Tip Waterpokken...?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ramona001, May 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn lieve zoon van 14 maanden heeft nu sinds 2 dagen de waterpokken, niet zo'n klein beetje maar echt HEEL erg!Ik heb Sem al in een badje gedaan met havermout en vsm Calendulan kinderemulsie gesmeerd voor de jeuk. Maar hij blijft er zo'n last van hebben, ook heeft hij 40,2 koorts.
    heeft iemand ook nog andere tips wat kan helpen?

dank je wel

groetjes van ons

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    mentholpoeder!

3. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Ja dacht ik ook al aan maar in de drogist zeiden ze dat Sem daar nog te klein voor is, dat alleen oudere inderen dat mogen....

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
  5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    De dingen die je zelf noemt is het enige wat je kunt doen volgens mij. Dax heeft vorige week heel erg de waterpokken gehad, er was geen huid meer te zien, alleen maar pokken. Ik heb ook dat spul van VSM gesmeerd en havermoutbad gegeven. De huisarts zei verder de huid goed vettig houden. Merkte wel dat dat spul van VSM de huid wat uitdroogt, zal wel komen doordat er alcohol in zit. Ik deed Dax dus daarna vaak nog insmeren met oliegel van Etos. Gelukkig is het nu over en zijn bijna alle korstjes eraf.

6. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    te jong zeiden ze...vond het zelf ook wel vreemd

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    menthol kan bij beebjes benauwdheid veroorzaken (volgens de website van de apotheek)

er zijn ook zalfjes met kamfer, die mogen volgens mij wel onder de 2 jaar en dat helpt ook goed voor de jeuk (gebruik t zelf voor muggenbulten) en wantjes aan zodat ze niet kunnen krabben, want daar word de jeuk alleen maar erger van, en voor de koorts zou ik een zetpilletje geven.

beterschap voor Sem !

8. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Hey bedankt ik ga morgen meteen even kijken voor zo'n zalfje!ja zetpilletje heeft sem daarnet gekregen

groetjes

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    @ramona: calendula hielp hier ook niet, wat wel hielp was lotio alba! verkrijgbaar bij de apotheek.

10. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    hier hielp een havermout badje goed. ik vulde een washandje met mout en deed deze dicht maken dit gooide ik zo in het badje en kneep af en toe in de washand het is een kleverig slijmerig goedje maar kneep ook de washand over zijn lichaampje uit maar het hielp goed gelukkig. suc 6

11. suusie0507

Oct 31, 2006
    69
    0
    0
    Mijn zusje gebruikte bij haar zoontje Maizena.
    Het ziet er alleen niet uit, maar hielp wel heel goed. De korstjes droogde heel snel in.

Succes!

12. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier hielp eigenlijk niks. Ja, wel een beetje maar het was echt tè erg.
    Komt er op neer dat ik 4 dagen met een doodziek kind heb gezeten. Hoge koorts (boven 40 graden), niet kunnen slapen en heel lamlendig.

Zielig hè voor die kleintjes? Ben blij dat we het hier achter de rug hebben.

Sterkte voor Sem!

PS: Mentholpoeder mag idd niet meer bij kindjes onder de 2 jaar, inderdaad vanwege het 'inademen'

13. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    vraagje, vanaf hoe oud kunnen ze waterpokken krijgen? bij ons op de creche heerst het nu en ons ventje heeft een aantal rode plekjes (niet heel veel) en ik twijfel wat het is, ik dacht eerst gewoon uitslag van de warmte of misschien reactie op potje maar weet het niet zeker...

14. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Jouw kleintje kan het gewoon al krijgen hoor. Het is zo dat kindjes voordat ze 1 jaar zijn het vaak in heel lichte mate krijgen waardoor ze het meestal op later leeftijd nog een keer krijgen.

Groetjes Six

15. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    haha lamlendig is Sem ook, maar het is inderdaad erg zielig voor de kleintjes, maarja t hoort erbij en sem kan helaas omdat hij pas 14 maanden is niet goed aangeven wat hij wel en niet prettig vind.
    dat is voor jezelf zo frustrerend

16. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    mentholpoeder mag beneden de twee jaar niet. Kleine kindjes kunnen er een benauwdheidsaanval van krijgen.......

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    daarom mag je bij verkoudheid ook geen vicks of dampo gebruiken. in luuf zit eucalyptus, en dat is plantaardig, menthol is chemisch

18. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    mentholpoeder mag niet en gewone talkpoeder van de zwitsal zou dat soms helpen?

19. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Kim heeft het net gehad, gelukkig geen koorts.
    ik heb haar lijfje met talkpoeder zonder methol gepoederd en in bad zitten/ onder de douche vond ze heerlijk.

zinkzalf op de pokken kan ook nog wel eens helpen.
    Verder heb ik ook wel een gehoord dat ze er yoghurt erop doen. ik denk dat kou helpt tegen te jeuk....

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hmm voor jeuk had ik die nog nooit gehoord, wel als aftersun

Share This Page