effe vraagje... Welke maat speen gebruiken jullie bij moedermelk en een baby van ongeveer 3 maanden? ik heb zelf aventflessen en tot nu toe heeft Nick altijd goed gedronken, maar sinds deze week is hij aan het rommelen met de fles Karin
Hihi dat vroeg ik me dus ook af. Gebruik tot nu toe altijd gewoon een 1. Inge is nu ook ruim 3 maanden. Heb ook wel eens per ongeluk een 2 gebruikt en dat ging ook goed. Maar wil niet dat ze lui wordt, haha. Maar ik weet het dus ook niet. Op een ander forum heb ik dezelfde vraag gesteld en degenen die daar antwoorden hebben allemaal altijd een 1 gebruikt, dus de hele bv periode lang.
Ik heb tommee tippee flessen. De speen daarvan lijkt heel veel op je borst. www.a3products.nl. Ze verkopen ze ook bij Etos.
Wij gebruiken ook Avent, onze babs krijgt gedeeltelijk borstvoeding en ik heb lang door gegaan met 1 en gebruik nu 2 voor de grote flessen van 180 anders duurt het zo lang. Ik las op de Avent site dat het per kindje verschilt en sommige kindjes hebben de nr 3 of nr 4 's niet eens nodig en andere kindjes al heel snel.
passen die brede spenen van difrax ook op de avent fles? en die van tommee tippee, hebben die ook spenen voor snelle drinkers (met dikke voeding)
geadviseerd wordt nummer 1 te blijven gebruiken. UIt de borst drinken is nl. harder werken voor een baby en als je het combineert met live-drinken is dat het best
Ons zoontje begon met ong 3,5 maand te rommelen met de fles en wilde zelfs helemaal niet meer drinken! Hij was alleen maar aan het huilen als hij een fles aangeboden kreeg en wilde pas na een paar minuten huilen weer wat proberen te drinken, het werd steeds erger. Ik snapte er niets van dat hij opeens begon te klieren onder het drinken. Toen ik de speen verwisselde van eentje met 2 gaten naar eentje met 3 gaten was de ellende al snel over. Hij drinkt nu overigens nog steeds heerlijk op een speen met 3 gaten. Ik ben wel met ong. 3 maanden gestopt met borstvoeding, dus hij zat al aan de flesvoeding toen hij begon te rommelen. Ik heb trouwens ook de spenen van Avent, bevalt me erg goed! Groetjes
K weet niet aan welke maat speen je nu zit, waarschijnlijk 1 of 2 maar je moet gewoon uitpoberen denk ik misschien? Ik heb in iedergeval veel ellende gehad, en dat door een te kleine speen, maar goed alle kindjes zijn natuurlijk anders. (en gelukkig maar he anders hadden we niets om over te kletsen)