Wat doe jij met de kinderen als je zelf ziek bent?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nescio, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Even een vraagje, mijn man zit met keelontsteking thuis, ik ben wel aan het werk (thuis) maar misselijk door zwanger zijn en onze oudste is ook thuis wegens koortsig. We hebben de jongste ook thuisgehouden omdat ze ook begint te snotteren en gisteravond wat verhoging had.

Maar wat doe je met de kinderen als je zelf ziek bent? Ik voel me sowieso continu tekort schieten nu ik zo ziek ben door de zwangerschap, heb echt 0 energie om iets leuks met ze te doen. De oudste ligt nu onder een dekentje tv te kijken. De jongste is aan het rondrennen en af en toe aan het spelen. Ze verveelt zich een beetje heb ik een indruk, en ik weet niet wat ik daaraan kan doen.

Bleh, hoop gewoon dat dit snel over is. Voor kinderen is zo'n slappe mama helemaal niks. En nu ook nog een zieke papa erbij.

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Toevallig zit ik nu ook thuis ivm erg ziek. De eerste dag is de kleine gewoon naar het KDV gegaan, maar omdat zelfs autorijden met 40 graden koorts niet makkelijk is, is hij sinds gisteren bij mn ouders.
    Ik ben dan wel alleenstaand met maar 1 kindje. Ik snap dat het met meerdere kinderen wat moeilijker kan zijn.

3. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik heb migraine en tijdens een aanval maak ik het mezelf maar zo makkelijk mogelijk door op bed te gaan liggen, en Netflix aan te zetten voor m'n dochter. Eigenlijk kan ik het geluid niet hebben maar ja dat is gegwoon echt niet anders.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon doorgaan... en het jezelf inderdaad zo makkelijk mogelijk te maken door de kids tv te laten kijken ed
    (Mogen moeders uberhaupt ziek zijn trouwens?)

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    dit

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.924
    5.179
    113
    Dit inderdaad

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dit inderdaad. Wel wat makkelijker dan normaal hoor (meer tv kijken en wat meer zelf laten spelen en eten uit de vriezer bijv.)

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Als ik een beetje ziek ben ga ik gewoon door. Ik heb geen tijd voor onzin :D maar als ik echt beroerd ben dan werkt mijn man thuis. Als we allebei ziek zijn wisselen we af. Teamwerk :)

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Meestal weten we het wel op te lossen, maar we zijn wel eens allebei doodziek geweest in het weekend. Om de beurt met paracetamol dan de kinderen verzorgen en verder zo min mogelijk.
    Voor de tv zetten met een boterham bijvoorbeeld. Normaal niet wat we nastreven, maar in dit soort situaties vind ik dat prima.

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Normaal gesproken gewoon doorgaan!
    Laatst een longontsteking gehad en dan is gewoon doorgaan echt geen optie. Oudste was gewoon thuis maar de jongste heeft een paar nachten bij opa en oma gelogeerd.
    Erg fijn dat het zo kon! Mijn man moest ook gewoon werken en ik kon amper op mn benen staan.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Jep, dit.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze zijn de tv nu zat en spelen nu samen. Prima dus, voor zolang het duurt.

We gaan ook zo goed als mogelijk door, maar sommige momenten zijn echt moeilijk. Zeker als je boven de pot hangt en twee meisjes komen vragen wat er met mama is ;)

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zoveel mogelijk door gaan maar ik heb dan ook al wat oudere, zelfstandigere kids ( 6 en 9 ) dus als het echt echt echt niet meer zou gaan dan ga ik gewoon op de bank liggen met een dekentje, vraag ik of ze over willen blijven op school of dat ik een speel afspraakje voor je ze moet regelen. Nou ben ik zelden tot nooit echt ziek dus heb ik er gelukkig weinig mee te maken. Voor een keel ontsteking zou ik bijvoorbeeld niet veel doen, dan ga ik gewoon door hoe zeer dat dan ook doet, maar een keel ontsteking valt bij mij dan ook weer niet onder de noemer '' ziek ''

Maar ik snap dat het in jouw geval wat moeilijker zal zijn omdat je wat jongere kids hebt. Beterschap, hopelijk zijn jij en jouw man snel weer opgeknapt.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt! Mijn man gaat ook gewoon door hoor, hij heeft net boodschappen gehaald en is nu een pan ultragezonde soep aan het maken. Maar hij ziet er niet goed uit.

