Emma - ik keek de serie 'baby daddy' en dat kindje heette Emma. Dus ik zei tegen mijn man dat ik dat een hele mooie naam vond. Hij was het met me eens. Fayèn - meisje uit musicals en the voice kids (Vajèn van den Bosch). Ik vond dat een hele mooie naam. Mijn man vond de schrijfwijze Vajèn niet mooi en wilde graag Fayenne. Dat vond ik niet mooi en ik was bang dat ze het dan ook zo uitspreken. Dus zijn we tot een compromis gekomen, namelijk Fayèn.
Eerste naam zag ik bij een vriendin op der Fb voorbij komen, was een meisje maar nadat ik deze naam ging Google kwam ik erachter dat er een hele bekende voetballer zo heet. Nu hoor je de naam ook steeds meer. Nu hebben we een naam die vorig jaar maar 30 keer gegeven is aan een jongen. Las toevallig een stukje over een bekende DJ en zijn zoon heet ook zo. Beide zijn Engelse namen. Ook voor een meisje hadden het Engelse namen geworden.
Ik houd mijn hele leven al een lijstje bij met namen die ik mooi vind. Gaat regelmatig wat vanaf of er komt wat nieuws bij. Nog steeds houd ik dat lijstje bij, voor vrienden die kinderen krijgen bijvoorbeeld. En gewoon omdat ik het leuk vind. Naam van de middelste komt van de Libelle, die las ik altijd bij mijn oma. Ik weet niet of zij nog steeds schrijft. Naam van de jongste is dezelfde naam als die van de broer van een goede vriend. En de oudste komt geloof ik van een serie.
Dochter: er deed ooit een meisje met die naam mee in Hollands Next Topmodel Was jaren voordat we aan kinderen begonnen, maar heb em altijd onthouden. En gelukkig vond ml het ook een mooie naam. Eerste doopnaam is zeg maar de chique (en Bijbelse) versie van haar roepnaam, tweede doopnaam is vernoeming naar mijn vader en derde doopnaam heb ik zelf ook, is echt een familiedingetje. Zoon: jongensnaam vonden we zoooo moeilijk! Allebei een lijstje aangelegd en toen gaan kijken wat we gemeenschappelijk hadden. Eerste doopnaam is - net als bij dochter - de chique en Bijbelse versie van zijn roepnaam. Tweede doopnaam is vernoeming naar mijn vader (alleen dan in het Engels). Derde doopnaam is vernoeming naar mijn schoonvader. Ik heb nu al een lijstje in mijn hoofd mochten we ooit nog een meisje krijgen Voor een jongetje zou het weer net zo moeilijk worden!!
onze dochter hebben we vernoemd naar Jay Moriarity een bekende surfer aangezien ik veel met surfen heb. Het is een engelse naam en tegenwoordig zijn er heel veel varianten van had ik al gezien haha. wij hebben hebben gewoon voor de normale schrijfwijze gekozen. De naam van onze zoon kwam ik tegen op internet en vond ik meteen super mooi,makkelijk uit te spreken,makkelijk te schrijven en toch heel uniek en origineel al hoor ik de naam nu ook weer steeds vaker voorbij komen
Oudste was een compromis tussen 2 namen waartussen we niet konden kiezen - oorspronkelijk hadden we een lijst van 5. Voor de proefdruk hadden we dus combinatie van de 2 Elise + Ella werd Elisa en uiteindelijk die naam aangehouden. Jongste haar naam vonden we gewoon mooi, al hadden we tot 10 minuten voor de geboorte een andere naam voorzien. Uiteindelijk wel blij dat we veranderd hadden.
Ik wilde mijn interesses terug laten komen in de naam. Om zo een naam te kiezen die echt bij mij past. Mijn interesses zijn de natuur (vooral planten en bomen, een meisje had de naam van een plant of boom gekregen), klassieke muziek en klassieke geschiedenis. Een meisje had dus enkel een naam uit de natuur gekregen, die kon ik niet combineren. Maar voor een jongen had ik wel de perfecte combinatie. Een wolf is een dier (en een heel mooi dier), dus daar heb je de natuur. Daarnaast is Wolf als naam een verkorting van Wolfgang en Wolfgang was de naam van Mozart. Daar heb je dus de klassieke muziek/geschiedenis. Zijn tweede naam, Leonard, is een vernoeming naar mijn vader. Samen vond ik de namen vooral mooi omdat het een beetje het "Wolf in het rijtje van hippe bakfietsmama's waarvan de andere kindjes Zus en Storm heten" eruit haalt naar mijn idee. Het geeft het een wat serieuzer karakter. Wolf Leonard kun je op je CV zetten
Oudste , Emma, door Friends. Had m dus al in m'n hoofd voordat er sprake was van kinderen Tweede,_Fleur, vond mijn man heel leuk en ik ook wel.
