voeding van te voren mengen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door piemie, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik maak mijn voeding altijd door het water eerst in de magnetron op te warmen en daar vervolgens de voeding doorheen te mengen.

Alleen voor de nacht voeding maak ik het hele papje van te voren klaar en zet ik het in de koelkast. Dit op teveel handelingen te vermijden midden in de nacht met een huilend jongetje op mijn arm....

Ik vraag me alleen af of dit kwaad kan ivm bacterien of het verlies van voedingsstoffen, heeft iemand een idee???:)

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het wordt in principe afgeraden, maar als je het toch wilt doen, kun je het beste water koken en tot handwarm af laten koelen, poeder erbij, wel alles in een schone fles en dan in de koelkast.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    je kan je kleintje ook in zijn bed laten liggen en gewoon EERST de fles gaan maken. Hij mag toch best eventjes wachten?

ZO doe ik het in ieder geval, en weet je: vaak als mijn flesje klaar is, is hij alweer stil en slaapt hij nog een uurtje / of meer verder??!!

was het dus toch geen honger, was hij gewoon even wakker geworden!
    t is misschien het proberen waard!

4. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Bij de voeding van 0-6 maanden raden ze het af ivm met bacterien, de voeding (opvolgmelk) kun je wel 24 uur in het voren klaar maken, deze heeft een andere samenstelling en daarom minder gevoelig voor bacterien, ik zou de voeding van 0-6 maanden persoonlijk niet zo snel in het voren maken, op de verpakking staat dat het wel kan maar dan moet het binnen 2 uur gebruikt worden vanuit de koelkast, met gekookt water, en in een steriele fles....

Nu ken ik ook mensen die het altijd in het voren klaar maken en het met de hygiene niet zo nauw nemen en dat gaat meestal wel goed, maar ik wilde het risico nooit lopen, een kindje met buikpijn is echt zo zielig! of nog erger een darminfectie:(:(

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Er gaan nogal wat eiwitten kapot in de magnetron, daarom beter eerst het water te warmen en dan melk erbij. Maar waarom niet gewoon warm water uit de kraan (tenzij je loden leidingen hebt!)? Is je flesje zo klaar. Wij doen dat al 2,5 jaar zo en gaat prima.....

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij de geboorte van mijn oudste, nu net 5 jaar geleden, waren de voorschriften anders. Ik moest toen wel van te voren voeding klaar maken met gekookt water (afgekoeld tot lauw) en daarna mengen met de voeding en dan in de koelkast bewaren.
    Nu bij de tweede is het dus weer anders: per fles klaarmaken.
    Ik denk dat deze twee methoden kunnen, het is maar net hoe op dat moment de regeltjes zijn en of veranderen.

7. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    idd het is net wat 123miesje zecht hier met de oudste (feb 7 jaar geleden) en met de tweeling (juli 6 jaar geleden) was dat ook zo moest je alles klaar maken voor 24 uur
    maar nu bij de jongste mag dat dus neit meer

wat wij wel vaak doen voor de nacht
    is een termos fles/kan (wordt alleen gebruikt voor de kleine met heet water) en daar gekookt water in doen en dan een flesje water (uit de winkel) om het op drink temp te maken en dan in een bakje de voeding mee nemen naar boven en dan heb je boven zo de fles klaar

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik zit net het boekje van het consultatiebureau te lezen en daar staat gewoon in dat als je de voedingen voor 24 uur tegelijk klaarmaakt, dat je dan het beste afgekookt water daarvoor kunt gebruiken. Maak je het flesje meteen voor een voeding, dan water uit de kraan. Ik weet niet of het regiogebonden is maar dat staat hier in ons boekje.

9. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik heb eigenlijk meteen via de kraamhulp geleerd om voedingen per 3 eenheden klaar te maken. Ik kook water, laat dit afkoelen, en maak dan 3 voedingen klaar en alles meteen in de koelkast. Verder natuurlijk iedere 24 uur het hele spul uitkoken.

Het verandert echt vaak volgens mij al die regeltjes! ;)

10. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb ook altijd de voedingen voor een hele dag gemaakt volgens het cb en volgens de kinderarts kan dit echt geen kwaad . Gewoon goed afdekken in achter in de koeling bewaren

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik neem dus ook voor de nacht 2 schone flesje mee naar boven en de poeder afgemeten in een poedertoren.
    Als t tijd is voor de fles gewoon warm water in de fles, poeder erbij en binnen een paar tellen is dus t flesje klaar!

12. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik doe het al tijden zo:

Flessen in afwasmachine -> Steriliseren -> Water koken -> Gekookt water in de flesjes -> Poeder erbij -> Spenen erop -> Koelkast.

Ik zou niet twee keer met de magnetron warmen maar echt gekookt water gebruiken. Gebruik sowieso eigenlijk nooit kraanwater. Eigenlijk is elke keer steriliseren ook niet echt nodig maar doe het toch maar. En zo gaat het prima hoor. Alleen eerste maand niet van tevoren klaargemaakt, verder maak ik alles savonds voor de hele dag.

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zette voor de nachtvoeding een poedertorentje met de afgepaste hoeveelheid scheppen klaar op het aanrecht. 's Nachts pakte ik koud water uit de kraan, juiste aantal seconden in de magnetron, poedertorentje leegschudden, fles mengen. Net zo snel klaar als; flesje al klaargemaakte melk uit de koelkast pakken, dop eraf draaien, langer aantal seconden in de magnetron (omdat het kouder is dan water uit de kraan), speen erop..

En inderdaad, waarom laat je je kindje niet even in bed liggen tot je de fles klaar hebt? Veel makkelijker, aangezien je dan gewoon je handen vrij hebt en ook nog even naar het toilet kan:D

14. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja jullie hebben gelijk en sinds een paar dagen, maak ik gewoon eerst de voeding voor ik naar hem toe ga, en ga ik idd nog even naar het toilet, dat deed ik er altijd na waardoor ik niet altijd even lekker zat te voeden hahaha....
    Ik heb gewoon gauw de neiging hem snel op te pakken anders vond ik het zielig, maar dat is natuurlijk niet zo...
    Ach ja eerste kindje he, bedankt voor de reacties...

Deel Deze Pagina