O, zie nu dat je al bij fysio loopt, dus dan snap ik de vraag voor tips niet... Je hebt een professional die jou aangeeft wat je wel en niet moet doen en dan wil je van moeders in het algemeen tips? Lijkt me de omgekeerde wereld. Z'n oefeningen dus trouw blijven doen!
Iets ergens op leggen kan trouwens natuurlijk wel, gewoon een doekje een stukje over de zitting van de bank bijvoorbeeld, net buiten z'n bereik. Dat is niet echt helpen, wel proberen over te halen.
@rozemarijke: ja we lopen idd bij die fysio. Hij kan idd rollen en tijgert nu ook als de beste. Had al een paar tips gekregen van de Fysio, maar wilde er meer hebben vandaar dat ik aan jullie nog leuke idee vroeg. Maar het ging mij gewoon om leuke spelletjes om hem te stimuleren. En hoe bedoel je aan zijn armpjes omhoog trekken? hoe moet hij zijn hoofdje dan doen? recht overeind zoals in loop houding?
Als hij al omrolt, dan zal hij z'n koppie wel optillen Ik dacht uit je eerste post te begrijpen dat hij dat uberhaupt ook nog niet deed en dat je hem moest helpen om overeind te komen. Maar met koppie omhoog bedoelde ik dat als je een baby/dreumes aan de armpjes trekt als het op de rug ligt, dat ze dan hun koppie op moeten gaan trekken, (en hun beentjes ook). Dus enige druk aan de armpjes, dan moet het hoofdje loskomen van de ondergrond. Hier van de fysio de uitdrukkelijke instructie namelijk om alleen verder omhoog te trekken als ze eerst zelf hoofd en beentjes opgetild heeft. (Inmiddels rolt ze hier om en zit met minimale ondersteuning, maar hier dus juist gestimuleerd met fysio vanwege forse reflux-klachten en gelukkig dus ook kids die vroeg zijn met de motorische ontwikkeling ).