oudste, kwam snachts ineens in me op, ik zei hem en we hadden beide zoiets van ja dat is het tweede: die meisjesnaam roep ik al vanaf klein kind zijnde derde: na heel lang zoeken op internet vierde: jongensnaam wil ik al een jaar of 10 maar bij de oudste niet HET gevoel erbij, nu wel, meisjesnaam vind ik ook zo'n 10/15jaar al leuk maar man is er nu pas aan gewend de tweede namen zijn vernoemingen
Wat betreft een meisjesnaam, had ik al jarenlang een naam in gedachten. Het is de titel van een liedje van een zanger. Manlief vond hem ook prachtig dus daar lag het probleem niet. Echter, wat betreft de jongensnaam, had mijn man een naam op zijn favorietenlijst staan, die zo populair geworden was in korte tijd, dat ik hem al kotsbeu gehoord was. En ik wilde onze zoon gewoon niet aan "moeten" spreken met die naam.. Maar welke andere jongensnaam ik ook opperde, alles werd afgeserveerd. En ik kon maar 1 ding denken: "ik moet van die naam af" Op een gegeven moment zat ik naar een programma op BNN te kijken en de presentator daarvan zijn naam vond (en vind ) ik zó gaaf... Het was mijn allerlaatste optie om onder de favoriete naam van mijn man uit te komen. Ik dacht, het is de dood of de gladiolen, en stuurde hem een appje met deze naam. Wat ik niet meer verwacht had, gebeurde toch: hij was meteen laaiend enthousiast! Onze eerste is een meisje. De jongensnaam hebben we onthouden voor de tweede zwangerschap. En wat een geluk! Met ons koningskoppel hebben we beide namen in gebruik mogen laten nemen. Mocht er ooit (onbedoeld) een derde komen, is de meisjesnaam al in the pocket. Een jongensnaam daarentegen... Dat wordt een mission impossible
De naam van de oudste heb ik ooit een keer gehoord en sindsdien vond ik het een mooie naam. Op zich geen bijzondere, zeldzame naam maar ik kende voorheen niemand die zo heette. De andere twee: een naam heb ik via dit forum! Ik kende de naam niet, maar las de naam hier en was er gelijk verliefd op. De andere naam was een favoriet van mijn man, die ik ook heel leuk vond. En die ook mooi klonk bij de rest van de namen.
Bij de eerste heb ik echt een stuk of 100 namen aangedragen aan mijn man, maar we hebben beide een totaal andere smaak. Mijn man is meer van de populaire namen en ik totaal niet. Totdat ik met de naam van onze dochter kwam, die vond hij wel mooi en dat was hem eigenlijk ook meteen. Het is de naam van een Australische actrice die in serie speelt met vampieren. De tweede hebben we nog niet, we weten al sinds 18 weken zwangerschap het geslacht en dat het weer een meisje word, ik heb een lijst gemaakt en van alles voorgedragen, maar mijn man is er echter nog niet mee bezig. Bij de eerste duurde het ook tot aan ongeveer 30 weken eer hij met wat namen kwam, dus ik verwacht dat we deze keer ook pas weer laat uit de naam zullen komen.
Mijn man kwam bij de oudste thuis met de naam. tweede naam is dezelfde als mijn man zijn tweede naa. De namen van de middelste kwam gewoon in me op. mijn man stond er meteen achter. De namen van de jongste komen van 2 vriendinnen die ik hier op zp heb ontmoet. Beide namen zijn de voornamen van hun zoontjes. Heb het tijdens de zwangerschap aangegeven bij ze en gelukkig vonden ze het niet raar als we dezze namen zouden kiezen.
Toen we met namen bezig waren wilde mijn man graag Emma en ik dacht aan Lisa of Louisa. Toen zag ik haar naam hier op het forum, wel anders geschreven en misschien ook anders uitgesproken. Maar ik las het als elaisah (zo spreek je het uit). We hebben er Elaysa van gemaakt.