Hoi! Ik weet dat dit de zoveelste topic is, sorry. Maar wil toch even een eigen topic hiervoor openen. Mn zoontje vroeg net voor het eerst om op het toilet te zitten, hij heeft zo'n 5minuutjes op de toiletverkleiner gezeten, hij heeft geen plasje gedaan maar hij vond het erg stoer. En ik ben reuze trots natuurlijk! Maar nu? Betekent dit dat hij zindelijk wil worden? Proberen om morgen zonder luiertje te laten lopen? Hij is nog maar 2jr en 4mnd is dat niet wat vroeg, want voor mij hoeft het niet perse hoor, weet dat het op een dag vanzelf wel komt, maar is die dag dan vandaag gekomen??? Voel me zo stom, maar ik weet niet wat te doen en hoe te beginnen.
Wat goed zeg! Hier deed ze in het begin ook niets maar zo wende ze wel goed aan het zitten op wc....want dat is ook spannend voor ze he hahahaha... Maar ik zou nu niet gelijk de luier uitlaten ... ik zou nu gewoon eens afwachten wat hij er nog meer gaat doen. Want het kan ook gewoon een spelletje zijn nu.....
vraag morgen of hij daar weer zin in heeft en prijzen natuurlijk, wat kun je goed zitten op de wc, en vragen of er misschien n plasje komt? het is vroeg als je kindje r geen bal van snapt of niet wilt.
Mijn dochtertje vindt het potje en de wc sinds een tijdje bar interessant. Wat ik doe, ik zet haar elke avond voor het tandenpoetsen op het potje en dan lezen we een boekje over het potje/zindelijkheid. Daarna wil ze dan ook nog even op de wc verkleiner op de wc zitten en dan is het weer klaar. Ze plast niet, maar goed, zo went ze er in ieder geval aan en als ze nou op een gegeven moment wel gaat plassen of echt zelf gaat aangeven dat ze op het potje wil zitten ga ik ermee verder, maar tot dat moment blijf ik het denk ik zo doen.
ik vind het niet vroeg hoor, mijn dochter was met 2j2mnd al zindelijk en mijn zoontje gaat ook graag op zijn potje. Al sinds hij 21 mnd is, elke luierverschoning gaat hij op de pot, maar alleen als hij wilt. Inmiddels al heel wat plasjes op het potje, maar als je hem in zijn blootje laat rond lopen plast hij ook op de vloer. Helemaal snappen doet hij het dus nog niet. Zou gewoon eens kijken wat hij doet in zijn blote bips, gaat hij zelf op zijn potje/ vraagt naar de wc of vergeet hij het nog en plast hij overal. als hij er mee bezig is is het zonde om er niets mee te doen. Al veel kinderen mee gemaakt die er volgens hun ouders nog te klein voor waren en een paar maanden later als de ouders het tijd vonden geen interesse meer in hadden en het niet wilden.
Mijn zoontje was met 23 maanden zindelijk dus nee, het is niet te vroeg. Ik ben persoonlijk niet van half - half. Of je gaat ervoor of je laat het nog even zitten. maar het begint allemaal met kennismaken en wennen aan het principe.
Super bedankt lieve meiden, hier heb ik wat aan! Net voor het slapen wilde hij nog eens op het toilet zitten, weer geen plasje maar dat is natuurlijk geen probleem. Ben allang blij dat hij het interessant begint te vinden. Hiervoor vond hij het maar niets, maar naarmate de tijd wilde hij ook met mama mee naar het toilet en vond het interessant hoe mama op het toilet zit. En dan maakt hij er ook nog geluidjes bij terwijl hij zn luier vastpakt en zegt dan mama pssssshhhttt hahaha.... (dit vergeet ik dus nooit meer he). Ik ga hem vanaf morgen inderdaad wat je zegt Yolanthe bij elk verschoning aanbieden of hij er op wilt zitten, en als hij het vanzelf vraagt tussendoor dan natuurlijk ook en bij het wakker worden smorgens, en savonds voor het slapen als hij wilt. Ik ben benieuwd!
Onze jongste vroeg met 21 maanden ook om de cee. Erop gezet en daar kwam wel wat. Ze vroeg het steeds vaker en als ik heel de dag thuis was, dan liet ik de luier uit.
Nee, helemaal niet te vroeg. Man en ik waren beiden met 2 jaar al dag en nacht zindelijk. Dochter vindt het potje ook reuze interessant. Ze doet er een paar keer per dag een plas of poepje op. Ze wil dan dat wij bij haar gaan zitten, vindt ze super gezellig, haha. Cygnet, wat bedoel je met half-half? Laat jij dan de luier gelijk helemaal af?
Mijn dochtertje van 2,5 wil wel op het potje zitten maar wel met de kleren aan, en alleen als ik ook op de wc ga... Ik weet ook niet zo goed wat ik daarmee moet, maar ze gaat huilen als ik haar broek omlaag doe..dus ik denk dat het voor haar wat te vroeg is nog. Ik vind het ook een lastige hoor!
Hier loopt ze elke dag even in haar blootje rond. dat vindt ze namelijk heerlijk en wilt ze zelf zegt dan bij haar kleren 'uit' en begint ze uit te trekken.. nou ja.. proberen. We hebben een potje in de woonkamer. In het begin plaste ze op de grond en zei dan 'plas'. We hebben een houten vloer, dus doekje erover en klaar. Gister opeens uit zichzelf twee keer op het potje geplast en vanochtend ook weer. Tussendoor zeggen we 'weet je nog, als je moet plassen dan ga je op je potje zitten' en voila.. mevrouw doet het nu. Maar als ze haar luier aan heeft, plast ze nog wel in haar luier. Ik vind haar ook nog jong (21 maanden), maar als ze wilt vind ik het prima. Hier dus wel half-half. Als ze in haar blootje loopt en ze moet plassen, proberen we te stimuleren dat ze het op het potje doet. Maar anders zijn we er niet mee bezig. Als ik jou was, zou ik gewoon meegaan met wat je kindje zelf wilt.
Hé snoebeltje. Misschien is een toiletverkleiner wel wat voor je meisje? Ik heb er eentje bij de action gehaald (spotgoedkoop 3 euro geloof ik). En daar staan allerlei kleurige figuurtjes op, mn zoontje vind het ding erg boeiend. Want hiervoor heb ik een potje geprobeerd dat vond hij niets, en op het toilet vond hij eng. Sinds ik die verkleiner heb, begon de interesse te vermeerderen. Ja het blijft lastig, maar de dag dat ze vanzelf naar het toilet gaan komt vanzelf wel goed, en daar kijk ik reuze naar uit. Vanmorgen weer op het toilet geweest, en ik dacht geloof ik dat hij een mini plasje had gedaan, yes! @ snowtje, ja ik ga er gewoon in mee, wat hij wilt inderdaad! Allemaal bedankt voor de leuke reacties trouwens.