De vraag zegt het eigenlijk al. Wanneer geef je nu een groentehap? Geef je deze voor een fles of tussen de een na laatste en laatste fles. Ons schema is nu 7.30 fles 235 cc melk 11.00 als Niek net wakker is paar hapjes fruit en om 11.30-11.45 uur zijn fles 15.30-16.00 235 cc melk 19.30-20.00 235 cc melk met rijstebloem Heb een paar keer geprobeerd om rond 18.00 uur een paar hapjes groente te geven maar dat ging niet echt van harte. Ben benieuwd wat jullie schema is.
Hoe oud is Niek? Haha heb zow veel schema's gehad met verschillende leeftijden als ik het weet kan ik reageren Liefsz
Hoi, Ik had zelf geen behoefte aan extra eetmomenten dus bij ons werd het schema: 8:00 fles 11:30 1/2 fles, groenten, 1/2 fles 15:00 fles 19:30 fles Toen de groenten goed gingen. Zijn hebben we de groenten verschoven naar 18:00 en zijn we fruit gaan geven met de fles. Bij 6,5 maand gaven we ipv de flessen boterhammen + fruit (met een bekertje thee). dus: 8:00 ontbijt: fles (vanaf 6 maanden: pap) 12:00 lunch: boterhammen + fruit 15:00 tussendoortje: fles (kleine) 18:00 diner: groenten (warme maaltijd) 19:30 late fles voor het slapengaan. Met 7 maanden ging de fles van 15:00 eruit en zat mijn zoontje op drie volwaardige maaltijden met tussendoortjes (rijstwafeltje, soepstengel en natuurlijk de late fles)
Sorry Humbly vergeten te vermelden, Niek is bijna 6,5 maand, maar hij is 6 weken te vroeg geboren. wanneer mag je trouwens tussendoortjes gaan geven?
Liam zijn schema met 6.5 maand; 08.00 uur; Fles 210/7 met 5 schep nutriton ( friso 2 ) 10.30 uur; potje fruit ( 6 maand ) 12.30 uur; fles 210/7 met 5 schep nutriton ( friso 2 ) 14.00 uur; liga/ danoontje met sap uit tuitbeker 16.00 uur; Groentehap ( 6 maand ) 18.30 uur; Pyama papje van bambix,, ( meneer weigert deze fles ) Ik mocht vanaf 6 maand danoontje geven of smiddags een liga,, dus vanaf 6 maand,, Liefsz
Hé Sunshine, hier ook net begonnen met groente en fruit. Idd even zoeken naar een tijdstip. Ik doe het vandaag zo (en dat bevalt wel!): 8.45 fles 180/6 Friso2 12.30 groenten (om te wennen) vandaag bruine bonen met appel, vond hij erg lekker! Had ongeveer half potje 4mnd op. Meestal maar een paar hapjes groente, vindt het niet lekker. 12.45 fles 180/6 liet 40 ml staan 16.45 fles 180/6 17.30 fruit 20.00 fles 150/5 + 3 scheppen buikjespap Als hij eenmaal aan groenten gewend is, gooi ik de tijden van fruit en groente om. Ik kwam anders 's avonds niet uit met de fles, hij wilde hem dan al om 19.00 hebben. Nu kan ik het iets rekken. Succes!
Mss eens proberen om in ieder geval je 3e fles kleiner te maken, zodat er ook meer ruimte is voor groente? Je flessen zijn best groot en vullen dus ook erg...Ookal is je kleintje 6 weken te vroeg geboren, het komt nu langzaamaan toch op een leeftijd dat je inderdaad de bijvoeding gaat verhogen en de melkvoeding gaat minderen. Dus gaat de bijvoeding (nog) niet van harte, dan de melkvoeding wat minderen. Desnoods meerdere flessen kleiner maken...
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb gisteren de groentehap vlak voor de een na laatste fles gedaan en dat ging redelijk goed. Loetje wat je zegt vind ik een goed idee. Ik merk ook wel dat hij minder laat staan bij zijn 2e fles. Daar blijft vaak zo'n 80 cc over. Dus ga denk ik toch maar weer terug naar flessen van 200 cc. Met hoeveel flesvoeding kunnen ze trouwens toe als ze 6 maanden zijn?
Liam kreeg met 6 maand 4 flessen van 190/6 en met 6.5 maand 3 flessen van 210/7,, Het cb zei hier dat je met 6 maand naar 3 flessen mag maar Liam was er toen nog niet aan toe,, Liefsz
Het is ook zonde als hij die grote flessen niet opdrinkt, je gooit op die manier best veel voeding weg. Als hij het redt op 4x 200cc, die hij dan mss helemaal opdrinkt, scheelt dat toch Als de bijvoeding goed loopt, dan mag je vanaf 6 maanden naar 3 flessen (3 flessen van 200cc is voldoende). Meestal vervalt dan de 3e fles en ip daarvan geef je dan wat ander drinken (sterk verdunde diksap, water of thee bijvoorbeeld) en een tussendoortje. Dit kan een rijstwafeltje, stukje liga of een broodkorstje zijn.. Normaal gesproken hoef je je flessen niet op te hogen, het is een beetje bekijken wat je kindje aangeeft. Je mag eventueel ook van de eerste fles een papfles maken of liever nog een bordje pap. Hiervoor mag je dan bambix vanaf 6 maanden gebruiken, dit is met fijne granen.
Hier ook de groente/fruit voor de een na laatste fles. Ze heeft geen behoefte aan een extra eetmoment. Vroeg me toevallig vandaag nog af waar je uit hing! Maar zo te zien gaat alles goed met jullie?!