Halverwege weggaan op een vrijgezellenfeest?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vrijgezellenfeesten kunnen soms behoorlijk duur zijn. Helemaal omdat ze vaak niet alleen 's avonds zijn, maar een hele dag, met activiteiten en eten en drinken inclusief. Daarom zijn er altijd wel mensen die er dan voor kiezen om - als dit mogelijk is - aan een deel van het programma mee te doen. Mijn ervaring is echter dat die mensen het overdag-deel overslaan en dan vanaf het avondeten aanhaken. Natuurlijk gebeurt het ook wel eens dat iemand halverwege juist weg moet, maar dat is dan vaak vanwege andere verplichtingen.

    Maar wat nou als iemand juist overdag wél mee gaat en dan afhaakt vóór het eten, omdat ze niet de 'volle mep' konden of wilden betalen?

    Natuurlijk kun je niet in een ander haar portemonnee kijken, dus maakt het voor mij niet uit als iemand ervoor kiest maar een deel mee te doen. Maar mijn vraag is: Is dat niet vreemd (awkward) als iemand halverwege afhaakt als keuze? Ik heb het idee dat je dan een beetje uitstraalt dat je het je niet kon veroorloven om er de hele dag bij te zijn (voor schut voor die persoon), of dat je het er niet voor over had (lullig voor de vrijgezel!)

    Wat vinden jullie daar van?
     
  2. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    tja.. als mensen het geld er niet voor hebben dan zou ik het erg gemeen vinden als die persoon er dan op wordt aangesproken...

    als het allemaal vriendinnen van elkaar zijn kan je misschien afspreken dat de andere vrouwen een paar euro extra betalen (doe je wel voor een vriendin die geen geld heeft vind ik)
     
  3. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tja, het zal inderdaad genant zijn voor die persoon die af moet haken. Als ik die persoon was geweest dat had ik de vrijgezel zelf er wel persoonlijk over ingelicht en ook gewoon eerlijk geweest. Ik ga er dan gemakshalve wel vanuit dat diegene ook redelijk dichtbij je staat dus dat je dat dan ook 'gewoon' kan zeggen.
    Tegen de rest had ik eerder een of ander rotsmoesje opgehangen, die hebben er natuurlijk niet iets mee te maken, helemaal als het geen goede vrienden zijn.

    Beter een halve dag aanwezig dan helemaal niet. Zo laat je wel je goodwill zien, en dat zou voor mij persoonlijk veel meer betekenen dan een hele dag aanwezig zijn.
     
  4. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Zo zou ik het ook doen!
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik ben halverwege het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzusje weggegaan. Mede omdat het veel te duur was. Ze wist hier van het begreep het ook, ze vond het zelf eigenlijk ook een beetje té veel van het goede. Daarnaast was ik zwanger en wilde ik niet 's avonds laat alleen vanuit a'dam met de trein naar het noorden.
     
  6. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daar gaat het niet om. Het gaat om het moment dat ze weg gaat.
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is een goeie!
    Helemaal mee eens!
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben blij dat ik dit topic heb geopend :) Ik kijk er nu met heel andere ogen naar. Bedankt!
     
  9. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je weg wil vanwege financien zou ik daar eerlijk over zijn. De bruid zal heus begrip hebben. Ik zou het wel vanaf het begin af aan aangeven bij de voorbereidingen met de groep. Ik heb heb nl een paar keer meegemaakt dat dames toch maar "onverwacht" afhaakten met smoesjes en als je dan met heel jammer een klein groepje overblijft, zadel je die weer op met hogere kosten dan gepland, zij mogen dan met bijvoorbeeld maar 4 man opdraaien voor de dinerkosten van de vrijgezel en evt stapkosten en thuisbrengen e.d., terwijl de verwachting was met bijvoorbeeld 7. En ook minder leuk, het is toch helemaal niet gek als je voorstelt het goedkoper te doen, echt niet iets om je voor te schamen hoor!! Ik zou gewoon eerlijk zijn en met leuke goedkopere alternatieven voor het programma komen (high tea bij iemand thuis, picknick zelf regelen, film thuis bij iemand, opdrachten in de stad, gourmet bij iemand thuis, cycling dinner). Willen ze er niet in mee, nou dan heb je je best gedaan en zeg je dat je ergens afhaakt.
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb vandaag toevallig dit, ik heb een vrijgezellenfeest en het eten is te duur voor min.
    Het zijn vriendinnen voor een gedeelte, dus ik meld het gewoon eerlijk. Hebben ze er geen begrip voor dan hebben ze pech. Degene om wie het gaat, zal er absoluut geen punt van maken, dat weet ik zeker.
     
