Ben jij ook zo hygienisch????

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Dag Dames!

Wat ik me nou afvroeg...ben ik de enige die (soms) niet echt heel erg hygienisch is??
    Tuurlijk ik douche elke dag, trek elke dag een schone onderbroek aan, haal de make up van mijn gezicht voor ik ga slapen en draag mijn spijkerbroeken maximaal drie dagen achter elkaar.

Maar toch...ik was laatst kip aan het snijden voor het gourmetten. Op het aanrecht. Zonder snijplankje eronder. Mijn vriendin loopt de keuken en schreeuwt bijna dat ik daar toch echt iets onder moet leggen want dat is zoooooooooooooo vies! Enneh...anders eet ze die kip niet op!

Ik dacht echt: huh? Doe ik iets verkeerd? Ik denk daar normaal nooit zo over na. Maar toen ging ik toch een keer verder denken en bedacht ik me ineens dat ik wel meer vieze dingen doe. Ik snij dus vlees zonder plankjes. Ik was mijn handen nooit na het plassen, en nee ook niet in openbare ruimtes. Ik heb bijna elke dag dezelfde zwarte bh aan, behalve op dagen dat ik steeds dezelfde witte bh aantrek. Ik smeer mijn handen af aan mijn kleren als ik aan het eten ben. En, het aller aller vieste, als ik iets op de grond laat vallen en het ligt er langer dan de toegestane vier seconden dan eet ik het gewoon op :). Dus ik beken ik ben niet altijd even schoon!

Zijn er hier nog meer dames die soms ook alle hygiene regels aan de laars lappen???

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hahaha... Nou ik let met eten juist wel erg op, dus plankjes en goed wassen etc. En handen wassen doe ik vaak, misschien wel te vaak, want heb wel last van droge handen altijd...

3. Aura

Aura Niet meer actief

Uuuh nou ik herken me hier helemaal niet in....sorry vind het wel een beetje vies....dingen van de grond (waar je met je schoenen loopt!) opeten...vlees op het aanrecht snijden vind ik ook niet echt je van het.....dus sorry...
    zal vast niet alles volgens de hygiene regels doen maar dit vind ik gewoon basis dingen....zeker handen wassen....
    ik was mijn handen niet in openbare ruimtes na het plassen maar heb altijd handenalcohol bij dat vind ik frisser dan die knoppen van de kraan aanraken....
    maar goed...mischien ben ik er erg in hoor kan ook.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik probeer in openbare ruimtes als er papieren handdoekjes zijn, daar altijd de kraan mee dicht te doen.
    Vlees snijden op een plankje vind ik eigenlijk wel een must hoor! Eten van de grond laat ik aan de hond over. Wel gooi ik nog wel eens een keer iets in de pan als ik aan het koken ben en er valt wat op de grond. Bh heb ik ook wel langer dan 1 dag aan... tja en handen wassen doe ik wel geregeld.

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zit er een beetje tussenin. vlees gaat wel op een plankje (althans, vriend kookt, als hij geen plankje pakt word ik boos)
    handen wassen na het plassen in openbare ruimtes altijd, maar wil er thuis nog wel eens bij inschieten.
    eten van de vloer is afhankelijk van wanneer ik voor het laatst heb gepoetst :)
    en die bh, ja herkenbaar. zou geen kwaad kunnen die ook wat vaker te wassen.

6. CherryAyden

Ik vind ook wel dat handen wassen en plankjes hygienischer zijn, maar ik denk er gewoon nooit aan! Heel irritant! En ben gelukkig nooit ziek geweest van dat ene dingetje die ik af en toe toch van de grond pak als ik het laat vallen ;)

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Als je het vies vind om op je eigen aanrecht iets te snijden, ligt dat dan aan hoe schoon je aanrecht is. Mijn aanrecht wordt dagelijks afgedaan en als ik iets op het aanrecht ga snijden haal ik voor en na het snijden een doek over het aanrecht.

