Ik ben ook ongeduldiger geworden na mijn miskraam... en ik weet echt dat we niet mogen klagen (2 kindjes, miskraam eerste ronde en nu pas in 3e na mk).. maar mijn hoofd en gevoel zitten wat dat betreft niet op een lijn.. Tja hoe kom je de tijd door... de eerste 3 weken gaan altijd wel oké. Die laatste week duurt zo verschrikkelijk lang. Wij gaan toevallig deze cyclus een lang weekend weg. Ik geloof ook wel dat dat iets gaat helpen. Afleiding zoeken zal het code woord wel zijn ... Ik hoop dat het je snel gegund is
Nou, ik ben er sinds 2013 gigantisch veel mee bezig geweest, soms op het obsessieve af. En ben toch relatief veel zwanger geweest. Maar het ging altijd fout, tot nu toe dan (zs #6). Maar ook hier weer erg mee bezig geweest. Toevallig ook wel eens op vakantie zwanger geworden. Maar ja, thuis ook zo vaak. Ermee bezig zijn hoort er nu eenmaal bij, hoe graag je het soms niet wil. Hoort bij het proces denk ik. Sterkte en succes!
Ik vond het ook echt ondraaglijk, dat lange wachten. Eerst n MK in 2013 en daarna jaren proberen. Toen 6x IUI en aansluitend IVF. En mensen maar roepen dat ik het los moest laten...... nou, ik kon ze wel wat aandoen!! Dat kan helemaal niet. Uiteindelijk via IVF een lieve, gezonde dochter gekregen. Nu ben ik spontaan zwanger geworden van de 2e en roepen ze allemaal: zie je wel, omdat je er niet mee bezig bent....... Allemaal onzin.
Brrr ja, die zie je wel is dan nog het ergste ja. Je praat jezelf bijna een complex aan door dat soort mensen. Ik denk dat als je langer als een jaar bezig bent je er altijd mee bezig bent. Zeker in een medisch traject. Spuiten van hormonen en meerdere keren pillen nemen per dag gaat lastig als je er niet mee bezig bent.
Niet? Wij zijn voor onze eerste 5 jaar bezig geweest, in die 5 jaar 4 keer zwanger geweest en daar is 1 gezonde dochter uit gekomen.. Stomme is wel dat ik er klaar mee was, van mij hoefde het niet meer die komende zomer gingen we lekker op vakantie met vrienden en ik d8 echt F*CK zwanger worden en prompt was ik zwanger.. Nu weer.. De wens voor een tweede aan de kant gezet, aan het denken aan wat voor anti conceptie ik wilde al vanaf September, was ook gewoon dom uitstellen want ik word toch niet zwanger en nu dus weer raak.. Maar onbewust ben ik er echt altijd mee bezig geweest.. Het is zo aanwezig in je leven dat kan ik niet aan de kant schuiven
afleiding... het is echt zo je zal er toch altijd mee bezig zijn maar afleiding zoeken helpt wel een beetje
Ik loop hier ook tegenaan.. Het kan niet dat je er niet mee bezig bent, in mijn geval.. Ik ben er WEL mee bezig bewust en onbewust.. Ik zal wel moeten.. Ik heb 1 ronde geprobeerd er niet mee bezig te zijn tot een zekere hoogte.. wat ertoe leide dat ik bijna mn ei gemist heb omdat ik bijna vergat i n een bekertje te plassen.. Na iinseminatie wilde ik t weer proberen om er toch niet mee bezig te zijn.. en toch.. lukte het niet Mijn conclusie voor mezelf.. Ik kan niks anders dan hier van me afschrijven en mee babbelen met de dames, doe ik dat niet, word ik helemaal gek van mezelf.
Hier ook ontzettend ongeduldig naar mk met hele lange na sleep Dus naar mijn gevoel wacht ik al super lang
Hou op, schei uit hoor! Verschrikkelijk! Wanneer ik er ook maar aan denk moet ik een test doen! Zelfs wanneer het eigenlijk nog niet kan. Ik kan nog beter van een sigaret afblijven dan een zwangerschapstest
Mijn ervaring is, er niet mee bezig zijn gaat niet althans mij lukte dat niet en de keer dat ik dacht alles of niets (laatste ronde voor we zouden starten met iui) was het raak
Heel begrijpelijk hoor.. maar achteraf dacht ik wel.. had ik van die periode maar meer genoten! (Tenzij je echt al jaren bezig bent..) Het is ook een leuke, spannende periode waarin je zoveel plannen kunt maken, genieten van je vrijheid, samen leuke dingen doen, zonder rekening te hoeven houden . Ik was in mijn zwangerschap vreselijk ziek en genieten lukte me toen niet, vandaar.. Na de geboorte overigens wel ingehaald. Maar de stress van het wachten en 'ermee' bezig zijn, is ook niet erg gezond. Afleiding zoeken dus!
Het enige dat hier helpt is accepteren dat ik er veel mee bezig ben, niet kwaad op mezelf zijn dat ik geobsedeerd ben.