Hopen dat het snel over is. Ik vind het vooral voor de enige 'gezonde' (de jongste) zielig.

15. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    De mijne zijn nog heel jong. Als ik niet lekker ben ga ik met ze spelen op hun kamer. Eten wij soep. En om de energie uit te laten rennen even naar de speeltuin om de hoek op een tijdstip waarvan ik weet dat het rustig is.

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Laatst waren man en ik allebei ziek. Spugen, hoofdpijn, diarree en totaal geen energie. Allebei tegelijk, en met een zoon die heel veel energie heeft...
    Extra dagen kdv proberen te regelen maar daar was geen plek. Toen is een vriendin hem op komen halen en heeft hij daar gespeeld.
    Eventueel wilde m'n zusje ook wel komen maar die moest 2 uur reizen met de trein en dan zouden ze hier zijn wat meestal ook geen succes is (ik wil mamaaaaaaaa)

Helaas geen familie in de buurt, dus de eerste optie is het kdv

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tv inderdaad.. maar ook dingen die ze niet zo vaak doen.
    Bv een teiltje water op wat handdoeken en dan wat waterspeelgoed erbij.. konden ze uren zoet zijn.. en hoe ik dat dan later weer opruimen, zag ik dan wel weer ;) .
    De klei en het speelzand zorgen hier ook altijd voor lang speelplezier (ook al vergen beiden hier weer wat meer werk achteraf)

of spelen met een 'grote mensen' spel ; rummikub, triominos, scrabble, boggle.. daar speelde ze dan hun eigen spel mee.

ze mogen dan wat meer, als ik maar kan liggen ;) . Hier gebeurd het overigens vaker. Bijna wekelijks is er wel een moment dat ik niet op mijn benen kan staan van vermoeidheid en dan moeten ze écht zelf spelen terwijl ik op bed lig. Toen ze heel klein waren, keken ze dan tv bij mij in bed - later (jaar of 3) speelde ze op hun kamertje en sinds een jaar of 4/5 spelen ze gewoon beneden.

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij zijn gezegend met een oma die niet werkt en vrijwel altijd wel bereid is hem op te komen halen en bij haar te laten logeren. Helemaal nu ze gescheiden is vindt ze dat fijn om die gezelschap te hebben. Vaak kunnen we er dan nog een dagje aan vast plakken zodat we echt goed uit kunnen zieken.
    Andere opa en oma doen het ook met liefde maar kunnen niet altijd zomaar.
    Verder hebben wij goed contact met onze buren, ons buurmeisje zit bij zoontje op de groep op het kdv en we spreken vaak samen af, dus daar mag jij ook gerust een paar uurtjes heen. Maar slapen oid daar is lastig omdat ze elkaar wakker houden.
    Als er echt nood aan de man is ruilen we een dag op het kdv of betalen we voor een extra dag(deel).

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Normaal gesproken, doorhobbelen inderdaad. Dan maar een dagje wat meer tv/tablet. En met keelontsteking ook weleens een (stil) spelletje aan tafel gespeeld..

We hebben 1 keer gevraagd aan een vriend (vaker oppas), of hij onze zoon wilde ophalen. Maar dat was vooral omdat wij allebei buikgriep hadden en niet de puf om avondeten te regelen. Nu heeft die vriend in ieder geval gezorgd voor goed eten. En konden wij even 2/3 uurtje echt even slapen. tegen bedtijd waren ze weer terug. Dus dat was nog even een uurtje bijkomen in en bed stoppen, en daarna nog een nacht rust ;)

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb longontsteking maar ben ook moeder ;) dus gewoon doorgaan en rusten als ze naar opvang/school zijn

Deel Deze Pagina