Mijn zoontje is nu twee jaar en eet graag leverpastei op brood. Hoeveel boterhammen met leverpastei mogen ze op deze leeftijd?
Om heel eerlijk te zijn, zou ik het helemaal niet geven. Ik ben geen health-freak ofzo, maar leverpastei is echt iets wat ik zelf bewust zelden of nooit eet (ook al vind ik het lekker) omdat ik het echt vreselijk ongezond vindt. Er zitten toch meer schadelijke afvalstoffen in dan me lief is. En dan ook nog redelijk veel natrium. En de goede voedingsstoffen die er in zitten, kun je ook prima op andere manier binnen krijgen. Als je het toch graag geeft, zou ik echt niet meer dan 1 of 2 boterhammen per week geven.
Ik zou dat ook niet geven. De lever is de filter van het lichaam, dus alle afvalstoffen blijven daar hangen. En dat eet je dan op of geef je aan je kindje...Nee, er zijn zoveel alternatieven, zou dat echt niet geven. Misschien is vegetarische leverpastei een alternatief? Dat lijkt er op (neem ik aan, ik heb het nooit gegeten) maar daar zit in ieder geval geen echt lever in.
Hier nooit in huis. Soms leverworst en daar is ze gek op. Maar koop het alleen bij uitzondering. Maar zou anders ook max 2x per week geven.