Hoe krijg je je kind weer aan het (avond)eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Gisteren ook weer zoiets:
    Ik had nasi gemaakt. Het zat nog in de pan en meneertje had honger, dus heb ik hem een paar hapjes gegeven uit de pan om te proeven. Hij had het nog nooit gehad en ik dacht, lust hij het nou echt niet dan pak ik wel een potje. Meneertje smulde er echt van. Na een kwartiertje gaan we aan tafel, ik geef hem de eerste hap nasi. Spuugt hij alles uit. Hij weigerde gewoon om het te eten... Daar word je toch niet goed van :(

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O ja, haha, herkenbaar! Tis de hele setting he? Van aan tafel gaan, slab om, in de kinderstoel, bord voor de neus en ineens hoeven ze dan niet meer!! Maar ik weiger om het op een andere manier te geven. dan wordt t elke avond feest en daar heb ik geen zin in! Tis eten aan tafel en wat de pot schaft of potjes die ik in huis heb en verder niet! Geen alternatieven!
    Het enige wat er afgelopen week goed in is gegaan waren 2 potjes pasta/ macaroni.
    Vanavond maak ik zelf en ben benieuwd of meneer het dan wel blieft?!

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier eet Luca wel echt stukjes en ik heb soms het idee dat hij soms de stukken heel doorslikt zo snel heeft hij zijn mond weer leeg, vooral met vlees.

Ik snij zijn aardappel, vlees en groente is stukjes van ongeveer een cm en die eet hij dan op. Als wij hem een hapje in de mond geven dan laat hij uit zijn mond vallen en als ik het dan aan zijn vork prik en de vork aan hem geef dan eet hij alles op, zelfs groente tegenwoordig. Hopelijk blijft dit zo en leert hij zo ook met lepel en vork eten. Vanavond lukte het hem zelf om 2 keer iets aan zijn vork te prikken en in zijn mond te stoppen.

Veel liefs
    Nataly

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanavond heb ik zelf pasta gemaakt met saus en brocolistronkjes. Ik heb hem er ooke en lepel bijgegeven, maar hij kan er echt nog niet mee overweg! hij schept en er komt wat op en vervolgens draait hij de lepel ondersteboven waardoor alles eraf valt... En dan met lege lepel richting zn mond! Maar eerst pikte hij mooi de brocolistronkjes eruit en later ook nog wat macaroni (hij liet t zelfs even toe dat ik m wat in zn mond deed aangezien de macaroni met saus niet echt te pakken was met blote handen.
    Knap hoor dat jouw zoontje al een beetje kan omgaan met bestek! vanaf wanneer ben jij gaan oefenen?
    Ik ben op dit moment allang blij dat hij er plezier in had en dat ie met smaak weer wat at! Tot nu toe gaan de pasta's dus goed! Maar kan m moeilijk elke dag pasta geven.
    morgen maar weer iets met aardappel...

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier is het ook heel lang drama geweest..
    ze at gewoon niks.. geen brood geen warmeten geen toetje alleen fruit wilde ze meestal wel.
    er was altijd wel iets (koorts-tanden-ziek enz)

nu gaat het weer wisselend de ene dag eet ze niks de andere dag eet ze als een bootwerker..
    ik maak me er niet zo druk meer om.

maar mijn dochter krijgt wel standaart nog een fles groeimelk smorgends.
    en die moet ik er voorlopig ook nog wel inhouden
    omdat zei toch al erg klein is
    (20 maanden en 9 kilo)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb ook nog een bus staan, van toen hij ziek was. Ik geef hem nu een papfles voor de nacht van groeimelk als hij slecht heeft gegeten. Als de bus op is heb ik multivitaminen staan (kauwtabletjes) die ik dan wil geven. Vind ik idd wel een prettig idee!

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb helemaal niet geoefend met bestek. Luca zat bij ons aan tafel in de kinderstoel en hing steeds voorover om ons bestek van tafel te pakken. Hij kan daar niet bij maar ik heb hem op een avond gewoon een plastic vorkje in de hand gegeven en afgewacht wat er ging gebeuren.

De meeste keren roert hij maar wat en stopt met zijn andere hand het eten in zijn mond en tussendoor stoppen wij wat in zijn mond, per toeval lukt het hem om laatst 2 stukjes in zijn mond te krijgen met de vork.

Mijn zoontje is ook een paar maanden ouder dan jouw zoontje, daar zal het ook wel mee te maken hebben. Het is bij ons helemaal vanzelf gegaan.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina