Pauze inlassen IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Blabla01, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Na bijna 2 jaar MMM en nu in de 2e cyclus IUI, merk ik dat de koek een beetje op begint te raken. Sowieso alle ziekenhuisbezoeken en de belasting zowel praktisch als op emotioneel vlak daarvan, maar ook alle teleurstellingen die we te verwerken hebben gehad... het begint een beetje teveel te worden merk ik.
    Maar ik merk ook dat de keuze om een pauze in te lassen moeilijker is dan ik dacht. Dat is een gevoel vs verstand kwestie.... mijn verstand die zegt dat het goed zou zijn, maar gevoel overschreeuwt dat met dat het dan alleen maar langer gaat duren. Moeilijk vind ik het en vinden wij het!

Natuurlijk kunnen wij alleen zelf die keuze maken, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan?

2. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Lastige keuze he?! Zo dubbel! Ik ken het gevoel helemaal.
    Wij hadden 2 iui's achter de rug zonder resultaat. Mijn vriend zat niet helemaal lekker in z'n vel en wilde de ziekenhuis bezoekjes tijdelijk op een lager pitje zetten. Ik vond dit in het begin vreselijk moeilijk! Alsof de weg naar een zwangerschap steeds langer werd...ik was verdrietig, maar stond natuurlijk achter zijn keuze.
    Afgelopen maand zijn we pas weer begonnen voor de derde iui, dus hebben ruim 3 maanden 'pauze' gehad. Ik moet zeggen dat het mij persoonlijk onwijs veel rust gaf..ik was niet meer de hele dag bezig met de gedachte om zwanger te worden. Niet dat ik daar nu wel zo bewust mee bezig ben maar toch loopt het zo omdat je moet prikken op bepaalde tijden, ZH afspraken hebt, je werk moet regelen etc...

Ik wens je heel veel succes met het maken van een keuze...😘

3. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan na 5 a 6 rondes ovulatie inductie al pauze houden. (Hopelijk niet nodig natuurlijk). Hier heb ik bewust voor gekozen. Niet omdat we er helemaal doorheen zitten, maar omdat we gaan trouwen. Ik wil niet met testdrang of FM's zitten rond mijn trouwdag namelijk!

Dus wat dat betreft was de keuze snel gemaakt. Al moet ik zeggen dat mn gevoel nog wel er hard tegenin schreeuwt.

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

De ronde waar ik nu in zit wilde mijn gevoel eigenlijk niet. Maar in juli en aug verplichte pauze ivm vakantie dus nog even doorbikkelen..
    Ik heb ook zoveel loze rondes gehad omdat er geen ei kwam dus pauze voelt heel erg als tijdverspilling..

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik heb destijds een verplichte pauze moeten nemen omdat ik niet de juiste TSH(schildklier probleem) waarde had om verder te gaan. Dit probleem heeft bij ons bijna een half jaar geduurd voor we weer verder mochten.
    In die tijd zijn wij lekker op vakantie gegaan naar een bestemming gegaan waar we graag heen wilde en wat niet zou gaan met kinderenen of als je zwanger was. Verder hebben we veel dingen gedaan waar we allebei erg blij van werden.

Ik moet zeggen dat ik er echt niet blij mee was dat we moesten stoppen want ik kreeg in die tijd elke maand een nieuw geboorte kaartje binnen, maar ik merkte toen wij weer begonnen dat ik veel meer energie had en overal beter tegen kon.

Als je er door heen zit kun je beter even de tussen uit en dan weer met frisse moet beginnen, want nu uitgerust het proces is gaan is veel makkelijker voor jezelf.
    Succes

6. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij veel van mijn voorgangers aan, ik moest in november tijdelijk aan de pil en daarna lucrin ivm endometriose. Vier maanden 'pauze' gehad en vond het om eerlijk te zijn een opluchting. Gewoon weer even je leven leiden, zonder de constante wens van een zwangerschap om vervolgens weer met frisse moed er tegenaan te gaan.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Wij hebben na iedere IUI/IVF poging bewust een pauze genomen, de ene keer wat langer dan de andere keer. We hebben 7x IUI en 4 terugplaatsingen IVF/ICSI uitgesmeerd over dik 3 jaar.

8. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Soms is het goed het even te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten, heel veel is zo herkenbaar...! Alle frustraties enzo die er bij komen kijken, zo vermoeiend en belangrijk om daar jezelf goed in de gaten bij te blijven houden merk.ik nu aan den lijve. Maar ook je relatie... hoe ervaren jullie dat?

We hebben nu besloten per cyclus te bekijken waar we behoefte aan hebben en wat verstandig is om te doen: pauze of doorgaan.
    ik merk dat de angst dat ook IUI het niet gaat worden voor ons en we daarna overgeleverd gaan zijn op IVF steeds groter wordt. Ondanks dat we nog maar in de 2e IUI cyclus zitten komt dat wel steeds dichterbij natuurlijk. Hoewel een pauze dat niet anders zal maken, denk ik dat een pauze wel die spanning wellicht wat naar beneden kan halen.
    En vooral de druk van het 'moeten' even niet hebben lijkt me heerlijk. Even weer de vrijheid hebben en voelen zonder alle ziekenhuisbezoekjes etc en zonder de geplande dingen eromheen...

Binnenkort hebben we vakantie en dan denk ik dat het een goed moment is voor een pauze, sowieso kunnen we niet doorgaan als we in het buitenland zitten natuurlijk maar dan maken we de pauze ook wat langer (als dat dan nog nodig is, wie weet is het dan al wel raak ;) )

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb na IUI3 een pauze ingelast van 1 cyclus. Vond ik wel even fijn.

10. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij kunnen niet 1 cyclus pauze inlassen, omdat ik van mezelf geen cyclus heb. Dus zal na een pauze eerst provera moeten krijgen om menstruatie op te wekken en dan weer gaan spuiten. Kunnen dus zolang als we willen pauze nemen en ook op elk gewenst moment weer starten (er vanuit gaande dat dat in het ziekenhuis ook kan).
    Heb jij IUI in eigen cyclus?

11. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hier pauze genomen na 2x iui en 1x overstimulatie.. na de teleurstellingen zat ik er eff doorheen.. ook met gemengde gevoelens.. dat me kansen aan me voorbij gingen en de tijd verder tikt. Ben heerlijk op vakantie geweest en ben weer lekker tot mezelf gekomen.. ik merkte dat ik onbewust toch heel erg gestrest was door het hele traject.

In begin was het moeilijk.. maar nadat de weken verstreken dacht ik even nauwelijks meer aan onze kinderwens ! .. dat is echt even heerlijk :) is zeker aan te raden zo kan je lichaam ook weer een beetje bijkomen van alle hormonen

12. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat klinkt fijn Steph88! Ik hoop dat mij dat ook dat gaat opleveren als we pauze nemen...
    succes met de volgende poging! :)

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hier na IUI 3 en een HSG een pauze genomen van een cyclus. Het deed ons best goed om even niet met de MMM bezig te zijn. Morgen hebben we alweer poging 5. Maar na de 3e poging mochten wij ook eindelijk beginnen met hormonen en daar hebben we meer vertrouwen in dan IUI in de natuurlijke cyclus. Hopen dat deze poging gaat slagen!

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi blabla,
    Ik ken je gevoel maar al te goed. En ook de twijfel als je weer op dat punt staat dat je het gehad hebt. Ik las echt een pauze in dan. Want ik heb inmiddels ook gemerkt dat, als ik door ga, ik het zwaarder en zwaarder krijg en er steeds meer tegenop hik. Tijdens zo'n pauze lukt het me na een maand steeds beter om te ontspannen en als ik weer energie heb kan ik er weer een paar keer tegenaan. Het is steeds de teleurstelling maar ook de belasting van de behandelingen die je op den duur opbreken. En je bent er zo mee bezig dat je amper aan jezelf toe komt. Tijdens zo'n pauze is het weer ff tijd voor jou en jullie en dan tank je weer lekker bij. :D

Deel Deze Pagina