Poliep verwijderen baarmoeder zonder verdoving

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar vind het niet passend bij zwanger worden oid.

Al jaren hevige menstruaties en had nu eindelijk de knoop doorgehakt. Ik wil een novasure. Afgelopen donderdag bij de gynaecoloog geweest. Bij controle echo blijk ik een poliep in de baarmoederholte te hebben. Deze moet eerst verwijderd voordat ik een novasure kan ondergaan.

Ze hebben nu op de behandelkamer dit ingepland zonder enige vorm van verdoving. Ik ben 3 keer vaginaal bevallen dus volgens gynaecoloog zou de baarmoedermond iets open staan.

Maar nu; ik begin nu toch wat zenuwachtig te worden. Iedereen verklaart mij voor gek, zo zonder verdoving. Maar ik had niet het idee dat dit ter discussie stond bij de gyn.

Wie heeft ervaring en kan mij geruststellen?

Xx

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Niet alle weefsels in je lichaam hebben een pijnzin. Sommige nemen gewoon geen pijn waar omdat ze daarvoor de zenuwen niet hebben. Ik ben geen expert op dat gebied, maar vermoed dat de binnenkant van de baarmoeder ook bij die ongevoelige weefsels hoort (moet je je voorstellen hoe het anders zou voelen als de placenta van je endometrium losscheurt tijdens de bevalling). Dus van binnen zal er weinig te verdoven zijn. Je vagina kan wat verkeer van instrumenten ook wel hebben, alleen moeten ze misschien je baarmoedermond in de tang nemen wat even scherp kan zijn. Maar dat is naar mijn idee alles.

Nina Sanders, Suzy85 en anica vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit klinkt echt ontzettend logisch. Bijvoorbeeld het spiraal zetten voel ik enkel het stukje dat ze de baarmoedermond met de tang vastpakken, de rest voel ik niet.

Anders even bellen voor informatie? Snap je gevoel wel hoor!

veel sterkte!

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik heb het gehad en vond het verschrikkelijk, voelde als een lange, zonder te stoppen menstruatie kramp/wee. Er werd ook constant water door de baarmoeder gespoeld tijdens de ingreep in mijn herinnering.
    Het is wel al lang geleden, denk zo'n 13 a 14 jaar, weet natuurlijk niet of er nieuwe technieken oid zijn.

Naderhand amper last gehad, klein beetje bloedverlies

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Een punctie doen ze toch ook onder verdoving?
    Zelfs spiraaltjes worden soms onder verdoving gezet.

Bij mij hebben ze vorig jaar een dood vruchtje met een tang uit mijn baarmoederhals getrokken. Dat deed zo vreselijk veel pijn, dat gun ik niemand. Nou denk ik dat de baarmoederhals anders is kwa pijnbeleving als een baarmoeder, maar toch zou ik als ik jou was terugbellen en vragen of het ook onder verdoving gedaan word als je dat wil.

6. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Toen ze na een slecht uitstrijkje 2 flinke biopten namen uit mijn baarmoederhals hebben ze hem met een soort spraytje/watje verdooft.
    Ik snap werkelijk niet dat ze dat niet voor veel meer dingen gebruiken: plaatsen van spiraaltjes, of zoals verwijderen van een poliep. De baarmoeder zelf is volgens mij inderdaad niet heel gevoelig, de baarmoederhals daarintegen wel.

Heel veel sterkte TS!

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb dit vorig jaar rond deze tijd gehad. Moest de avond voor de ingreep 2 aleves (of iets wat er op lijkt) nemen en in de ochtend nog eens.

Was goed te doen. Uiteindelijk zijn ze 45 minuten bezig geweest en bleek dat de poliep veel groter en een uitgebreider gebied besloeg dan verwacht. Ben daarna nog een keer terug moeten komen op de gewone ok waar ik met een ruggenprik nogmaals ben behandeld.

Maar ik vond de eerste behandeling echt goed te doen (en ik ben een zeikerd wat pijn betreft).

8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ik heb zelf meerdere hysteroscopie gehad. Ik vond ze geen van alle pijn doen. De laatste was ook om een. Evt poliep te verwijderen. Dit bleek niet nodig. Gaven mij ook aan dat een poliep verwijderden geen pijn zou doen.

Het enigste wat gevoelig kan zijn is je baarmoederhals.

Deel Deze Pagina