zoontje van bijna 4 ligt meestal tussen 19.00uur en 19.30uur soms slaapt hij smiddags nog en dan leg ik hem 20.00uur in bed
Mijn oudste gaat om 19:00 op bed. Ongeacht hoe laat hij s'avonds op bed gaat is hij tussen 05:00 en 06:00 wakker! We hebben van alles geprobeerd. Maar niks blijkt te werken. Dus ik hoop dat als het straks s'ochtends vroeg licht is dat het niet nog vroeger wordt! EN bij jullie is het 1 keer gebeurd. Ik zou niet het slaapschema aanpassen.
7 uur, maar nu laten we het langzaamaan voor beide kids wat meer vieren tussen 7 en half 8. Ligt gewoon echt aan je kind denk ik! De oudste kan dat nu prima en de jongste is altijd vroeg wakker dus hopen we dat dit haar (en ons) ook helpt.
Ons meisje gaat rond 20.00 u naar bed. Eigenlijk is de streeftijd 19.30 u, maar dat lukt zelden. Ze is rond 8 uur weer wakker. Als ik weer ga werken wordt dat een probleem: dan zullen we haar om 7 uur wakker moeten maken. Ze was een tijd vroeg wakker en riep vaak in de nacht en heeft de kidssleep wekker. Niet roepen voor het schaapje wakker is of in de nacht, levert een sticker op. Volle kaart is een cadeautje. Werkt goed.
Hier liggen ze er tussen 19.00 en 19.15 in. Ze worden meestal rond 07.00 wakker, maar ook weleens om 05.30. Mijn oudste heeft een lange periode gehad dat hij om 05.30 wakker werd. Het maakt niks uit of hij later naar bed ging. Vaak werd hij dan nog vroeger wakker.
mijn zoon van 4 gaat al heel lang om 19:00 naar bed. meestal moet ik hem dan smorgens 7:30 wakker maken voordat hij naar school moet. hij heeft wel een periode gehad dat hij smorgens 6 uur wakker was. maar als hij later op bed ging had dat smorgens geen effect. of was hij juist nog eerder wakker
Onze opzoon gaat om 8 uur naar bed als hij een middagdutje heeft gedaan. Anders wil ik hem het liefst rond 7 uur brengen. Maar dat lukt niet altijd i.v.m. werk & avondeten. Hij mag niet eerder dan 7 uur / half 8 (weekend) zijn bed uit. Maar meestal is hij al eerder wakker.
19:30 naar boven. Met 3 jaar was t meestal 7:30 wakker/uit bed, soms iets later. We hebben ook wel periodes gehad dat we streng moesten zijn met opstaan (bij haar dat ze tot '8' op haar wekker - stond een half uur voor). Wij eten rond 1830u, dus veel eerder kan ze ook niet naar bed. Als je dochter meestal gewoon tot na 7u slaapt, dan zou ik er weinig aan doen. Als je het idee hebt dat ze (steeds vaker) vroeg wakker wordt, dan kun je misschien de bedtijd iets veranderen.
onze 2 oudsten 3 en 5 jaar tussen 18.30 en 19.00 ... en de jongste is nog maar 5 maand dus ligt aan voeding
Dochter ligt er vaak tussen 19.15 en 19.45 in. Ze wordt altijd vroeg wakker, dit kan verschillen tussen 5.00 tot 6.30 ofzo. Niet leuk! En als ze dan eens iets langer ligt, wordt ze wel wakker van manlief die uit bed gaat. We hebben nu een slaaptrainer van Nijntje maar die gaat morgen weer terug. Waardeloos! Dat ding tikt zo hard! En als de oogjes van Nijntje open gaan is ook gelijk de hele buurt wakker want dat maakt ook een hels geluid. We gaan dus op zoek naar een andere slaaptrainer. Zo hopen we dat ze in ieder geval tot een bepaalde tijd in haar bedje blijft zodat wij ook aan onze rust komen. Over een paar maanden zullen we die energie wel nodig hebben hihi...
Mijn zoon gaat tussen 20.00-20.30u naar bed en slaapt tot 09.30-10.30u Vraag me wel af hoe het straks moet als hij naar school gaat.
Gaan die uren dan automatisch niet een stukje verschuiven naar wat vroeger? En eventueel in begin als hij in de namiddag te moe zou zijn hem af en toe thuishouden?
Hier tussen 18.30 en 19.30. Het is maar net afhankelijk hoe moe de kids zijn. Aan het einde van de week kun je ze hier echt opvegen.
Met 3 jaar rond half 7. Ze is nu bijna 5 maar als ze erg moe is dan gaat ze ook rond die tijd en heeft er dan ook echt behoefte aan, ik bekijk het nu wel per keer en het maakt ook uit of het weekend is of dat ze naar school moet.
Tussen 18.30 en 19.00 uur... Ze is altijd vroeg wakker, tussen 5 en 6 uur.. Als ze een keer later naar bed gaat, is ze nog steeds om die tijd wakker..
Dochter is ruim 2,5 en ligt er om 19.45 in. Slaapt meestal tot een uur of 8, soms wat langer en af en toe wat korter. Als ze naar het kdv moet moet ze er rond 7.10 uit.