Vanaf vrijdag antbiotica, nog steeds koorts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door september08, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi,

Mijn zoontje is 2,5 week geleden geholpen aan zijn keel en neusamandelen. Hij heeft een extra dag medicatie gekregen, omdat het een doodvogeltje werd.. Erg sneu, hij knapte wel direct wat op.
    Helaas die week weer paar dagen verhoging/koorts. Wel enkele dagen weg 3 ofzo, daarna weer koorts.
    Dit was vorige week dinsdag, woensdag kno gebeld, of dit nog een nasleep kon zijn. Ze vertelden even aankijken, waarschijnlijk een virusje... Donderdag en vrijdag 40+, weer gebeld en nu een kuurtje gekregen.
    Hier zijn we vrijdag meteen mee begonnen, maar hij is/blijft erg pieperig en hangerig en eind van de dag krijgt hij nog steeds hoge koorts, 39!
    Kan dit? heb zetpillen bij gegeven, maar heb er geen goed gevoel over... :( Morgen ben ik aan het werk, maar wil eigenlijk weer bellen..

Gelukkig heb ik weinig ervaring met antibiotica, dus heb geen idee hoe of hoe snel dit werkt.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ab moet aanslaan binnen 48 uur dus de koorts zou al gezakt moeten zijn.

Het kan zijn dat hij een virus heeft, dan werkt ab natuurlijk niet. Bij twijfel gewoon bellen!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    De ab had al wat moeten werken. Morgen dus maar weer even contact opnemen met de poli?

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als het een virus is werkt ab niet. Dat werkt alleen bij een bacteriologische infectie.

Deel Deze Pagina