Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn zoontje is 3,5 maand. Ik geef hem borstvoeding. Meestal drinkt hij om de 2 uur. Kwa drinken gaat het goed maar ik maak me echt zorgen om zijn slaap patroon. Er zijn soms dagen dat hij overdag helemaal niet slaapt , of juist weer dagen dat hij heel veel slaapt overdag. Kortom er zit nooit een vast patroon in. Snachts slaapt hij gelukkig wel goed door . Maar ook savonds slaapt hij soms om 20:00 soms weer om 22:00 en soms zelfs weer om 23:00 . Wat kan ik hier aan doen? Groeten, Visitor
Kyra heeft eigenlijk ook nooit een vast schema gehad. Pas met een maand of 6 kwam er wat meer een vast ritme. Als het niet heel onhandig voor jou is en je zoontje het er ook goed op doet zou ik zeggen dat je gewoon alle schema's het raam uit kunt gooien. Dat heb ik ook gedaan en dat gaf me veel meer rust in plaats van al dat 'moeten'.
Waar leg je hem te slapen? In de box of wipper of in zijn eigen bed? Probeer anders eens in te bakeren, daar slapen ze meestal goed op. En met 3,5 maand nog om de 2 uur voeden? Mijn zoon is net zo oud en komt nu gelukkig gemiddeld om de 5 uur (ook 's nachts). Maar kan net zo goed 8 uur en dan weer 4 uur zijn Hier dus ook geen vaste slaap-/waaktijden, maar wel regelmaat (zie mijn reactie in je omrol-topic!).
Emma had al heel snel een vast ritme, maar ze krijgt dan ook de fles. Soms dronk ze een beetje en vervolgens, een uurtje later, een hele fles. Wij hebben haar geholpen om een ritme te vinden zeg maar en na 2 maanden ging dat dus al prima. Nu nog. Behalve als ze niet fit is natuurlijk. Ik denk alleen dat dat met bv op verzoek wat lastiger is. Tenminste, dat lijkt mij zo.
Mijn zoontje (5,5 maand) heeft nog niet een echt slaapritme, wel qua voeden maar de slaaptijden zijn altijd wel verschillend. Ik heb me er bij neergelegd, als hij wil slapen dat kan dat, maar wil hij niet slapen dan hoeft hij dat niet. Voor ons werkt dit wel goed.