Hoe krijg je t boxkleed schoon?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb ook een dikke en vrij dure maar die doe ik ook gewoon in het machien en in de droger hoor...

heb -m op 30 gradne gewassen en ff wat extra spul op de vlekjes gedaan en ziet er daarna weer uit als nieuw

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik vind het belangrijk dat het boxkleed bij mijn interieur past, maar ook dat hij gewassen kan worden..Ook mijn boxkleed was/is erg dik en heb ik meerdere keren gewassen en is erg mooi gebleven. Als je hem uit de machine haalt, even de vulling weer goed de hoeken in schudden en dan is hij weer als nieuw hoor..

Nog een tip..Als je een vel gekleurd boxkleed hebt en je wast hem niet voordat je hem gebruikt, houdt er dan rekening mee dat als je kindje spuugt en het op de natte plek komt te liggen, het boxkleed dan af kan geven op de kleertjes. En die vlekken gaan er echt moeilijk uit...

3. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Ik was mijn kleed ook hoor, en zelfs in de droger. Vanwege bacteriën is het volgens mij juist belangrijk om regelmatig alles te wassen, knuffels en ook het boxkleed. Heb zelf ook een dure van fabsworld maar die blijft netjes en krimpt niet.
    Succes met wassen;)!

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Dit mocht ik dus allebei niet doen. Dan had ik kans dat de kleuren weer uit zouden lopen. Ik moest 'm liggend te drogen leggen.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Nou hij heeft de wasmachine overleefd! :D

Hij zit nu in de droger..als je iets diks in de droger doet dan wordt de vulling vaak ook weer wat..ja hoe zeg je dat...'luchtiger' ofzo? ipv dat je iets ophangt en ook zachter, dus ik dacht dan doe ik dat maar gewoon en dan zie ik t wel!

Ja voor hygieene zou ik em idd vaker moeten wassen...Maar was zo bang dat ie zou mislukken en ze spuugt ook amper alleen er zaten nu 3 vlekken in.

Nou nog even de droger afwachten! :D

6. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    waarschijnlijk een domme vraag maar waarom moet die perse dik zijn?er ligt toch ook nog een matrasje in?

7. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    of is dat nu echt dom van mij?bij mij ligt er toch een matrasje nog onder haha voel me nu al stom en heb nog geen antwoord gerkegen

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    hahah nou je hoeft je niet stom te voelen hoor! ;)

Maar bij mij ligt er geen matrasje onder nee!

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had geen matrasje in de box, alleen zo dun geplastificeerd kleed met een dik boxkleed eroverheen..Ik denk dat er meer mensen een dik kleed gebruiken, dan een matrasje..Hoewel ik het wel vaker heb gelezen dat iemand dat in de box had liggen..

10. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ahzo,hihi
    wel hier wel,toch wel eentje van een cm of 5hoor.
    dan begrijp in natuurlijk heel goed dat je een dure dikke wil.
    dan zou ik ook wel kijken voor zo enen
    haha,bij mij moet er gewoon eentje bovenop omdat het matrasje niet mooi is :)

11. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    loetje;ja dat zat hier gewoon bij de box hoor.alle parkwiegen(zo heten we ze in belgie ;) ) hebben dat hier naar mijn gedacht.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

liggend drogen. Duurt wat langer, maar met het mooie weer is het zo gedaan! Heb trouwens een paar boxkleden extra. Zodra Lize kon gaan kruipen en staan was het dikke kleed meer een last voor haar. Heb nu van die plastic dingen waar ze tenminste niet af glijdt. Het dikke boxkleed leg ik nog wel eens op de vloer, met haar speeltjes. Of ik neem het mee als we wat langer op visite gaan, ze is behoorlijk gewend aan dat kleed.

13. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik heb er 2 van jollein en 1 van prenatal. Alle drie de wasmachine ingeweest en ze hebben het overleefd.

30 graden, waspoeder en wat wasverzachter.
    Niet in de droger maar liggend drogen.

14. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

15. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Handig zo'n site...
    Heb ook die van Jollein en was ook aan het bedenken hoe ik hem t beste kon wassen!
    Bedankt voor de tips!

16. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik moet zeggen dat ik lichtelijk verbaasd ben over boxkleden die niet in de wasmachine zouden mogen..? Die dingen worden toch constant ondergespuugd door die kleintjes? Ik vind het leuk als iets er mooi uitziet, maar als het daardoor totaal niet meer functioneel is, heb je er eigenlijk ook niks aan natuurlijk...

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had zon badstof hema kleed, ene kant groen, andere blauw. heel makkelijk te wassen en kan gewoon in de droger. is nogsteeds als nieuw. eronder een zeilkleed (jolein, turkooisblauw) en die nam ik ieder avond even af met een glorixdoekje.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe mijn boxkleed (is dan wel niet zo duur) gewoon in de wasmachine hoor. Is toch vies als je het niet wast? Zeker als kindjes ouder worden heeft een hydrofiel ook echt geen zin meer. En als ze niet veel spugen, dan kwijlen ze wel veel ;). Ik heb trouwens gewoon een dun boxkleed in de box liggen, zonder matrasje. Ik heb nog nooit een klacht gehad ;).

19. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Ik doe mijn boxkleed ook in de wasmachine, maar heb er meestal nog een badcape op liggen waar mijn dochtertje op steelt. Die houdt al veel tegen en is gemakkelijker uit te wassen.

20. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Mijn Box kleed gaat ook in de wasmachine en droger. Staat ook op label dat dat kan. ze blijven mooi. Ik heb merk Isi mini oranje beigge en appeltjes groen beigge blijven super mooi en zijn van Badstof heerlijk zacht.

Deel Deze Pagina