Hoe ligt jullie baby? Hier ligt de baby in hangmatpositie op de uitgang. Hoofdje net boven mijn rechterheup, kontje en beentjes boven mijn linkerheup. Maar is dat voor dit termijn niet vreemd? Velen hebben een buik die uitsteekt als een toeter, worden bont en blauw getrapt in de ribben en is het dus heel duidelijk dat de baby in de buik zit Ik weet dat mijn baarmoeder ongeveer 5 vingers boven mijn navel zit, maar waarom gebruikt de baby die ruimte niet? Komt het vanwege mijn ernstig overgewicht? Dat dus al het vet de baarmoeder en dus de ruimte van de baby belemmert? Nog meer hangmatbuikbaby's?
Huh? Lijkt me een moment opname toch? Met 30 weken ligt je baby nog niet 'vast' dus kan het vanavond weer in stuit liggen en morgen weer netjes met hoofdje beneden.
Je kindje heeft nu nog genoeg ruimte om elke positie aan te nemen. Het zou dus best kunnen dat hij bij de volgende controle wel met zijn hoofdje naar beneden ligt.
Ook overgewicht hier en baby lag gister in stuit, billen voor de uitgang. Ik ben natuurlijk minder ver dan jij dus was n momentopname . Ik voel ver boven m'n navel ook duwen , ze draait flink. Denk dat ze nu nog ruimte genoeg hebben om heel de bmm te gebruiken . Straks zijn zo zo groot en dan hebben ze heel de ruimte hard nodig.
Hier ook een beeb die onderin leeft, maar ook heel vaak ineens een bil onder mijn borsten haha. Maar soms voelt het ook zo hard dat ik weleens twijfel of het een hoofd is. Donderdag weet ik het
Met 27 weken lag mijn spruit nog in stuit, daarna voelde de vk niet goed meer hoe ze lag. Bij de groeiecho met 36 weken lag ze gelukkig met hoofdje onder en al wat ingedaald. Ben vandaag precies 39 weken, ik vind het echt spannend worden nu. Hoe zal het deze keer gaan...?
Zo ligt baby al vanaf week 15 . Luie donder Vandaar dat ik toch een beetje nieuwgierig word. Gyn. zei wel dat er nog van alles kan gebeuren en de baby nog álle kanten op kan draaien, alleen doet het dat niet . Elke echo ligt de baby hetzelfde. Oooh spannend MamaJJ
Dank je HuiBooBee, ik heb het wel gehad nu, wil weer op mijn buik slapen . En ik ben zoooo benieuwd naar beeb 2.
Het is - ondanks het feit dat je beeb al een tijd zo ligt - toch echt een momentopname in die zin dat het elk moment zou kunnen veranderen. Ik geloof niet dat je BMI je baarmoeder in de weg zou zitten en dat je kindje daardoor de ruimte niet zou kunnen gebruiken. Ik denk eerder dat je kindje gewoon een lekkere hangmatbaby is. Zou er maar vast eentje aanschaffen voor na de geboorte Mijn beeb ligt nu met bijna 31 weken in stuit. Hij heeft bij elke echo tot nu toe keurig met zijn koppie naar de uitgang gelegen en zijn voetjes omhoog. Ideaal beeld. Helaas: vorige week is hij gedraaid. Het zit niet lekker, het voelt verrot. Hij onderneemt geen enkele poging tot terugdraaien (en ondertussen wel mega druk doen he!) , terwijl hij volgens mij die ruimte wel heeft. Omdat hij niet lekker ligt ( voor mijn lijf dan he!) hebben we hem geprobeerd te lokken met speeldoosjes en lampjes ( daar reageert hij vaak wel op) maar het lukt ons niet. Helaas... nog 9 weken afwachten en hopen dat hij draait ( dat zal haast wel!)
Ik heb zelf geen idee hoe ze ligt, en ik snap zelf ook nog niet heel goed hoe ik het moet plaatsen want ik weet niet of ik dan een voetje voel of een handje ik kom er echt gewoon niet uit Maar wat ik wel weet, met laatste echo lag ze met haar hoofd onder, (zo ligt ze nu heel vaak, stuit is namelijk zeer onprettig dus dat heb ik per direct door) Maar dan ligt ze met haar rugje naar rechts, en beentjes dus richting ribben.. Al vraag ik me af ; vanaf wanneer krijg je dan die trappen in je ribben als ze dat doen..?
Oke oke, ik ga dan toch maar meer in de momentopname geloven Al komt die hangmat er maar wel, hihi. Oh heh, wat jammer dat hij nu in stuit is gaan liggen. Hopelijk kun je hem in de komende weken inderdaad in de goede positie lokken!
