Hoevaak leverpastei 2 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door sietske, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Mijn zoontje is nu twee jaar en eet graag leverpastei op brood.
    Hoeveel boterhammen met leverpastei mogen ze op deze leeftijd?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Om heel eerlijk te zijn, zou ik het helemaal niet geven. Ik ben geen health-freak ofzo, maar leverpastei is echt iets wat ik zelf bewust zelden of nooit eet (ook al vind ik het lekker) omdat ik het echt vreselijk ongezond vindt. Er zitten toch meer schadelijke afvalstoffen in dan me lief is. En dan ook nog redelijk veel natrium. En de goede voedingsstoffen die er in zitten, kun je ook prima op andere manier binnen krijgen.

Als je het toch graag geeft, zou ik echt niet meer dan 1 of 2 boterhammen per week geven.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou dat ook niet geven. De lever is de filter van het lichaam, dus alle afvalstoffen blijven daar hangen. En dat eet je dan op of geef je aan je kindje...Nee, er zijn zoveel alternatieven, zou dat echt niet geven. Misschien is vegetarische leverpastei een alternatief? Dat lijkt er op (neem ik aan, ik heb het nooit gegeten) maar daar zit in ieder geval geen echt lever in.

4. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik koop het af en toe wel eens, en meestal is het dan 3 boterhammen in de week.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier krijgt onze zoon het 1a2 keer per week.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nooit in huis. Soms leverworst en daar is ze gek op. Maar koop het alleen bij uitzondering.
    Maar zou anders ook max 2x per week geven.

Deel Deze Pagina