  11. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik ben zelf niet halverwege weggegaan maar heb het volgende gedaan.....
    ik ben erbij geweest toen ze haar overvielden op het werk. Daar lekker koffie en gebak gehad!
    Toen zijn zij naar maastricht gegaan en ik ben naar huis gegaan (had een auto ongeluk gehad en kon die hele dag niet mee).
    Ze hadden s avonds om 2 uur een stripper geregeld en daar ben ik ook naar toegegaan!
    Uiteindelijk heb ik het begin en het eind mee gemaakt! dit vond ze helemaal super!
     
  12. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Hier afgelopen maand 2 vrijgezellenfeesten gehad. Hubbie en ik.
    Eerste feest was voor de dames 100 en mannen 110, tweede was 150 en 100 ( mannen gingen hele dag op pad, eten stappen overnachten en volgende dag naar een voetbalwedstrijd.
    460 euro?? Ik ben zelf ook maar gedeeltelijk meegeweest. Ik moet helaas mijn energie verdelen en zo'n lange dag hou ik niet vol. Buiten dat vond ik het veel te duur.

    Idd, dat mag iedereen zelf bepalen, hubbie is lekker thuis komen slapen. Had ook geen behoefte om 2! dagen feest te vieren.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En dan het cadeau voor de bruiloft er nog bovenop.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het ligt er een beetje aan, als het echt een vriendin is, is het wel het leukste als ze er de hele dag bij is.
    Maar het is aan die persoon of ze een hele of een halve dag mee wil doen.
    Ik heb het vaakste meegemaakt dat ze dan alleen s'avonds bij het eten er bij zijn.
    Maar idd je kunt niet in iemand's portomonee kijken.
    Mijn man had vorig jaar een vrijgezellenfeest van z'n neef, en dat kostte ook een kleine 200 euro, ( en dan komen de kosten vh vadeau voor de bruiloft er ook nog bij later...)
    op zich heel leuk en gezellig allemaal, maar je moet dat niet te vaak hebben.
     
  15. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tja als je er idd geen geld voor hebt houd het op, maar in onze vrienden kring word een jaar van te voren al aangegeven dat er een feest zit aan te komen dus kan je ook elke maand wat wegleggen
     
  16. augustus

    augustus Niet meer actief

    Wij proberen altijd eerst met elkaar een budget vast te stellen wat voor iedereen haalbaar is. Werkt altijd moet ik zeggen.
    Bedragen voor een vrijgezellendag van 150 euro vind ik werkelijk not done! Dat kun je gewoon niet doen, omdat je vaak alle 2 bevriend ben en dus 300 euro kwijt bent.

    Maar goed als het budget voor de vrijgezellendag te hoog voor je ligt, zou ik inderdaad lekker het eten over slaan. Ik bedoel het moet voor iedereen leuk blijven en betaalbaar.
     
  17. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dit inderdaad.
    Ik heb ooit ook eens een vrijgezellenfeest georganiseerd en van te voren had ik al een bepaald bedrag in m'n hoofd. Omdat je niet in iedereen z'n portemonnee kan kijken heb ik dus eerst overlegd of het voor iedereen haalbaar was. Zo niet, dan zouden we iets anders verzinnen.

    Bij ons eigen vrijgezellenfeest is dit ook zo gegaan. Er was één vriendin die het niet breed heeft en daar hebben ze allemaal rekening mee gehouden, lief en niet meer dan terecht ook.
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik wilde ook al zeggen, wat een belachelijke bedragen, ik zou het gerust een keertje kunnen missen, maar dat wil ik er niet eens voor uitgeven??? Wat doe je dan voor 150 a 200 euro????
     
  19. aliekeleppink

    aliekeleppink Fanatiek lid

    2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Buiten dat ik niet zo van vrijgezellenfeesten hou, zou ik er ook nooit 100 euro voor uitgeven. Zoals net al gezegd werd vaak ben je beide bevriend, dus ben je gewoon 200 euro kwijt en daarbij dan nog eens kleren voor de bruiloft en een cadeau.
    Ben je gewoon 500 euro lichter voor een bruiloft. Vind dat echt te gek.

    Hebben lang geleden met toenmalige vrienden van mijn man hier ruzie over gekregen. Kosten waren 150 euro pp. Mijn man moest er een dag vrij voor nemen en het idee was ook nog niet geweldig. Hebben toen aangegeven niet de hele dag mee te willen, maar alleen maar de bbq te willen doen. Waren ze het niet mee eens, hoefden we ook niet op de bruiloft tekomne.
    Nou einde vriendschap dus. Maar ik denk dat als vrienden daar geen begrip voor op kunnen brengen dathet geen vrienden zijn!
     
  20. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het laatste vrijgezellenfeest wat ik heb meegemaakt zou ook hartstikke duur worden. Gelukkig vonden meer mensen dat en hebben ze toch voor wat anders gekozen. Ik vind 150 euro echt belachelijk.
    Uiteindelijk heb ik toch eerder afgehaakt, niet omdat het te duur was, maar omdat ik toen net zwanger was en ik bleef overgeven. (fijn, iedereen wist het gelijk met 6 weken:D)
     

Deel Deze Pagina