Verder heb ik ook niet elke dag een schone bh aan.
    Mijn handen was ik wel altijd na het plassen.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hihi .. ja als je aanrecht schoon is .. waarom niet ;)

en handen wassen .. ja dat doe ik te vaak omdat ik op n KDV werk .. moet dus wel :) automatisme..

enn bh .. ja die heb ik ook vaak aan , 3 verschillende ofso ..

en wat ik op de grond laat vallen .. licht er n beetje aan wat ;) vlees gooi ik in de prullenbak en bijv. n aardappel spoel ik af en gooi ik in de pan ;)

ghe ghe :) waar maken we ons druk om ik vind je niet vies :D ( alleen dan die dingen van de grond , maar ja licht er maar net aan 'wat ' je van de grond eet ;) )

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snijd nooit wat op het aanrecht, maar dat is meer omdat ik geen sneetjes erin wil.. niet omdat ik het vies vind (het aanrecht is hier dan ook altijd schoon).
    Als hier iets op de grond valt eet ik het vaak ook gewoon op hoor, ik dweil iedere dag en niemand komt hier binnen met schoenen aan.. vind het niet zo'n probleem.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik herken me ook totaal niet in jouw verhaal, sorry.
    Ik was altijd mijn handen na het plassen en poepen, ook al ben ik alleen thuis, vind het gewoon goor. Je bent toch in aanraking geweest met bacterien.
    Verder snij ik ook vlees en andere dingen op snijplankjes. By the way, krijg je geen snijplekken op je aanrecht? Ik ben soms iets TE hygienisch denk ik weleens. Was gauw mijn handen. Alleen al als ik de vaatdoek even heb aangeraakt. (= een bron van bacterien, ook al vervang je het regelmatig).
    Ook als ik bijvoorbeeld de was ga doen en ik haal vieze onderbroeken en zo uit de wasmand dat de wasmachine ingepleurd moet worden, dan was ik mijn handen na die tijd.
    En misschien een beetje een rare tik: ik was ook altijd mijn handen als ik thuiskom en ik ben ergens geweest. Weet nooit met wat voor bacterien ik dan in aanraking geweest ben.
    Als ik mijn man erop betrap dat hij niet zijn handen wast na zijn wc-bezoek, gil ik heel hard naar hem "Je moet je handen wassen".

Maar ook met beleg voor op brood ben ik heel hygienisch. Er worden geen klodders afgesmeerd aan de rand van het boterkuipje. Aan het mes word niet gelikt. Soms gebruik ik weleens meerdere messen als ik een broodje smeer, omdat uik bijv niet wil dat een boterrestje in de chocoladepot komt. Ben soms heel erg, op het overdrevene af. Maar vind veel dingen heel vies.

11. CherryAyden

#11 CherryAyden, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
    Nee ik krijg geen sneetjes ik heb zon aanrecht waarin je dat niet ziet. Meestal kookt mijn vriend want die flipt ook altijd als hij mij ziet koken. Die heeft zelfs voor elk soort eten een andere kleur snijplank gekocht! En met dat handen wassen....ik was voor ik eten ga maken altijd mijn handen of als ik anders heb gedaan maar nooit na het naar de wc gaan. Ik denk altijd: heb toch wc papier gebruikt?

Weinig mensen die dus ook soms onhygienische dingen doen...voel me nu wel een beeeeeeeeetje beschaamd....:)

12. luuus

luuus Niet meer actief

ik herken me er ook niet zo in. was juist ook altijd veel te vaak mijn handen. en vlees en groenten snij ik op verschillende plankjes... als iets op de grond valt is het indd ook voor de hond... en bh's elke dag gewoon een nieuwe.... ben ook eerder te hygienisch denk ik een vaatdoekje gaat meteen de was in na 1 keer ermee schoongemaakt te hebben theedoeken gaan ook meteen de was is als ermee afgedroogd is....

