dit weekend had ik eigenlijk een personeelsuitje naar een café toe. helaas was onze kleine wat dreinerig door krampjes en had ik niet voldoende bv voorraad in de vriezer om een tijdje weg te kunnen, dus heb ik het laten schieten, maar zat later ook nog aan iets anders te denken. er wordt altijd gezegd dat als je kolft je zoveel mogelijk de tijden aan moet houden dat je kleintje normaal ook zou komen. hoe doen jullie dat? op visite of tijdens het werk lukt dat nog wel, maar in een café, naar de film of tijdens een avondje dansen? hoe doen jullie dat dan? lijkt me niks om dan op 't toilet te gaan kolven? maar om al die tijd neit te kolven lijtk me ook geen optie. ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik deed meestal: leeg laten drinken voor ik wegging (eventueel nog even de kolf erop), niet kolven als ik weg was, en meteen als ik mijn kind zag weer aanleggen. Ik zorgde er wel voor dat ik niet tot diep in de nacht wegbleef (kon ik niet eens, dan konden ze me wegdragen die eerste weken).
Hier nog iemand die het kolven lastig vindt. Ik zie mezelf ook niet op het toilet van een restaurant of café zitten hoor. Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeestje.. Nu moet ik dus wel.. Na maximaal 6 uur knappen ze anders uit hun velletje (voor je gevoel.. ) ..dus ja.. Ik zie er tegenop, de kolf maakt zo veel lawaai..
Duurt zo'n feestje dan langer dan 6 uur? Dat had ik nooit getrokken toen mijn kinderen zo jong waren.
je kunt altijd even bellen naar de gelegenheid waar jullie naar toe gaan. Ik heb al op verschillende locaties gekolfd en het was eigenlijk nooit een probleem.
Ik heb in het begin om mijn bortsvoeding op gang te brengen in de eerste weken even bij moeten kolfen. (noah was in het begin een luie drinker) dat ging super dat deed ik met een duure gehuurd kolf, deze heb ik na 3 weken terug gebracht en een mini electric gekocht, sinds ik die heb lukt het me niet meer om te kolfen. Maar het rare is dat ik helemaal geen gevoel heb dat ik uit "mijn velletje knap" als ik een voeding oversla mijn borsten lekken ook NOOIT..... Maar als noah drinkt gaat het prima hij is tevreden met de voeding en doet het ook prima! Ben ik een uitzondering? Ik merk echt niets aan mijn borsten van de melkproductie (tja natuurlijk dat ze anders zijn ivm de melklieren en wat minder stevig ivm tijdelijke vetafname in je borsten)
@ Zomaar: Nee hoor, je bent geen uitzondering. Normaal gesproken voel ik er ook niets van.. Maar na zes uur beginnen ze aardig op te zwellen.. Ik heb ook een mini electric, maar deze vind ik zo veel lawaai maken..
ik lek al als sven om de 3 uur komt en zelfs tijdens het voeden (linkerborst lekt als sven rechts drinkt bijv.) na 6 uur knap ik ook hoor! mijn kolf hoor je wel, maar daar zit ik niet mee, vind gewoon het kolven zelf vervelend om te moeten op de wc
ik wil ook graag een avondje weg, maar dat gaat niet lukken. Meisje weigert de fles. Ons meisje meenemen kan als ik bv op stap zou willen en meenemen naar n restaurant is ook niet zo'n su6. Ze slaapt t liefst in haar eigen bedje en laat dit duidelijk merken. Ik heb de Medela Swing electrische kolf en die maakt niet zo'n kabaal.
Ik heb dus binnenkort een uitje van mijn mans werk. Ik heb hem gevraagd of ze een ruimte kunnen regelen waar ik even zou kunnen kolven. MOet die avond 2 keer kolven als het goed is. Hij zei dat hij het zou vragen. En anders moet ik maar op de wc gaan zitten. Op de wc wordt het echter wel handkolven ipv elektrisch ben ik bang.
amaranta, kan jouw kolf niet op batterijen? ik heb de medela swing en daar kunnen ook batterijen in, gelukkig, want op mijn werk heb ik op de plek waar ik moet gaan kolven geen stopcontact
ik dacht er ook pas weer aan toen ik dat ding eens bekeek tijdens het kolven en dacht 'hey, waar is dat klepje voor....' had het voor de aanschaf wel gelezen, maar nooit meer bij stil gestaan hahaha
op veel plekken kan je wel een ruimte krijgen. maar in een cafe gaat denk ik lastig. ik moet binnenkort nar de sauna, dat zie ik ook nog niet voor me. maar als het niet kan hoef je niet persee de tijden aan te houden hoor. en je hebt van die opvang schelpen voor in je bh, en dat is wel fijn als je langer nit kolft. (alleen niet bukken )
jij hetb het zelfde al gehad als ik ook hahaha hopeloze dingen vind ik het! ben je bezig in huis heb je een zeiknat shirt als je de vieze sokken van je man van de grond pakt. maar ook de dichte, zonder ventilatie gaatjes, vind ik hopeloss. gaan bij mij na een half uur al lekken omdat ze vol zitten