Hoe krijgt hij het voor elkaar!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben geen auto. Dus ook nooit boetes, tralala :D

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

En ik moet wel hard lachen om dat straf geven. Mijn vriend ziet me al aankomen: "Sorry lieverd, maar je mag geen (..) voor een week. Ik hoop dat je hier wat van leert." - whaha, hij zou me vierkant uitlachen XD

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Och ik heb ze zelf wel gehad.... kan gebeuren

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Overigens ... de gemeenschappelijke rekeningen betaal IK tegenwoordig.

Meneer deed dat vroeger, maar vergat de helft van de tijd te betalen (hij trok ze open, rekening belandde op zijn bureau om ineens samen met de anderen te betalen, waarna ze dus niet betaald werden omdat ie ze vergat). Ik was op de duur de aanmaningen met telkens 5 à 20 euro extra echt wel beu gezien. Nog meer omdat we dus wel het geld hebben om direct te betalen. Vind ik zo'n zonde en weggesmeten geld.

Nog altijd wil hij ze elke keer opentrekken en "betalen" maar toch echt ... no way. Hij heeft kansen genoeg gehad op dat vlak en ik heb het hem vaak genoeg gezegd. Dan maar zelf ...

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat is hier toch niet. Sinds de walking dead zit mijn vriend heel veel films en series op internet te "zoeken" om dan te bekijken. Niks is zo goed als de walking dead maar de zombie fase blijft hier maar doorgaan pfft :p

verder, tja,...het is zonde maar zou niet dagenlang boos zijn. 130 waar je 100 mag vind ik meevallen. 60 waar je 30 mag is wel erg.
    Hier gelukkig al jaren geen boete meer gehad.

6. penseel

penseel Niet meer actief

Doet mij denken aan mijn roden licht boeten. Pffff. Heb mijn lesje wel geleerd. En gisteren was het oranje ik ree vol uit geen twijfel of wat en ik mocht ook door zo oranje was het nog en bijna mijn hart in mijn strot van. Straks is het weer mis. Nu gelukkig was het echt oranje en pas geleden bij dat bewuste stoplicht goed gestopt vergeten nee dat doe ik het nooit meer haha. Pfff

Zou ook goed boos zijn ik was in augustus net zo boos op mijn zelf..

De schrik zit er hier nog steeds in braaf stoppen. Bijna mis gisteren. NEE was nog geen rood en ik zat een meter voor stoplicht met oranje dus ja ik mocht door stoppen was noodstop geweest pff maar dan nog mijn hart haha.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Nou....wees iig blij dat hij je niet gelijk belde vanuit de auto, en daar nog even een bekeuring extra voor kreeg ;)

Buiten dat tsja, mensen kunnen zeggen kan gebeuren etc etc en ik zou mijn vriend zeker niet straffen, echter zou ik hem wel vertellen wat er gebeurt als hij het risico neemt 30 km te hard te rijden en controle over zijn stuur kwijt zou zijn geraakt.
    Binnen de bebouwde kom of daarbuiten, ook in een andere auto kunnen kinderen zitten en buiten dat, een volwassen persoon dood rijden is even erg.
    Nee, ik zou hels worden als hij dat risico zou nemen, terwijl hij ook gewoon op tijd zijn nest uit had kunnen gaan.
    Hier dus nooit dit soort bekeuringen, soms inderdaad weleens vanwege 3 tot 10 km te hard (hier staan ze vaak onder de brug, helling af, verdienen ze goud geld op) maar zo'n onwijs bedrag en zo'n snelheid gelukkig niet.

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Tsja...ik rijd ook 120 daar waar ik 100 mag en 130 waar ik 120 mag. Re te irritant namelijk dat je op een 3baansweg maar 100 mag rijden en vervolgens op een 2 baan 120 km per uur. En ik erger me nog het allermeest aan mensen die op de linkerbeen gaan rijden met 90 km per uur. Daar zou ook een boete voor moeten komen!

80 rijden daar waar je 50 mag vind ik dan weer een ander verhaal. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Dat gezegd hebbende is zo'n vette boete natuurlijk erg zuur. Wij hebben een simpele regel. Rijd je te hard en krijg je een boete? Dan betaal je m zelf (niet dat dat vaak gebeurd).

xxx

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    P.s. Wat een denegerende reacties zie ik hier voor bij komen trouwens. Boos? Tuurlijk mag dat maar kom op, je hebt het hier over iemands man niet over iemands kind!! Niet zeuren over het onvolwassen gedrag van je partner als je hem zo kinderlijk behandeld. Gelijkwaardigheid is ver te zoeken bij sommige relaties....

