kan wel lekker overdreven zuchten dan ;)

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het zit in de lucht ... kom net terug van Feliway te kopen :D Misschien ook iets voor jullie?

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Negeren? Helpt dat?!
    Hier niet, dan gaan ze met z'n drieën voor de deur zitten te miauwen en te krabben.
    Ze mogen van ons op de slaapkamer, 1 kat slaapt bovenop de kast in zijn kussentje.
    De rest komt nog niet eens goedemorgen/avond zeggen.

Misschien de benedendeur ook maar dicht doen? Dat de kat uberhaupt niet boven kan komen?

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Als je hem. Iet beneden kunt houden, een slof tegen de deur smijten? Die van mij deed het in het vorige huis ook, ik heb drie ochtenden in volle vaart een harde slof tegen de deur gesmeten en daar schrok hij zo van dat hij het niet meer heeft gedaan.

Verder dus niks bij zeggen, schreeuwen of roepen.

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    inderdaad negeren werkt het beste, ik heb helaas een mauwende dove kat, dus kan wel schreeuwen maar dat heeft geen zin. Helaas doordat hij doof is mauwt hij knetterhard en is dus zelfs boven te horen door het betonnen plafond heen. En dan lig ik me in bed te ergeren aan manlief omdat hij zich ergert aan de kat. Haha lekkere lose lose situatie

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.292
    113
    Negeren zou mijn optie 1 zijn en anders plantenspuit. (wanneer ze niet ophouden kun je ze beide nat spuiten ;) )

Onze andere kat was dementerende en zat zo maar midden in de nacht te mauwen of er iets vreselijks aan de hand was, ze mauwde niet vaak en anders heel zachtjes. Dan heeft negeren ook geen zin en schreeuwen al helemaal niet want ze snapte er niks van. Het enige wat hielp was er naar toe gaan even aaien en haar in het mandje leggen.

Succes

17. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    In principe mauwt een kat van nature niet (alleen als kitten). Omdat wij als mensen het belonen en zelf zo veel kletsen met elkaar, leert de kat aan dat mauwen een vorm van communicatie met de mens is.

Negeren en vooral niet te veel terugkletsen (op welke toon dan ook) helpt dus het beste. Vervolgens is het natuurlijk wel interessant om na te denken waarom de kat mauwt. Is het verveling, is er echt iets? Daar kun je dan in je totaalgedrag richting de kat wel iets mee doen.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hahaha herkenbaar alleen dan niet die schreeuwende man. Als er iemand schreeuwt ben ik het :) Maar negeren werkt inderdaad het beste al moet je soms wel een lange adem hebben dan. Toen onze dochter werd geboren mocht hij niet meer bij ons op de slaapkamer omdat zij daar ook sliep en we waren vantevoren al begonnen met de deur dichthouden. Hij was er dus aan gewend geraakt dat het niet meer mocht. Maaaaaar... toen dochter vijf maanden was ging ze naar haar eigen kamer en sindsdien staat ie weer aan de deur te miauwen.... en laten we hem er ook vaak in en komt ie bij ons op bed liggen. Soms wel gezellig maar soms heeeeeel irritant als ie precies bij je voeten ligt!

Maar in ieder geval... hoop dat je man hem zal kunnen negeren ipv te schreeuwen want echt, het werkt!

19. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    P.S. Gebruik maken van plantenspuit of andere voor de kat vaak onbegrijpelijke straffen werkt averechts. De kat raakt in de war en gestresst, waardoor het probleem vaak verergert.

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    En inderdaad... misschien miauwt ie omdat ie honger heeft? Dat was hier wel soms zo en dan gaf ik hem wat eten en ging ie weer rustig zijn gangetje.

Deel Deze Pagina