Ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben maar sinds vrijdag 'voelde' ik het al. Bij Ruben voelde ik vrijwel niks, en de kwaaltjes die ik kreeg kwamen later, na een week of 6 a 8. Nu ben ik al sinds vrijdag misselijk/naar gevoel, zere borsten, emo en moe Daarom teste ik ook gisteren al terwijl ik donderdag pas ongesteld moest worden. Nou heel duidelijk positief Nu had ik het er met een vriendin over vanmiddag, de enige die het al weet En die zei precies hetzelfde. Bij de 1e had ze ook misselijkheid e.d. maar pas later, en bij de 2e wist ze ook al heel snel dat het raak was doordat ze al last kreeg van haar borsten etc. Ik was daar wel blij mee want voel me een beetje een aansteller Zo van , een posi test in handen en TADAAAAAAA nu heb ik kwaaltjes Dus nou vroeg ik me af hoe anderen die zwanger zijn van de 2e dit ervaren. Is jullie zwangerschap 'hefitger' of misschien jusit niet?
JA! ik teste 5 dagen voor mn NOD duidelijk positief.... en die test deed ik omdat ik 's-middags boven de pot hing...! Verder merk je dat je lichaam al weet wat het is om zwanger te zijn.... je buik groeit gelijk... je borsten doen gelijk zeer.... en nu op het einde rommelt het echt... terwijl ik dat bij mn oudste helemaal niet had... Ook de vk vertelde me vanmiddag dat dat rommelen idd bij een volgende zwangerschap vaker voorkomt.... dus... ik ervaar het wel zo....! hihihi probeer 1 troost in gedachte te houden... een tweede bevalling schijnt vaker ook gemakkelijk te gaan.... Geniet van je zwangerschap...! groetjes
ik weet altijd al dagen van te voren dat ik zwanger ben (voel ik gewoon aan alles) was bij de eerste hetzelfde als bij de tweede moet ik zeggen..
Hey Lilly, Gefeliciteerd! Leuk voor je een tweede spruit erbij! Ik wist nu ook meteen dat ik zwanger was hoor. Maar dat lag niet zozeer aan de kwaaltjes, maar ik wist het gewoon nu! Wel had ik meteen een opgeblazen buik en dat kwam bij Fenja wel wat later. Geniet was je zwangerschap!
bij youame kwam ik er pas met 8 weken achter dat ik zwangerwas maar moest een test doen van de huisarts doen omdat ik vage buikpijn had en werd gelijk blauw en bij Dice kwam ik er met 4 weken achter ik heb de innesteling zo goed gevoeld dat ik het al wist maar heb pas met 7 dagen over tijd getest
Ik heb het hetzelfde. Ik ben sinds vrijdag zo moe en sinds maandag zere borsten. Ik moet eigenlijk morgen ongesteld worden, maar had zondag al posi getest.
pff ik heb dit ook de eerste zwangerschap was heerlijk nu heb ik echt veel problemen in het ziekenhuis gelegen wegens zware bloedingen en krampen baby doet het prima heel vreemd allemaal en ben pas bijna 16 weken hoop dat het nu weer wat makkelijker gaat
Heel herkenbaar! Eigenlijk een paar dagen na de eisprong kreeg ik al kwaaltjes. Heb al ruim een week enorme bandenpijn (kreeg ik bij mijn eerste zwangerschap veel later) heb nu al een buik waar je u tegen zegt, en voel me BEROERD! Heb ook voor NOD posi getest.
Ik herken het ook wel. Bij mijn oudste heb ik uiteindelijk na 9 dagen overtijd maar eens een testje gedaan, meer om zeker te weten dat ik in elk geval niet zwanger was. Dus wel! Bij deze zwangerschap wist ik een week voordat ik ongesteld moest worden van binnen eigenlijk al dat ik zwanger was. Ik had bandenpijn, last van m'n bekken, was heel moe...... en ja hoor, bij 2 dagen overtijd al een dikke plus. Verder vind ik de zwangerschap trouwens ook veel heftiger verlopen hoor. Veel meer kwaaltjes en hormonen dan de eerste keer......
Oh heeeeeerlijk om te lezen En bedankt voor de felicitaties allemaal! Ben heel erg beniuewd of ik sneller een buik zal krijgen, bij Ruben duurde het heeeeeeeel lang WEl snel dat ik hele lage broeken niet meer aankon, en op zich had ik ook wel een buikje maar niet dat je kon zien dat ik zwanger was, het leek meer een wat dikker buikje Ik zou nu wel snel een echte buik willen hebben!
Ja, dat zou ik dit keer ook wel willen. Bij mijn zoontje zag je op bij 30 weken nog niet goed dat ik zwanger was. Ik leek eerder gewoon mollig.
JAAA! Bij de eerste al heel erg misselijk en nu niks aan avondeten binnen kunnen houden, zo vermoeid en mensen vroegen met 10 weken al aan me of ik zwanger ben! Enne GEFELICITEERD!
Ik herken het helemaal niet eigenlijk Bij mijn dochter was de test bij de dokter 3 dagen voor mijn NOD positief, heb de test zelf nooit gezien en daarna ook nooit meer een gedaan. Dit keer was hij een paar dagen na mijn NOD zeer licht positief. Heb nooit een hele duidelijke gezien, maar ja er was toch echt een kindje op de echo te zien. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter niet meer kwaaltjes gehad als nu. Had dit keer ook helemaal niet het gevoel dat ik zwanger was voor mijn NOD (ook weken daarna nog niet )
uhm had bij de 2e sneller door dat ik zwanger was (kon het ruiken en zien aan me urine) En heftiger of zwaarder.. tja moeilijk te antwoorden, want bij me 1e heb ik me vaak beroerd gevoeld en bij de 2e tot 32 wkn nergens last van gehad. Rommelde wel langer bij de 2e en duurde langer voordat de weeën doorzette
Ik heb deze hele zwangerschap eigenlijk nauwelijks ergens last van gehad. Bij Kynan (de eerste) ook niet echt, maar meer als nu.
Gefeliciteerd! Ik ben deze keer ook veel meer zwanger dan de eerste keer. Last van hormoonbuien, bandenpijn, bekkenpijn, maagzuur... (heb je er al zin in? Haha!) Maar ik denk dat dat er bij mij ook wel een beetje mee te maken heeft met het feit dat er hier al een bijna tweejarig peuterje rondhobbelt. Je tilt en bukt 1000x meer dan in de eerste zwangerschap. En de eerste keer lag ik ook niet 3x per dag op mijn buik blokjes onder de bank vandaan te toveren Ik denk inderdaad wel dat je lichaam al weet wat het is om zwanger te zijn en daardoor misschien wat heftiger reageert. Maar voor de tweede keer zwanger zijn is ook heel speciaal! Zoveel herkennings momenten, maar toch merk ik dat dit een heel ander persoontje is dan mijn dochter. Erg bijzonder vind ik dat Een heel fijne zwangerschap toegewenst!
Ok, het is dus net als met een 1e zwangerschap gewoon per vrouw verschillend Jullie allemaal nog een fijne zwangerschap!