Puur mijn gevoel trouwens hoor, misschien lees ik het verkeerd....

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik maak toch ook maar een dolletje ;)
    Hij zal zijn les wel beleerd hebben :D

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De eerste keer 30 km te hard, hoef je niet voor naar de officier van justitie gelukkig... Pas als ze je binnen 2 jaar nog een keer pakken, ben je de sjaak... Ik spreek uit ervaring... Of tenminste: Ik stond ook aan de kant van TS. :D Ik ben geloof ik nog nooit zo kwaad geweest. 1x veel te hard, ok daar was ik ook pissig over, maar goed, verder zelden een bekeuring, dus het kan. Maar de tweede keer, was ik echt pislink... :x En dat was een nog duurdere boete, ik geloof iets van 500 euro.

Maar goed, aan de andere kant; mijn man heeft totaal niet gemopperd toen ik er laatst 1 te pakken had van 29 km te hard... :) Ik rijd altijd over een 80km weg, waar een klein stukje 50 km in zit. Niet bij een bebouwde kom of iets dergelijks, maar bij een brug die wat smaller is dan de rest van de weg. En ik had even totaal niet in de gaten dat ik zo hard reed, beetje in gedachten verzonken na het werk, je kent dat wel. Halverwege die wegversmalling realiseer ik me dat ik veel te hard rijd, dus ik rem af, maar toen was het al te laat... Mooi geflitst...

12. Moet ie ff het spelletje plants vs zombies downloaden.... Ook erg leuk :D

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou boos worden om het feit dat hij andere weggebruikers ernstig in gevaar brengt. Is hij nu helemaal gek geworden!!

Dat geld is voor mij bijzaak.

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Oef zo herkenbaar. Zo een boete hebben we van de zomer nog gehad. Meneer was op weg naar zijn werk en er reed een irritante vrachtwagen voor hem die maar bleef inhalen. Nadat de vrachtwagen aan de kant ging heeft meneer even plankgas gedaan om zijn irritante te lozen. Net op dat stuk stonden ze te flitsen.
    Ik had rekening gehouden met een boete van 400 euro, gelukkig was het 279. Ik was zo mega pissed off.

15. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Pf.. Ik weet hoe hij zich voelt.
    Zo ben ik ook eens staande gehouden.
    Ik kreeg geen boete, want ik was geflitst toen de politie achter me zat.
    Dus de bekeuring zou komen.
    Het is drie jaar geleden, ik heb geen bekeuring gehad.
    Ik snap er niets van, maar ik vind het niet erg.

Ik rij eigenlijk nooit meer dan tien kilometer te hard. Maar eerlijk gezegd vind ik dat het kan gebeuren. Hij voelt zich vast al heel rot.

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier heeft mijn man in 1 week tijd 2x 350 euro bekeuring gehad voor te snel rijden een paar jaar terug. Al die tijd niks weer....tot afgelopen vrijdag 1x 69 en 1x 74 euro voor te hard rijden met 45 min verschil, we moesten wat ophalen dus was op en neer rijden.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Manlief kwam thuis en heeft alles even in geuren en kleuren verteld.
    Het was op een polderweg waar je 60 mag en hij reed 90.
    Eigenlijk was het best lachwekkend, want toen hij op zijn werk aan kwam bleek dat er meerdere collega's de sjaak waren.
    Ze zijn zelfs aan het overleggen geweest hoe ze het allemaal het beste aan hun vrouw konden brengen:p.
    Blijkbaar rijdt iedereen veelste hard op die weg.
    2 van zijn collega's reden harder dan 35 km en hun boete loopt nu via de officier van justitie, mijn man zegt dat dit zelfs op kan lopen tot 600 euro of meer:$.

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Jep, pas geleden gingen we een weekendje naar amsterdam en meneer reed op,de A6 130 terwijl iedereen weet dat je daar maar 100 mag, ondanks 5 rijbanen! Ik zei het zelfs nog tegen hem maar volgens meneer deden ze 'daar' nog niet controleren.... Ik was zooooo pissed!
    Ik zou de walking dead films verstoppen! Of de kabel eruit trekken :p

19. Als ik het zo lees was het dus niet de schuld van de walking dead :p ;)

(Moet ff voor je man opkomen hoor als mede walking dead fan... Doe het die arme man toch niet aan om zo tegen hem te mopperen. Ga ook meekijken!! :p )

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee gelukkig niet! Al járen beide onze rijbewijzen, maar alle twee nooit hoge boetes gehad. Zou ook echt kwaad zijn.

Deel Deze Pagina