Hoe kun het beste de melk vervoeren.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Morgen begint mijn werk weer, verlof en vakantie zijn na 4 maanden dan echt om. Ik ga kolven (of voeden) maar wat is nu de beste manier om de melk te vervoeren? Ik heb wel een tasje en koelelementen, maar op mijn werk is alleen een vriezer in de kantine, dus ik kan alleen mijn elementen tussen de patatjes en frikandellen (van de leerlingen) bevroren houden :(

    Hoe doen jullie dat?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik deed t in de koelkast en als ik naar huis ging, even 10 min in de buitenlucht en dan weer in de koelkast..
     
  3. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Je kunt je koelelementen in een zak doen of in een curverboxje, dan komt er geen viezigheid bij. Doe ik ook met mijn melk die staat in een curverboxje in de koelkast.
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Van mijn werk, naar het KDV, naar huis zal tussen de 30 en 45 minuten bedragen, het is dus niet éven buiten de koelkast.
     
  5. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik ben ook drie kwartier/een uur onderweg als ik met openbaar vervoer moet. Ik heb zo'n opklapkoeltasje (waar een sixpack in kan) met vier campingkoelelementen erin. Die stop ik 's ochtend in de vriezer als ik aankom. Als ik dan 's middags wegga zijn de elementen helemaal bevroren en als ik thuis kom is de melk nog ijskoud. Ik stop tussen de elementen en de melk ook nog kranten voor de stevigheid.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb een koeltas van Medela, die heb ik bij de medelakolf gekocht via borstvoedingswinkel.nl. Hij was niet goedkoop zo'n 50 Euro. Je hebt dan een stevige koeltas met schouderriem en handvat, een koelelement en 4 flesjes om de melk in te bewaren.
    Ik vind het een aanwinst.
    De avond voordat ik ga werken het koelelement in de vriezer, en de hele volgende dag blijft je melk koel.
    Je melk mag een uur buiten de koelkast.
     
  7. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik heb ook een koeltas met koelelementen. Bij mij zat ie bij de Avent IQ (die had jij toch ook Loeki?)
    Gaat prima, ik ga met OV en ben 1 uur en een kwartier onderweg. In de koeltas past ook de kolf (in mijn geval zelfs 2 :)) dus dan heb je gelijk alles samen in een net tasje.
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik heb ook de IQ en ik zet nu gewoon de hele tas in de koelkast op school, eens kijken hoe dat gaat, denk dat ik wel snel genoeg thuis ben om het daarna weer in de koelkast thuis te zetten.
     
  9. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    @Jingels: heb je echt 50 euro aan die koeltas uitgegeven (zal hem meteen van de vloer oprapen)?
    Ik heb de medela (rugzak, dubbele kolf) en kreeg die koeltas erbij. Omdat ik meer dan 1 uur onderweg ben 's avonds heb ik een koelkastje voor in de auto aangeschaft dus gebruik ik die koeltas niet.
    Dat is mijn optie dus, koelkast die je in de aansteker kunt aansluiten (en de vrieselement uit die medela koeltas doe ik erin om de eerste 5 minuten extra te koelen)
     
  10. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik weet dat hij bij de dubbele kolf zat, maar die heb ik dus niet, heb de Swing ( enkele elektrische).
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik sleep altijd een koelbox mee, een tientje geloof ik bij de Blokker. Daarin doe ik wat koelelementen en wat 500cc waterflesjes (met bevroren water dus). Blijft meer dan een dag lang bevroren dus hoef je het neit in de vriezer te zetten en kun je gewoon je melk in je koelbox zetten.

    Ik vind het ideaal, vond het ook zo wat om overal waar ik kwam te vragen of het in de koelkast mochht...
     
  12. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik heb de Medela pump in style, zat een koeltasje+element bij. De avond van te voren in de diepvries. Op mijn werk die ik het hele koeltasje (+element en flesjes melk) in de koelkast en dan blijft alles ontzettend koud. Ik ben 30 min (zonder file....) onderweg....
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou de koelelementen bij de ISIS IQ vind ik waardeloos.
     
  14. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb de pisa en daar zit een koeltas bij, maar daar kunnen alleen kleine flessen in, en ik heb nog een grotere koelstas en daar doe ik de grote flessen in 2 grote en 1 kleine en heb van die blauwe koelementen en daar doe ik er 2 van in, en als het te lang duurt dan vraag ik of ik het ergens kwijt kan,
    en loeki het kan wel even in een koeltas en daarna in daarna in de koelkast
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het beste is om de melk in een flesje in de koelkast te zetten (je werkgever moet daar voor zorgen) en de melk niet in te vriezen, maar vers aan je kind te geven.
    Voor het vervoer kun je dan een koeltasje met elementen gebruken.
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    IK probeer zo veel mogelijk verse melk te geven, maar dat gaat helaas neit iedere dag lukken. Wat ik op vrijdag kolf hoeft ze pas op woensdag mee naar het KDV.
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed gekoeld is moedermelk 5 dagen houdbaar (achter in de koelkast), dus dat kan wel hoor.
    Verder zou je i.v.m. je nieuwe baanstress ook een deel van de melk voor woensdag op zaterdag, zondag, maandag en dinsdag kunnen kolven.
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, ik vergeet nog te zeggen, dat je nooit melk van meerdere dagen in een kan moet bewaren. In aparte flesjes doen dus!
     
  19. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0

    Hoi hoi,
    Ik heb deze ook. Wat ik me afvraag, hoef je dit dan overdag niet in de koelkast te zetten (met dit koelelement), heb waarschijnlijk geen koelkast tot mijn beschikking op mijn werk namelijk.
     
  20. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik dacht dat je melk met dezelfde temp gewoon bij elkaar kon doen. Van kleine beetjes maken voor oppasoma een hele voeding in een bekertje. Waarom zou dat niet kunnen?
     

Deel Deze Pagina