Hoe kun je bv afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamainspe, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi,
    ik heb even een vraagje hoe je dus bv af kunt bouwen,
    ze krijgt al 5 weken bv uit een flesje, dus gekolft.
    Maar omdat ze zo vreselijk spuugt en voeding terug blijft geven en veselijk krijst na een voeding
    hebben we op advies van de huisarts flesvoeding geprobeerd,
    en nu bij flesvoeding geeft ze niks terug en is ze een tevreden of slapend dametje.
    Dus nu vraag ik me af, hoe kun je het beste afbouwen en zorgen dat je geen borstontsteking krijgt.

Hopelijk kan iemand ons helpen

groetjes dieneke

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat zonde dat afgekolfte melk niet blijft zitten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan je bv ligt. Heb je zeker poedermelk voor kindjes die veel spugen gebruikt? Daar zit iets in wat de melk dikker maakt en daarom spugen minimaliseert. Ik zou eerst eens kijken of je kindje niet teveel lucht binnenkrijgt bij het drinken van de gekolfte melk en zoeken naar een andere speen en/of fles. Of nog beter, je kindje aan de borst aanleggen, want dan krijgt ze het minste lucht binnen. Is er een reden dat je niet zelf aanlegt?

Zoals je ziet geen tips voor afbouwen, want op de borstvoedingspijler zitten toch voornamelijk pro-borstvoedingsmama's. Ik denk dat je die vraag ook beter kan stellen aan het consultatiebureau.

Maar ik zou het zonde vinden als je afbouwt, want bv is nog altijd het beste. Even de schouders eronder zetten meid. Bijna elk probleem is op te lossen. Ik zou eens een goede lactatiekundige zoeken. Een huisarts is in dit soort zaken niet de beste raadgever!

Sterkte!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jammer dat je huisarts niet met een borstvriendelijk advies gekomen is zeg. Want spugen kun je ook heel goed verhelpen met behoud van borstvoeding.

Heb je misschien veel melk?
    Dan kan het zijn dat je steeds vooral voormelk kolft, daar kunnen ze wat sneller van spugen en krampjes krijgen.

Dat probleem kun je oplossen als je kolft door de eerste 20cc per borst apart op te vangen en de melk die daarna pas komt aan je kind te geven.
    Die eerste melk is nog prima om voor de voorraad in te vriezen en om later te mengen met andere ladingen gekolfde melk. Of om hapjes smeuiig mee te maken.

Als je een goed aangepast afbouwadvies wilt, bel dan even met VBN of LLL, dan heb je advies op maat.

4. Female

Female Niet meer actief

Dus je HA heeft gewoon gezegd "Probeer maar FV" ....?
    Wat verschrikkelijk zonde dat ie dat zomaar roept en niet eerst kijkt naar andere oplossingen en mogelijkheden, met wat doorzettingsvermogen moet BV gewoon prima lukken.
    En dan wordt ook nog je zonder verder advies (over afbouwen ed) de deur uitgestuurd en moet je het zelf maar uitzoeken... Vreemd hoor...

Mag ik vregen waarom je niet 'live' voedt?

Groetjes

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ervaring/adviezen m.b.t. afbouwen heb ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

Is het niet zo dat door de kv voor spugende kindje johannesbroodpitmeel zit ? Dit kun je n.m. ook door de moedermelk doen en wellicht spuugt je kindje dan ook minder.

In elk geval veel succes Dieneke.
    Je kunt trouwens ook altijd iemand van de VBN of LLL of een lactatiekundige raadplegen voor een goed afbouwadvies.

Deel Deze Pagina