Herkenning misschien?Pijntje

Discussion in 'De lounge' started by Mirre, Nov 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik weet jullie zijn geen doktoren, maar omdat ik de laatste tijd regelmatig bij de ha te vinden ben vraag ik hier eerst eens of jullie herkenning vinden in wat ik voel. Als het echt te gek wordt ga ik wel naar de ha..of als het aanblijft.

Ik heb sinds een dag of 2 a 3 een beetje last onderin m'n buik.
    Het zit rechts,laag...zeg maar als je het puntje van je heupbot voelt en dan een stukje meer naar links.
    Ik weet niet wat het is :(
    Overdag voelt het alsof iemand er een stomp heeft gegeven, maar het vervelende is dat ik een kriebel hoestje heb.
    Zodra ik dus ga kuchen dan gaat het steken op die plek.
    Zo';n gevoel had ik vroeger als ik de cooper-test op school liep (hardlopen) dan kreeg ik dat ook alleen nu straalt het nare gevoel ook soms door naar m'n rug.
    Echt pijn heb ik niet, maar het is wel een beetje naar.
    Ik ben verder niet ziek, alleen kriebel in m'n keel .., maar daardoor kun je toch geen steken onderin je buik krijgen.

Is dit verhaal voor iemand herkenbaar? Kan het bv te maken hebben met m'n cyclus (dag 8 ) , maar waarom voel je het dan met hoesten/kuchen..zo erg is het niet want ik heb geen pijn in m'n borst.
    Weet iemand wat er op die plaats zit? (eierstok, milt, blindedarm..)

Liefs Mirre

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb wel eens een spastische darm....
    wat je omschrijft voel ik dan ook.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Een spastische darm heb ik idd dat klopt, maar dit gevoel herkende ik nog niet. Heb ook geruime tijd geen 'last' meer gehad van m'n darmen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Het kan een spiertje zijn in de onderbuik die je hebt verrekt.

Zoals je het omschrijft lijkt het mij echt een spiertje.

Maar inderdaad, ik ben zeker geen dokter.

5. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    ik had ook een tijdje last van die steken die aanvoelde alsof je gerend had vroeger. Bij mij bleek het bandenpijn te zijn en is ook vanzelf over gegaan.
    Misschien dat je bij het hoesten een spiertje hebt verrekt? Misschien dit in combinatie met de spastische darm?
    Hoop voor je dat het snel over gaat.

6. Niet meer actief

Hoi Mirre..

Ik ben ook één van die types die bij elk pijntje gaat zitten denken wat het zou kunnen zijn.
    Die pijn die jij beschrijft herken ik ook....het zit ergens ter hoogte van je eierstok maar dan iets hoger en iets meer naar de zijkant?

Ik heb ook een spastische darm en waar die steken vandaan komen weet ik niet...heb het wel meerder keren op een dag.
    Ik ben ook niet zo'n dokterloper...en vaak gaat het vanzelf weer weg.

Waarschijnlijk door de druk van het hoesten heb je er meer last van...
    Ik zou het nog even aankijken en als het te erg word alsnog even naar je huisarts gaan...dan ben je in elk geval weer gerust gesteld.

Liefs Nies

Share This Page