Hoe laat eten jullie dreumesen s'avonds?

Discussie in 'Voeding' gestart door krabbeke, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik vindt het erg gezellig om met zijn allen aan tafel te zitten s'avonds. helemaal omdat hij nu lekker met de pot mee kan eten. Maar het probleem is dat mijn man 5 dagen per week en ik 3 dagen per week pas tegen 18u thuis zijn. Dit ivm met werk. Als we dan nog moeten koken eten we pas tegen half 7 en dat is te laat voor ons zoontje. Hij is dan te moe en gaat tegen 19u alweer naar bed. Nu krijgt hij bij de oppas of ik geef hem thuis rond half 6 eten, en eten wij zelf later. Maar erg gezellig is dat niet.

Hoe laat eten jullie kindjes? Eten jullie allemaal samen? Of moet ik het even zo laten en dat als hij ouder wordt hij ook later kan eten? Ik kan op de dagen dat ik niet werk samen met hem eten maar dan moet mijn man alleen eten.

2. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoi,

Bij ons hetzelfde qua tijden. Wat ik vaak doe, is zorgen dat ik het eten al zo ver mogelijk gereed heb staan de avond er voor. Dan hoef ik alleen nog maar wat op te warmen/of iets snels maken zodat we toch met zijn allen kunnen eten.

Als zoonlief erge honger heeft op het kdv dan mag hij rond half 5 nog wat fruit of een toetje en eten we vervolgens om 18.30 nadat we eerst een half uurtje samen geknuffeld/gespeeld etc. hebben terwijl de ander kookt.

Succes!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier eten we uiterlijk 17u langer kunnen we het niet rekken. Om 18.30u krijgt ze nog een klein flesje en gaat ze naar bed. Dus als ik vrij ben dan eet ik samen met haar om 17u en als we samen thuis zijn ook, als ik uit mijn werk kom zijn we rond 17u thuis en dan heb ik voor haar al wat klaar en eten wij later. Niet altijd gezellig maar het kan niet anders!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij eten tussen 17.00 en 17.30. Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur, dus daar heb ik doordeweeks amper rekening mee te houden.
    Stel dat hij wel een keer thuis komt door de weeks, en hij is laat tja......... dan eet ik al met de kinderen, en hij apart. Niet gezellig voor mijn man, maar ik vind het voor mijn kinderen belangrijk dat er 1 ouder samen met hun eet.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook pas rond 18h thuis van mijn werk.
    Ik kook vaak vooruit zodat ik niet hoef te koken op werkdagen en anders eten we iets makkelijks wat binnen 15minuten op tafel staat...

6. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik lees dat er meer mensen met hetzelfde zitten. Vandaag heeft hij wel bij de oppas gegeten om half 6 en toen wij zelf thuis gingen eten heeft hij zijn toetje gehad, dat ging op zich ook wel. Om 17 uur eten zou voor mij geen optie zijn, dan heb ik om 20u weer honger haha :D

Hier krijgt hij trouwens geen melk voor bedtijd, dan zit hij nog vol van zijn avondeten en ik weet niet of hij het dan redt de hele nacht. Hij wordt altijd tussen 22 en 23u wakker en krijgt dan nog even wat melk.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eten we meestal rond 18u... maar wij zijn nooit zo laat thuis van het werk.
    Zou dan op de dagen dat je laat thuis bent zorgen dat er al eten klaar staat. Bijv bami/nasi/macaroni, of aardappels al geschild en dan alleen nog koken met groenten en stukje vlees (kan binnen 15 min klaar zijn), ovenschotel die alleen nog maar in de oven hoeft oid.
    Op de dagen dat je man later is zou ik samen met hem eten, al pak je dan zelf maar een beetje en de rest later als je man thuis is.

Dan kun je bijv nog wat fruit laten geven of zo laat in de middag, zodat hij het redt tot het avondeten. Dan heeft hij die late fles misschien ook niet meer nodig...

