Ik weet niet of mijn onderwerp hier helemaal goed staat maar anders kan hij misschien wel verplaatst worden neem ik aan. In december ben ik uitgerekend van ons 3e kindje. Nu gaan de 2 jongens op 1 kamer. Op een stapelbed. Wat is jullie ervaring hier mee? Zowel met het inslapen en wakker worden? Ruimte delen etc etc. Ik ben heel erg benieuwd!
Hier 7 en 4 en gaat prima. Ze wilden graag bij elkaar slapen dus we hebben nu 2 lege slaapkamers ze hebben een stapelbed met onderin een twijfelaar. Ze liggen altijd naast elkaar <3 ze gaan tegelijk slapen maar de oudste is altijd als eerst wakker. Hij wekt zn broertje niet.
Hier 5 en 6. liggen al 4 jaar op dezelfde kamer. Hebben een "bedstee" en kunnen elk hun deurtjes dicht doen. Regel is ook: deurtjes dicht, met rust laten! Gaat hartstikke goed. Al vanaf dag 1.
Hier 4 en 6 samen in een hoekstapelbed. Gaat heel goed, ze slapen nu een jaar op één kamer. De eerste maand was even lastig/veel keten maar nu zijn ze er helemaal aan gewend. Meestal kletsen ze nog even maar ze slapen ook snel en zeker de oudste is er zelfs beter van gaan slapen, die riep mij voorheen regelmatig 's nachts en nu eigenlijk nooit meer. Ook als er eens eentje ziek is 's nachts slaapt de ander er gewoon doorheen. Hier bevalt het prima.
Tot nu toe dus positieve reacties. Ben heel erg benieuwd! De jongste als hij ons snachts roept bijv om te plassen roep hij echt keihard! Ben dan bang dat de oudste ook wakker ga worden maar zal denk ik dan wel meevallen.
Ik heb een tweeling en hebben altijd bij elkaar gelegen. Nu woon ik in een huis met maar twee slaapkamers en gaan we binnenkort verhuizen dus krijgen ze godzijdank een eigen kamer.... Hier houden ze elkaar dus wel wakker, en is 1 eerder wakker dan maakt hij zijn broertje ook wakker. Of ze kruipen bij elkaar in bed. Blijven rustig tot laat gezellig kwebbelen.
Hier slapen de jongste 2 ook samen (4 en 7 jaar). Geen problemen mee. Soms kletsen of klieren ze nog wat 's avonds maar dat gebeurde vooral in het begin. De jongste gaat als eerste naar bed, en een kwartier later mn andere zoon. Volgend jaar gaan wij ook op zoek naar een stapelbed.