Heeft er iemand tips hoe ik het beste een RVS kookplaat schoon kan maken? Toen we hier kwamen wonen zaten er al wat zwart achtige plekken op (om dat zwarte van de kookplaat heen zeg maar) ik probeer het steeds maar weer schoon te maken maar het lijkt steeds erger te worden Iemand misschien de ideale tip hoe ik dit het beste weg kan krijgen? Zowiezo komt er over een tijdje wel een nieuwe kookplaat maar voorlopig willen we het hier nog even mee doen eigenlijk..... Dus kom maar op met die tips
Tips van Oma weet Raad: - Weet je hoe je roestvrijstaal mooi schoonkrijgt? Denk ook eens aan een aangekoekte ketel of de binnenkant van de koffiepot. Met een sponsje met biotex. Echt het vliegt eraf! - Roestvrijstaal! Wil je roestvrijstaal laten glimmen, doe een paar druppels meubelolie op een doekje en wrijf het hiermee op. - RVS laten glimmen ,eerst schoonmaken en daarna met keukenrol een paar druppels olijfolie er op doen en dan er opsmeren dan glimt het heel mooi. - Roestvrijstaal krijg je mooi glimmend door het met babyolie in te smeren. - Roestvrij stalen keukentoestellen, mooi! Maar al die vingers erop! Vaak heb je strepen na het schoonmaken. Met wat olijfolie krijg je ze streeploos schoon. - Om de buitenkant van een roestvrijstalen koelkast langdurig ganzend en vlekafstotendte houden gebruik ik chroompoets voor de fiets. - De bovenkant van de afzuigkap is makkelijk schoon te krijgen, door deze in te smeren met lampenolie, even laat intrekken en afnemen met keukenpapier. Helemaal schoon en blinkend ook nog! - RVS spullen wrijf ik mooi glanzend schoon met een klein beetje zonnebloemolie op een keukenpapiertje. De vlekken verdwijnen direct en het gaat mooi egaal glanzen. Je bent lekker snel klaar! - Maak het oppervlak eerst schoon met afwasmiddel op een doekje. Goed afnemen. Dan inwrijven met wat glansspoelmiddel. De vervelende vlekken en strepen blijven weg. - onze nieuwe keuken heeft een rvs gas kookplaat.nu kun je dure creme, spuitbussen kopen, maar wij maken onze kookplaat schoon met enkele drupjes olijfolie en je kookplaat glimt weer en is de volgende keer makkelijker schoon te maken. - RVS schoonmaken: heet water en wat dreft en vervolgens met een microvezel (spons of doek) over bijv kookplaat uitwrijven, m.n. op de plekken waar de vetplekken zitten. Zuig het water op mbv de microvezel doek. Pak een droge microvezel en droog de plaat daarmee helemaal af. Nooit meer strepen op je RVS. Dit werkt op al je RVS apparatuur, maar ook je keukenblad bijv. - Om RVS mooi te laten blinken met klein beetje afwasmiddel op een zachte schuursponsje in vrijven daar na met een stukje keukenrol papier na wrijven. Succes!