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij eten altijd pas rond 18.00 uur en soms zelfs pas om 18.30 uur. Mijn beide kinderen houden dat prima vol. Meestal geef ik ze rond 16.30 uur nog iets kleins om op te knabbelen (biscuitje, stuk appel of wat komkommer) en dan gaat het prima tot etenstijd. Op het kdv krijgen ze tussen 16.30 en 17.00 uur vaak nog wat yoghurt.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij eten ongeveer 17.30/17.45. En als het 17.45 is...wordt dochterlief al behoorlijk sjaggo. Gelukkig ben ik om 17.15 thuis dus altijd gauw koken!

10. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als ik thuis ben kook ik en kijk ik naar me dochter wanneer ze trek begint krijgen. Probeer eten tussen 17.30-18.00 met haar te eten. Eet soms alleen samen met dr en soms met zijn drieen. Als ik avonddienst heb laat ik ze bij de oppas tussen die tijd te laten eten. Met eten die ik mee gegeven heb.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij eten meestal samen. Het eten is vaak ergens tussen half 6 en kwart over 6 klaar. Een enkele keer later. Maar onze zoon gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed, dus dat scheelt.

Als mijn man later thuis komt en zoon heeft al trek (en ik ook) dan eten wij wel eens samen wat eerder. Ik vind het belangrijker om samen met met onze zoon aan tafel te zitten dan met mijn man :p Dat vind m'n man trouwens ook.

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn man is meestal om 18 uur thuis en dan zorg ik dat ik het eten rond deze tijd klaar heb zodat we samen kunnen eten. Soms pakt het slecht uit en eten we pas om half 7. Ze ligt er dan meestal rond half 8 in. Nu hebben we ook geen grote eter/hongerlap dus zij redt het prima tot deze tijd.

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Als ik niet hoef te werken eten we meestal rond kwart voor 6. Een enkele keer rond 6 uur als vriendlief wat later thuis is. Als dochterlief naar het kdv gaat hoef ik gelukkig geen rekening te houden met het eten want ze krijgt op het kdv een warme maaltijd en yoghurt om 5 uur. Zodra wij dan gaan eten krijgt ze nog een paar hapjes mee.

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij eten normaal gesproken rond half 6, gaat altijd prima.. Het gebeurt ook wel ns dat het later wordt, dan levert dat geen problemen op en als het erg laat wordt, krijgt hij een extra tussendoortje..

In jouw geval is het misschien handig om van te voren eten klaar te maken en dan s avonds alleen opwarmen ofzo?

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij proberen om 18.00 uur te eten, soms wordt het 18.15 en dat gaat wel. 18.30 gebeurt ook, maar dat is eigenlijk te laat voor onze dochter.

Er zijn hier 2 KDV-dagen en dan proberen we op te warmen van de vorige dag of heel erg simpel te koken. Op de andere dagen is één van ons thuis die kookt.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

toen sam zo klein was gaf ik hem rond 17.00/17.30 warm eten en aten wij zelf later, nu hij groter word houd hij het ook langer vol en eten we samen tussen 17.30/18.00.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Op vrije dagen van ons beiden en de dagen waar ze bij oma eten, is dat tussen half 6 en 6. De andere dagen is dat pas om 6.15 uur en soms ook pas om half 7.
    Ik geef rond 16 uur nog fruit. Lunchen doen wij ook pas rond 1, gezien bij ons de dag zelden voor 9 uur start.

18. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor al jullie reacties. Ik zorg inderdaad meestal dat het eten zover klaar is of dat we iets makkelijks eten. Maar dan is het nog vaak 18 u geweest eer wij eten. Het lijkt me ook niet fijn om met zo'n volle maag om 19 uur naar bed te moeten ;) Het ligt er wel een beetje aan hoe laat hij wakker is s'middags. Soms slaapt hij lang en houdt hij het s'avonds ook langer vol. De ene keer eten we wel samen en de andere keer niet. Ach ja, als hij straks wat ouder is komt het wel goed :)

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wij eten eigenlijk altijd rond 20 uur warm eten.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ook met jullie kleintje? En hoe laat begint jullie dag dan? Of is de middagslaap heel lang?
    Wij staan meestal rond 6.30 op, dus dan is ons kleintje echt wel om 18.00 uur aan eten toe en moet zij om 19.30 u naar bed.

Deel Deze Pagina