Mijn zoontje is vandaag 3 weken en hij is 3 weken te voeg geboren. Hij krijgt nu om de 3 uur een voeding van 100 cc, wat ik erg veel vind. Hoelang duurt het totdat hij om de 4 uur komt? Ksn ik daar zelf nog wat aan doen? Hij drinkt om; 6.00 9.00 12.00 15.00 18.00 21.00 24.00
Wij deden het op verzoek. In het begin gewoon steeds een flesje van 100cc aanbieden. Totdat hij steeds eerder om een flesje kwam. Toen opgehoogd naar 135 cc (120/4). Dan zit je waarschijnlijk op 6a7 flessen, die hij in het begin niet helemaal opdrinkt. Dat mag ook niet, dat zou teveel zijn. Maar daarmee kan hij misschien wel iets langer tussen de flessen laten.
hoeveel weegt je zoontje? En komt hij snachts ook nog? Drinkt hij al zijn flesjes leeg? Mijn zoontje is met 38 weken geboren en woog toen 2550gram. Toen de kraamzorg wegging zat hij op 8 voedingen van ongeveer 70cc ( maakte 90 klaar) Op een gegeven moment dronk hij voor ik voor de eerste keer naar het CB ging 7 flessen van 100cc leeg, en kwam toen snachts vaak een uurtje later dus 23.00 laatste voeding en kwam dan om 3 uur weer. Na die controle mocht ik de flessen ophogen naar 120cc dus 135cc voeding en zodra hij deze wat meer leeg ging drinken kwam hij uit zichzelf na 4 uur. Eigenlijk geeft je zoontje het vanzelf aan. Maar ben benieuwd naar de antwoorden van mijn vragen.
Hij is al geboren met 7 pond. ik denk dat ie nu naar de 8 pond gaat. Hij krijgr 24 uur de fles en komt dan weer om 3 uur. En hij drinkt meestal wel z,n flesjes leeg.
Je hebt namelijk een rekensommetje dat is het lichaamsgewicht x 150 = wat je kleintje minimaal moet hebben en je hebt x180 dat is wat je kleintje maximaal mag hebben. Dus over 8 voedingen: 4x150= 600/8= 75cc per fles 4x180=720/7= 100cc per fles. Maar je kan ook proberen om je zoontje 6 voedingen te gaan geven. Om bv 120 per fles aan te bieden. Als hij dit op gaat drinken, komt hij misschien wel om de vier uur. Heb je het idee dat hij ook nog honger heeft na zijn flesje? Als dit namelijk zo is, dan moet je de voedingen wat ophogen en kan je bij zijn laatste fles 120/4 aanbieden. Alleen moet je wel proberen dat hij dan om de 4 uur komt, en dan dus op 6 flessen uit komt., Maar ik zou dit pas proberen als je het idee hebt dat hij aan de 100cc niet meer genoeg heeft, dan is het een mooie periode om dit te proberen. Ben je al bij het CB geweest? Wat inprincipe blijf je de 100cc geven tot je eerste afspraak bij het CB.