Wanneer begonnen jullie met vlees? Wat voor vlees? En hoe vaak? Ik heb al eens kip gegeven maar moet eerlijk bekennen dat ik het ook steeds vergeet..... Ik las op een Belgische site dat als je kind koemelkallergie heeft je beter geen rundvlees kunt geven? Is dat echt zo?
ik heb nu 2x kip gegeven en verder nog niets. ik zou het net zo introduceren als alle andere dingen. dus eerst een klein beetje en dat opbouwen drie dagen lang achter elkaar. Rundvlees mag gewoon hoor, heeft de diëtiste hier niets over gezegd dat het niet zou mogen. Varkensvlees kan je beter wel mee wachten.
Ik heb potjes gegeven en daar zit vaak ook vlees in.. Met 11 maanden over op de pot mee en maar af en toe vlees, nu eet ze wel gewoon het vlees mee (ongekruid) maar ze vindt niet alles lekker..
Hier met een maand of 8, begonnen met kip en rundvlees. Goed gebakken/gekookt.. En dan nog maar 2a3 keer per week. Meer is echt niet nodig, maar mag wel.. In het begin geef je toch wat puurdere groentes, evt gemengd met aardappel/rijst/pasta. Pas bij een maand op 8 begonnen het gerechtjes te worden
Hier met een maand of 9 a 10 mee begonnen geloof ik. Begonnen met rul rundergehakt en later ook kip. Varkensvlees eten wij niet dus krijgt ze sowieso niet. Met een jaar at ze alles gewoon mee.
Tot 1 jaar alleen vlees wat dan toevallig in een potje zat..ong 2x per week de rest vers. En vanaf 1 jaar eet ze al het vlees mee wat wij ook eten. Maar geen biefstuk of ander half rauw vlees. Kip,rundvlees gehakt enz.
Met 9 maanden begonnen met 2 a 3 keer in de week een reepje kipfilet, gehakt (balletje gedraaid, was makkelijk pakken) of visfilet. NU krijgt hij vlees/vis wat wij eten, gewoon een ministukje van ons.
Deden jullie het altijd los 'erbij'? Ik doe de groente en aardappels/rijst door elkaar en de keren dat ik kip heb gegeven, deed ik het dan door het prakje heen. Maar dan proeven ze het toch niet zo goed?
Hier eet hij zoveel mogelijk met ons mee, alleen doen we zijn vlees/kip/vis als eerste zonder zout in de pan. Zijn eten gaat een beetje door elkaar in z'n bordje, maar het is geen egaal papje ofzo. Het ene hapje heeft veel vlees, het andere juist veel groente, etc. Alleen als we voorgekruid vlees eten (rundervink, hamburger, etc) mix ik het vlees wat meer door de rest heen om het een beetje te verdelen.
Hier vanaf een maand of 8 met vlees EN vis begonnen geloof ik. In het begin alleen rundergehakt en kipfilet en witvis, later ook zalm en wat meer gekruid vlees. Varkensvlees eten we niet dus is sowieso niet aan de orde. Ze heeft een tijd vrijwel geen vlees of vis willen eten maar de laatste tijd gaat het een stuk beter.