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ben juist te hygienisch! zo erg dat ik er vaak reacties op krijg. Ook hebben we hier thuis een spijkerbroek nooit 2 dagen aan. Iedere dag wat anders en de kids ook. Ook als ze net 1 vlekje knoeien dan moet er wat nieuws aan.Ze krijgen ook iedere dag nieuwe kleren aan zoals ons en ook iedere dag een andere pyama. Waarom weet ik ook niet het is echt een tik van me.En soms heb ik er spijt van zoals bij de was doen...is toch wel veel was:)

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    @Waardevol Hier herken ik mezelf heel erg in :p En ik vind het niet egt een tik het is juis hygienisch :p Ik was me handen ook echt bij zowat alles wat ik gedaan heb :)

Vlees snij ik ook op een plank het is zonde van de aanrecht en toch ook niet fris al is mijn aanrecht nog zo schoon. Als er iets op de grond valt gooi ik het weg, de grond is wel schoom maar ik bedoel je loopt overal . Bh's en kleding draag ik 1-2 dag(en) me dochter krijgt wel elke dag schone kleren haha

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    getver!

hoe kun je er nu niet aan denken om een plankje onder je vlees te leggen!?
    dat is niet alleen heel onhygienisch, dat is gewoonweg gevaarlijk/ongezond.
    en niet je handen wassen na toilet en dan vlees snijden (waarmee je ws ook andere dingen snijdt die je kookt?) zonder plankje, ieuw.

sorry maar ik kom niet bij je eten ;)

trouwens eerlijk vind ik je wel ;)

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een heleboel huishoudelijke taken kunnen me gestolen worden. Maar schoonhouden van de keuken & handen wassen; daar ben ik wel heel strikt in. Misschien omdat ik vroeger in de keuken van een verpleeghuis heb gewerkt.

Manlief is degene die meestal kookt en vindt veel van die dingen ook maar onzin. Zo vindt hij het belachelijk om elke dag een schoon vaatdoekje te pakken, want hij spoelt ze toch uit.... IEK!! JAKKES!! Die dingen zijn echt zóó goor!

Toevallig dat ik dit onderwerp zie, vlak nadat ik manlief heb uitgelegd dat hij voortaan elke dag een schoon doekje moet pakken omdat anders:
    1) onze ongeboren Fröbel doodgaat.
    2) en ik alle vaatdoekje wegflikker en daarvoor van ZIJN GELD allemaal van die wegwerp-poetsdoekjes ga kopen.
    3) ik niet meer samen met hem eet.

Hmmm... Ik geloof dat de hormonen al leuk op beginnen te spelen. Arme Tupp-man. Nog 36 weken te gaan. :D

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Gadverdamme ,wat ontzettend goor dat mensen hun handen na toiletbezoek niet wassen/ontsmetten. Vind het echt heel ranzig :$
    Vind vlees snijden op het aanrecht ook absoluut niet fris.
    Ik eet ook wel eens iets van de grond ( een chippie bijv als ik net gedweild heb )

Ik ben verder behoorlijk hygiënisch in dingen.

Maar ts, je bent wel erg eerlijk :D

18. CherryAyden

Nou dan mag ik hopen dat ik ook snel zwanger ben ;). Dan MOET ik natuurlijk ook wel hygienisch zijn!

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @tupp: SO das duidelijke taal! :D

trouwens de hygiene doe je niet alleen voor jezelf, ook voor de mensen om je heen.
    zeker als je kookt bijvoorbeeld

*brrrr*

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben ook erg hygiënisch, maar sommige mensen gaan echt té ver.

Handen wassen na een toilet bezoek doe ik altijd. Ook als ik eten ga pakken, en nadat ik eten heb gepakt. Niet eens bewust, meer automatisme.
    Maar ik snij echt wel eens iets op het aanrecht hoor, ik poets mijn aanrecht zeker 3 keer per dag. En als er iets op de grond valt, wat niet uit elkaar spletst ofzo dan eet ik het lekker weer op.
    Mijn vloer is schoon, dus ja.
    En wat bacteriën kan helemaal geen kwaad. Dat steriele gedoe van tegenwoordig.

En mijn BH, tsjah ik wissel wel eens maar vaak niet. Mijn boobs zijn schoon hoor. En nu heb ik 'maar' 2 zwangerschaps bh's.

Deel Deze Pagina