Misschien een beetje raar maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet voelen. Woensdag lag beeb goed, hoofd in mijn bekken vlg de vlk tijdens controle. Donderdag voelde ik duidelijk een harde bobbel bovenin en getrappel onderin, dat bleef zo tot en met maandag, en gisterenavond voelde ik weer trappeltjes bovenin, maar ook onderin (?). Af en toe verschijnt er een harde bobbel waar ik mijn handen houd. Het echte trappen is minder geworden vergeleken met een maand geleden, ik voel wel voortdurend geschuif, soms voel ik een heel babylijf onder mijn hand doorrollen lijkt het. Vlg mijn moeder kan hij ook onderin met zijn handjes kriebelen terwijl hij bovenin trappelt. Of zou hij gewoon meerdere malen per dag draaien? Beeb is flink aan de maat, dus ik had wel verwacht dat ik het onderscheid zou kunnen maken. Harde trappen die pijnlijk zijn heb ik nog niet gehad tot nu toe. Hoe onderscheid ik een hoofdje van billetjes en handjes van voetjes?
Ik kan het zelf ook niet echt voelen, maar ik krijg best vaak echo's omdat ik gewoon te dik ben om de baby te voelen. Ik heb tot nu toe hooguit 3x gehad dat onder mijn rechterborst het wat harder werd en het leek alsof de baby daar dan aan het trappen of draaien was, maar volgens de gyn. kan dat ook puur en alleen de baarmoeder zijn die daar een harde buik vormt. Ik voel de baby nauwelijks meer trappen, het is wat geschuif en af en toe denk ik dat de baby de hik heeft. Het lijkt dan alsof er een poosje kleine schokjes onderin zijn. Maar hoe je een hoofdje van billetjes onderscheid, ik weet het echt niet. Ik kan dat niet eens voelen vanwege mijn overgewicht. Met 30 weken kan de baby inderdaad nog alle kanten opdraaien. Oh, wat ik weleens doe is een muziekdoosje op mijn buik leggen. En dan beweegt het juist aan de andere kant van mijn buik, ik neem aan dat dat dan de beentjes zijn! Misschien een idee om te proberen?
Dit is m'n derde en ik weet ook écht niet hoe ik zou moeten voelen hoe de kleine ligt haha Deze dame lag vorige week in stuit maar volgens m'n vk kan ze inderdaad nog alle kanten op. Al vond ik het wel apart want m'n jongens heb ik nooit zo zien liggen. Mijn oudste kreeg het wel bij 37 a 38 weken voor elkaar om nog even met z'n kont de andere kant op te gaan liggen ( van links naar rechts ) en dat was niet fijn
Mijn baby is al ingedaald (nu 31 weken) dat hebben we gister gezien op de echo en vandaag gevoeld bij de verloskundige. Hij ligt met zn hoofd al in mn bekken, ruggetje en billen rechts en beentje bovenin. Linkerkant van mn buik is al weken helemaal leeg, als ik plat lig zie je mn buik ook echt naar rechts hangen haha. Verder voel ik de voeten duidelijker als grote harde bobbels, en de handjes meer als kleinere plopjes.
Die van mij heb van 15 tot 36 weken in stuit gelegen en dat kon ik ech wel voelen (au) daarna draaipoging gehad en is nu ingedaald en ligt nog goed jeej bij mij zit der rug nu rechts en dan zie je links wel is wat uitsteken haha maar meestal in het links leeg op de echo haha
Mijn zoontje lag echt altijd met z'n koppie naar beneden. Rug rechts voetjes links, handjes ook. Ik ben ook nooit tegen m'n ribben oid getrapt. En met 32 weken was hij al ingedaald. Maar deze kleine meid gaat nog steeds m'n hele buik door. Ik heb geen idee hoe ze ligt. Of ik nu een voetje of handje voel. Als ze de hik heeft voel ik dat de ene keer onderin, maar gisteren lag ze duidelijk met der koppie bovenin. Soms strekt ze zich helemaal uit, trapt tegen m'n heup aan en voel ik haar helemaal aan de andere kant in m'n zij. Met de groeiecho lag ze in onvolkomen stuit. Ti's me er eentje die kleine meid
Die van mij ligt sinds week 19 ook precies zo. Links onder en zijkant voel ik de trapjes en rechts met ze hoofdje. Ik heb 1 keer een trapje boven me navel gehad en dat was het. De VK zegt ook dat hij daar gewoon lekker ligt en genoeg ruimte heeft om te bewegen.