Ik drink zo weinig, mijn hele leven al. 5 Glazen water per dag kost me al moeite. Gelukkig eten we wel vaak soep, maar dat is weer met zout en dan telt het niet als echt drinken. Ik hou niet van koffie, een kop thee per dag max. Soms dwing ik mezelf om elk uur een glas water te drinken, maar na 2 dagen werkt dat ook niet meer. Wie heeft er tips om meer te drinken?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hou sowieso gewoon niet van water. Toch drink ik elke dag 1,5 liter. Heb het opgelost door overal, maar dan ook overal in huis flesjes water staan. Ziet er werkelijk niet uit maar het werkt wel . Er staat een flesje naast mijn bed, wordt sochtends wakker en neem een paar slokken, er staat er een in de badkamer, als ik ga douchen neem ik een paar slokken, er staat er in een wc, als ik ga plassen neem ik een paar slokken. Zelfde met de woonkamer en de keuken . Nu ben ik langzaam eraan aan het wennen om een flesje bij me te houden omdat ik het irritant vind dat er overal flesjes staan
Een fles (1,5 liter) elke ochtend met water vullen en zorgen dat die aan het einde van de dag opgedronken is hielp mij met dit probleem. En zorgen dat die fles in je buurt is, op je bureau op het werk, op de salontafel thuis, op je nachtkastje in bed, etc. Ik zou niet zo ver gaan als de fles ook meenemen naar de wc
Omdat het niet gezond is om zo weinig te drinken. Ik wil problemen met mijn nieren voorkomen . Bedankt voor de tips, ik ga dat flesje eens proberen!
Wat bij mij goed werkt is grotere glazen kopen. Wij hebben nu die van de Ikea, waar 350 cc in gaat. Dan drink je automatisch al meer als je een glas in schenkt. Dat gaat toch gemakkelijker dan een glas 2x te vullen. met 3 glazen zit je dan al over de liter. Verder is het flesje een goeie tip ( ook weer een extra grote nemen, 750 cc) En ik heb mijzelf aangeleerd om voor en na elke maaltijd een glas water te drinken. ( voor het eten helpt ook om teveel eten te voorkomen trouwens) Succes!
Hier ook overal flesje water/drinken. De een met water, de ander met water met citroen sap. Zo wissel ik het wat af. Succes, ik vind het nog steeds lastig.
mij helpt het om water met een smaakje te drinken! Zoals al gezegd wordt bijv water met citroensap, dat is heel verfrissend en drinkt veel makkelijker weg dan gewoon water. Verder inderdaad altijd een flesje bij je hebben. Ik ga altijd automatisch drinken als ik me verveel (in de rij bij de kassa bijvoorbeeld)