Vraagje aan degenen die de eisprong voelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door luckynumber4, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Hoe lang voor je eisprong krijgen jullie ovulatiepijn? Ik heb steeds steken aan mijn rechterkant, maar mijn ovulatietest is nog negatief. Het is bij mij al een paar jaar geleden dat ik voor het laatst mijn eisprong heb gevoeld, dus moet er even weer inkomen.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb rond dag 14/15 meestal mijn eisprong. Ik voel vanaf dag 11 tot 14/15 ‘eipijn’

luckynumber4 vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik heb meestal ‘s morgens mn eerste knaller, in de avond dan eipijn. Dat is de dag erna weer voorbij. Ergens binnen 48 uur na die knaller zal die vast springen!
    Deze maand begonnen met tempen, dus ik weet niet precies wanneer hij springt. Ik denk zelf ong 24 uur na de knaller, omdat ik 2 weken na die 24 uur zegmaar ongi word.(snap je hem nog :roflmao:) Meestal dan haha

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Vorige ronde had ik een kwartier voor de inseminatie ovupijn, tijdens t openen van mn baarmoedermond zag er een beetje bloed, is bij iedereen anders...

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Mijn ovulatiepijn begint ongeveer twaalf uur van tevoren. Zodra de pijn wegebt, is mijn ei gesprongen (dit is geverifieerd door middel van meerdere echo’s in het ziekenhuis).

6. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik weet niet precies wanneer mijn ei springt, maar ik heb meestal een halve dag pijn. De vorige keer toen we tijdens deze pijn sex hadden, was het raak .

7. abdomen

abdomen Niet meer actief

Hoi hoi

Ik heb meestal 1 tot 2 dagen ovulatiepijn. Zodra de pijn minder wordt/over is dan is mijn ei gesprongen.
    Zodra ik mijn ei voel gaan wij aan de gang.
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik trouwens gebruik gemaakt van ovulatie testen. Ik gebruikte die met het gezicht.. Ben even de naam kwijt sorry.
    Ik had ovu pijn, testte en kreeg een big smile en......... toen kreeg mijn man faalangst;) de ochtend erop lukte het toch en het resultaat slaapt in de kamer naast ons:D
    Ja aanvankelijk was ik totaal gestrest want o o o ik had mijn ei gemist. Nou gelukkig dus niet! Ik wil je daarom een beetje geruststellen dat je best nog wel tijd hebt tijdens je eisprong:)

1 persoon vindt dit leuk.
  8. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik voel me meestal niet zo vrolijk, eet buien en ik heb dan een steek richting lies. Kan rechts of links zijn. Ik heb het meestal rechts.
    Vorige maand voelde ik hem ongeveer 12 uur na de positieve ovulatie test.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij mij was de ovulatiepijn altijd een dag of 3/4 voor de daadwerkelijke eisprong, felle steken. Ik zie de ovulatiepijn dan ook meer als de laatste groeispurt van de follikels. Van de daadwerkelijke eisprong voelde ik niks noppes nada.

Ik verwacht dat binnen nu en een paar dagen je ovulatietest wel positief zal zijn. Ik zou desnoods vanaf vandaag 2x daags testen om je piek niet mis te lopen.

Succes!

10. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Bij mij is het heel verschillend, de ene maand heb ik wel ovulatie pijn, andere niet. Ik had deze maand de pijn op dag 19. Positieve ovulatietest op dag 18 en omdat ik bij een fertiliteitskliniek loop had ik op dag 20 toevallig een echo en zij vertelde me dat echt net mijn ei was gesprongen.

11. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Zo'n 4 dagen voor de daadwerkelijke eisprong kreeg ik lichte krampen en steken aan de kant van de dominerende eierstok. Vlak voor de eisprong werden die krampen en steken heftig wat zo'n kwartier tot een half uur duurde. Was de pijn weg, dan was m'n eisprong geweest.

Zou proberen beknopt op te schrijven wat je precies voelt per dag. Helpt misschien om weer wat inzicht te krijgen. Testje erbij plakken is ook handig! :thumup:

Succes! x

12. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb inderdaad zo'n app waarin ik per dag mijn kwaaltjes en dingetjes kan bijhouden. Inderdaad handig.

Sylva vindt dit leuk.
  13. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb/had pijn in de week/dagen voor de eisprong. De eisprong zelf voel ik niet. Merk gewoon opeens dat de pijn weg is

14. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Top! Dat bijhouden gaat dus helemaal goedkomen! :D

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    De dag zelf. Meestal een uur of zes (?) vantevoren al zeurende pijn, en dan even een uurtje ergere pijn en dan zakt het langzaam weer af. Ik voel dit trouwens niet iedere maand even duidelijk, geen idee waar dat verschil in zit.

16. PenelopeGarcia

PenelopeGarcia Actief lid

24 nov 2017
    108
    138
    43
    Vrouw
    Ik krijg een paar uur voordat mijn ei springt last van hevige steken in mijn zij. Hoe lang het daarna duurt, is verschillend. De eerste keer na het stoppen met de pil duurden die steken een paar uur en waren ze daarna helemaal weg, de afgelopen twee keer werd het na een paar uur wel minder maar waren de steken 12-24 uur later pas echt weg. De laatste twee rondes heb ik ovulatietesten gebruikt en had ik een knaller voordat de steken begonnen. (Al voelde ik deze ronde voor de piek al wel een wat trekkerig gevoel in mijn zij, een dag lang.) Ik ga er dus vanuit dat, zodra de steken echt helemaal weg zijn, mijn ei gesprongen is (ook gezien de reacties hierboven).

17. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik denk dat het verschil zit in, waar de eisprong op dat moment zich bevindt. Ik had ook ergens gelezen dat de vrouw niet altijd een eisprong heeft.
    Ik voel rechts meestal. Links heb ik nog niet gevoeld geloof ik. Ik zal eens opletten deze maand.

18. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik voel het links of rechts. Straalt door m’n hele onderbuik en kan dan bijna niet zitten/plassen omdat t pijn doet.. duurt wel wen halve dag tot een dag.

Deel Deze Pagina