Hoi, Ik heb een vraag, ik ben 2 januari 2010 gestopt met de pil en heb 3 april 2010 positief getest waarschijnlijk was mijn eerste en laatste menstruatie 6 februari. Op 20 april kreeg ik bloedverlies en op 22 april kreeg ik een miskraam, het vruchtje kwam er uit en de verloskundige heeft deze bekeken en opgemeten en kwam tot de conclusie dat het de grote van 8 weken had. Ik had ong. een week bloedverlies en drie dagen na het bloedverlies negatief getest. Ik heb een aantal vragen: 1. Betekent dit dan ook dat ik deze maand waarschijnlijk een eisprong krijg of al heb gehad? 2. Heeft het nog invloed dat ik na de pil ook zo snel weer zwanger was, dat ik nu weer sneller zwanger kan worden? 3. En mijn laatste vraag, kan de pil van invloed zijn, kun je daardoor sneller een miskraam krijgen? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Lisette
Hoi lisette, 1) Ja je kan deze maand/cyclus weer een eisprong hebben, deze kan ook direct bevrucht worden. Maar we adviseren vaak om eerst weer een menstruatie af te wachten. Dit omdat je cyclus tijdelijk van slag kan zijn en je dan weer een beetje weet wanneer je vruchtbare dagen weer zijn. 2)Het is heerlijk en bijzonder dat je zo snel al zwanger raakte, hopelijk mag het deze keer ook weer zo zijn maar dit hoeft niet. Normaal staat er een half jaar tot een jaar voor. 3)Nee de pil heeft geen invloed op de miskraam Imke