Ik zit zo eens even uit te rekenen(switchen van baan)

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik kan een andere baan krijgen,met meer uren.
    (ben alleenstaande ouder dus zal nog wel aanvullende bijstand nodig hebben)
    Maar als ik mijn huidige baan dus op zeg,kan ik mijn verlofuren(62)laten uitbetalen,dus dat,bovenop het nieuwe salaris straks,dan heb ik voorlopig nog geen aanvulling nodig toch?;)
    En weet iemand hoe dat zit met die alleenstaande-ouder-korting?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dus je wilt meer gaan werken terwijl je netto hetzelfde overhoudt? En daarbij je zwaarverdiende verlof-uren-geld gebruiken om zo lang mogelijk geen aanvullende bijstand te hoeven aanvragen?

Mijn complimenten!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Zéker mijn complimenten!
    Je wilt voor jezelf en je gezin zorgen, en daarbij zo min mogelijk gebruik maken van bijstand. Ook al zou je netto het zelfde overhouden, je maakt jezelf weer een stukje onafhankelijker en zorgt voor een betere positie voor de toekomst. Op uitkeringen kan altijd worden gekort, dan zit je in een betaalde baan gewoon beter.

Over alleenstaande-ouder-korting weet ik niet zo veel. Maar anderen vast wel, hoop ik tenminste.

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja,daarom.
    Ik heb nu 10 contracturen,en werk er veelal 15-20.
    Maar wat ik nu kan krijgen is voor 25 uur in de week,maar heb al te kennen gegeven buiten die 25 uur ook altijd wel te willen invallen;)
    Maar die alleenstaande-ouder-korting korten ze niet op je loon toch,alleen op de/het beetje aan bijstandsuitkering?
    Ik hoooooooop zoooo onafhanelijk te worden/blijven hè.
    De aanvraag heb ik 2 weken terug gedaan,ex heeft pas een week een eigen flatje,en gisteren ook huisbezoek gehad van de Klantmanager en toen hebben we het ook ter sprake gebracht dat je met werken veel meer aan die korting hebt :D

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    alleenstaande ouderkorting korten ze niet op je loon, of je moet ineens belachelijk veel gaan verdienen... het gaat wel van je aanvullende bijstand af

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik weet niet wat je gaat verdienen, maar ik zou met 25 uur werken (in de kinderopvang) geen bijstandsuitkering nodig hebben hoor! Ik zou wel maar iets meer dan het minimum verdienen, maar met toeslagen en inderdaad die alleenstaande ouderkorting zou ik het al redden. Om het iets beter te hebben werk ik +/- 30 uur, maar toch.

Ik snap niet wat je bedoelt met het korten van alleenstaande ouder korting?? Ik krijg binnenkort eindelijk die korting hoop ik, dat betekent ongeveer 150 euro per maand van de belastingdienst erbij! Ik heb het nog niet ontvangen, maar ik hoop het nog met terugwerkende kracht vanaf januari te krijgen! :)

Ik zou ook echt geen uitkering willen, heb ooit 2 weken ww-uitkering gehad en dat vond ik al verschrikkelijk :) Gewoon het idee om geld aan te nemen zonder er iets voor te doen... En ik vind dit ook een beter voorbeeld voor m'n kinderen!

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Er wordt niets gekort op je loon. Je krijgt zelfs meer belastingvoordeel als je meer gaat verdienen als alleenstaande ouder. Een groot gedeelte daarvan wordt gekort op je bijstand.
    Ik werkte destijds 16 uur per week (in de kinderopvang), kreeg kinderalimentatie en met de aanvulling van de belastingdienst had ik net iets meer inkomen dan wat je max van de soos krijgt als alleenstaande ouder. Volgens mij kreeg ik iets meer als 200,- in de maand van de belastingdienst (alleenstaande ouder korting, aanvullende alleenstaande ouder korting, combinatiekorting, aanvullende combinatiekorting en nog een paar..) 1 Van die kortingen is zoveel % extra over het bedrag wat je bruto per jaar verdiend. Het kan aardig oplopen.

Deel Deze Pagina