Hoe krijgen jullie Etos zwanger worden capsules weg?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope85, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik wil mijn foliumzuur tabletje gaan vervangen voor Etos zwanger worden capsules omdat ik hier zoveel goede verhalen over lees en een beetje extra vitames nooit kwaad kunnen. Maar het zijn zulke grote dingen! Een normale paracetemol breek ik standaard al doormidden omdat hij anders in mn keel blijft hangen. Nu las ik ergens dat iemand de capsule open brak en de inhoud over een lepel yoghurt deed (voor mij een ideale oplossing). Maar is dit wel goed aangezien er op de verpakking staat met koud water innemen. Wat denken jullie kan dit kwaad?

Alvast bedankt!

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of het kwaad kan. Persoonlijk zou ik ze toch met water in proberen te nemen. Misschien een kwestie van wennen? En anders misschien contact opnemen met de fabrikant of etos of je het ook op die manier in kunt nemen??

Succes met het zwanger worden iig.

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Wel nee joh, bestanddelen blijven toch hetzelfde? En anders gooi je er een groot glas water achter aan. Eenmaal binnen mengt toch alles. ;)
    Niet over inzitten hoor!

4. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Capsules slikken sowieso makkelijker door dan droge paracetamol tabletten. Succes!

5. gewoon doorslikken, hoofd ietsje achterover. Het zijn capsules dus die glijden zo door. En dit komt van iemand die een paracetamol altijd in vieren breekt dus je kunt het!

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben ook niet zo goed in grote pillen wegwerken. Ik neem altijd een grote slok water in mijn mond, doe mijn hoofd achterover, laat de pil in het water in mijn mond vallen en slik in dezelfde positie door.
    Inmiddels gaat het als een zonnetje!!

7. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Veel mensen kunnen ook makkelijker pillen slikken als ze het water door een rietje naar binnen slikken. Of via zo'n fles met een bidon dop.. Misschien een idee? ;)

8. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Ik zou de capsules ook zeker niet doorbreken..
    Nu weet ik niet of het bij deze pillen ook zo is, maar bij de meeste capsules zit het niet voor niets zo verpakt. Dan zit dat laagje er juist omheen zodat het pas in het juiste deel van het lichaam stofjes afgeeft...
    Inderdaad gewoon even hoofd achterover doen :)

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    capsules zijn niet voor niets capsules..
    De werkzame stof komt dan namelijk pas vrij wanneer het vrij moet komen bv. in de maag!
    Als je hem al openmaakt is de kans dat de werking minder is!
    ( wil niet betweterig doen maar werk dagelijks met 100en pillen en dit is 1 van de dingen die er toch echt ingestampt werdt tijdens mijn opleiding) :D

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik dacht dat ik er ook onwijze moeite mee ging krijgen. Paracetamol breek ik ook altijd in 2 of zelfs 4 stukjes.
    Maar die zwanger worden pillen glijden heel makkelijk naar binnen.

Ik neem altijd een grote slok water, stop daarna het pilletje in de lengte in mn mond en slik dan alles door. Hij is nog nooit blijven hangen ofzo.

11. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het eens proberen met bijv Spa rood... Mijn zus kreeg nooit tabletjes of capsules weg.. Dit is echt haar oplossing.. Ik zelfmheb er nooit Moeite mee dus geen idee of het werkt...

12. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met melk innemen wil ook wel eens helpen.

13. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor al jullie reacties en tips. Mijn gevoel was ook dat die capsule er vast niet voor niets om zit. Fijn te horen dat ik niet de enige ben die er last van heeft maar het bij jullie dus ook prima lukt. En spa rood ga ik zeker proberen.. ik zie dat verschillende van jullie zwanger zijn gefeliciteerd!! Voor de andere dames heel veel succes!!

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb er geen problemen mee. Ik gooi gewoon mijn hoofd achterover en ze zijn weg. Maar eigenlijk las ik dat dat het moeilijker maakt omdat je slokdarm dan versmalt met je nek gespannen :')

Maar succes ermee :D

15. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey zou iemand me willen uitleggen wat voor pillen dit zijn en waarvoor ze dienen?

16. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Het zijn vitamine pillen speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden zodat alles goed op peil is. Alhoewel je bij gezonde voeding ook genoeg binnen krijgt. Alleen foliumzuur is er één die je altijd moet nemen en de rest is eigenlijk allemaal extra.

17. glamoury

glamoury Actief lid

3 sep 2012
    280
    0
    0
    ik ken iemand die die pillen ook heeft gebruikt, en die had ook een ontzettende onregelmatige cyclus....die brak ze idd open, deed ze in een lepel vla....en daarna een groot glas water er achteraan.....en na een paar maanden was haar cyclus van gemiddeld 46 dagen terug gebracht naar 30 dagen....dus naar mijn mening maakt het niet uit hoe je ze inneemt want het werkt zowieso

18. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vla! Werkt super!

19. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou danje wel hope ik ga ze ook maandag even halen.. mijn cyclus is geloof ik ook een beetje in de war.. was ineens veeel langer ongesteld dan normaal.. net mn eerste cyclus gehad na de spiraal weg te hebben gehaald

20. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    capsule in mond, hoofd beetje naar achter en drinken maar... :)

Deel Deze Pagina