Ik denk dat we Evi dan rond 16.30u haar avondeten geven en daarna de fles. Het is niet anders; ze gaat vast dat ritme wel verschuiven maar voor nu slaapt ze gewoon heel erg vroeg op de avond al. Ik zou t ook leuker vinden als ze met haar zus rond 19u naar bed kan, komt vast wel....
Meiden, als jullie kindjes om een uur of 20u naar bed gaan maken jullie ze dan nog wakker voor een voeding om 23u bijvoorbeeld net voordat je zelf naar bed gaat? En zo nee, tot hoe laat slapen ze dan..
Colin kreeg met 5 maanden om 20.30 zijn laatste fles en dan ging hij de nacht in tot 8.00-8.30. sliep 1 lange slaap van 13.00-16.00 en tussendoor in auto, box, kinderwagen en s ochtends meestal nog een slaapje in bed voor 1 a 1,5 uur. nu ligt het er helemaal aan hoe moe hij is, meestal ligt hij er om 19.00 /20.00 in nu.. (slaapt 2 a 3 uur tussen de middag), maar als we nog ergens heen gaan (koopavond/verjaardag), gaat hij ook wel gewoon mee s avonds of als we uit eten gaan, hij slaapt dan de volgende dag uit of ik leg hem later in bed voor zijn middagslaap diezelfde dag als ik weet dat het laat word. om 18.00 naar bed ofzo vind ik veeel te vroeg, dan zou ik ritme gaan veranderen dat ze s ochtends later wakker worden..
Hier dus zo'n vroege slaper....ritme veranderen vind ik bijna gemeen; ze is gewoon doodmoe om 17u. Hoe laat ze smorgens ook wakker wordt...En...voor wie verander je t ritme? Voor jou of voor je kindje? Ik kies in dit geval wat voor mijn dochtertje t fijnst is en dat is haar vroeg naar bed brengen...
Ik geef ook bv op verzoek en bij 5 maanden ging hij nog wel eens naar bed tot 19.00 tot 19.30 en daarna lekker clusteren totdat wij zelf ook naar bed gingen. Waarom zou je een erg jonge baby al om 7 uur in bed willen hebben?
Bij 6 maanden gingen mijn kindjes om een uur of 9 naar bed. De oudste sliep dan helemaal door tot een uur of 7 in de ochtend, de jongste werd nog 1x (of 2, als je pech had) wakker voor een voeding 's nachts. Nu gaan ze allebei rond 19 uur / 19.30 naar bed. Wij eten om een uur of zes, daarna nog heel even spelen (of umizoomi kijken) en dan tandjes poetsen, pyjama aan en naar bed toe. Met pogingen om het ritme te veranderen heb ik overigens erg slechte ervaringen; dan sliepen ze helemaal niet meer (of heel onrustig, elke 2-3 uur wakker). Blijkbaar is dat bioritme toch vrij sterk ingeregeld en ik vind het ook erg sneu om daarin te gaan zitten storen.
Als Jelmar soms om 17.00moe is, dan laat ik hem een half uurtje slapen totdat het warmeten tijd is, maar maak hem dus echt wel wakker om half zes! Hij gaat verder om 19.30 laatste fles en naar bedje toe
Nee, wij maken ze sinds een paar weken niet meer wakker om 23:00. ze slaapt tot 6:00-7:00. Hoe verander je het ritme van een kindje dan? Gewoon wakker houden dan? Omdat ze dan bekaf is.... Waarom zou ik een jonge baby wakker houden omdat 19:00 te vroeg is?
Ik heb hem gisteren maar aan zijn nacht laten beginnen. Hij clustert nog flink hoor, dus elk anderhalf uur zit ik even boven, maar ik haal hem dan niet meer wakker naar beneden. Ook 's nachts komt 'ie nog vaak. Om half 8 is ie echt uitgeslapen en ligt dan de babbelen in zijn wiegje. Ritme omgooien klinkt mooi maar lijkt me erg lastig en voor een kindje niet fijn. Ik geef bewust borstvoeding op verzoek en eigenlijk is het ook slapen op verzoek. Wij volgen hem. Er zit al best ritme in. Er wordt vaak gedacht merk ik dat als je je baby helemaal volgt het een zooitje wordt, maar uiteindelijk heb je een tevreden baby is mijn ervaring. En als ie straks gaat eten verwacht ik dat hij zelf zijn ritme wel aanpast.
Mijn dochtertje ligt er rond 17 uur al in. Rond 23 uur wordt ze nog wakker voor een flesje. Ik kan het niet uitstellen om 17 uur is ze echt doodmoe. Mijn zoontje is 1,5 en ligt er tussen 19:00 en 20:00 in.
rond 17.00 slapen tot 20.00 en dan is ie gewoon weer wakker hoor.. rond 22.00 laatste voeding en dan slaapt ie door tot 4.00/5.00/6.00 (dat wisseld nogal)
@ amfy,gefeliciteerd met je zwangerschap.... Ons mannetje is net 5 maanden,en gaat om 22.30 de nacht in. Hij krijgt om 22.00 de laatste fles. Dit is zoals het bij ons gaat: 07.00 210+7 tussendoor fruithap. 09.00 tot 12.00 slapen 12.00 210+7 14.00 tot 16.00 slapen 17.00 210+7 19.00 tot 22.00 slapen en pyama aan 22.00 210+7 + 2 schep rijstebloem.Hij wordt voor deze fles zelf nog wakker....Dit is zo ongeveer hoe het loopt bij ons,niet precies hoor,kan weleens anders zijn....
Hier begint de nacht om 19uur, dan krijgt hij z'n oogjes niet meer open bij wijze van, dan wilt hij gewoon gaan slapen. Uiterst 19;30u ligt hij erin, hij is volgende week 10 maand. Hij word ook nog altijd wakker tussen 23;30-00;00u voor de laatste fles. Weet niet hoe lang dit gaat duren zo'n laatste fles. En om 4;30/5uur is hij daar alweer voor zn ochtendfles. Ik kan het rekken tot aan 5;30/6uur later echt niet. Vermoeiend hoor, nog meer moeders/vaders ervaringen hiermee?
Hier een mannetje van ruim 2 wat nu weer zeer wisselend slaapt omdat hij soms wel en soms geen middagdut doet! Vanmiddag sliep hij laat en lang dus geloof niet dat hij voor 21:00 slaapt vanavond..