Eefje krijgt tussen 19.00 uur en 19.30 uur de fles. De laatste fles krijg ze tussen 23.00 uur en 24.00 uur. Drinkt dan ook half slapend de laatste fles leeg. Gisteren heb ik toevallig een keertje 1 fles overgeslagen. Door de inenting was ze zo slaperig dat ze vanaf half 5 sávonds sliep en niet meer wakker werdt. Ik heb haar toen om 22.30 uur de laatste fles gegeven en heeft tot 8.30 uur doorgeslapen ! Voor een keertje een fles overslaan is volgens mij niet erg. Maar wil nog wel even doorgaan met de laatste fles zo laat mogelijk te geven. (5 voedingen) Het CB vertelde mij dat anders de suikerspiegel ? te laag wordt als je elke dag 4 voedingen geef in plaats van 5 als ze zo jong is.
17.30 groente 19.00 borstvoeding 19.45 - 6.30(als ik moet werken) slapen 19.45 - 7.30 (als ik vrij ben) slapen ik geef 's ochtends & 's avonds nog borstvoeding
sjonge, wat een voorbeeldige baby's allemaal! Hier drinken rond 18.00 (borstvoeding), bedtijd (normaalgesproken) rond 18.45, dan is het gewoon gedaan met de energie en trekt hij het niet meer. Nog een voeding, meestal rond 22.30 's nachts ook vrijwel altijd nog een voeding, heel wisselend op welk tijdstip, en soms wel 2x. Dan ergens tussen 6.30 en 7.30 weer wakker en ook weer een voeding. Ik heb wel begrepen dat het (vooral voor jonge baby's) heel normaal en eigenlijk ook goed is als baby's niet te lang achter elkaar slapen, maar ja, voor de ouders is het wel fijn als er een beetje rust in het schema zit. En als je kindje wel gewoon vanzelf doorslaapt is dat natuurlijk alleen maar heel fijn.
Jasper krijgt tussen 18.15 en 18.45 zijn laatste fles en gaat rond 19.00 naar bed. Hij is een vroege vogel, wakker tussen 5.30 en 6.00.
Eva krijgt rond 19 uur haar flesje, daarna gaat ze slapen. Rond 22:15 maak ik haar wakker voor de laatste fles, daarna slaapt ze door tot 7 uur/half 8.
demi krijgt tussen half 7 en 7 uur de laaste fles en dan gaat ze direct naar bed. Ze slaapt tot half 8 's morgens ongeveer.
De mijne is nu 6 maanden oud (gecorrigeerd 3 maanden). 19.00 in bad 19.15 flesje 19.30 in bed Pas tegen half 7 wordt ze wakker.
Dax krijgt rond 20.00 uur de voorlaatste fles, dan naar bed. Slapen tot 23.00 uur, dan flesje en vervolgens meteen slapen tot ergens tussen 8 en 9 uur 's morgens.
Hier tegen: 17.30 uur: BV 17.45 uur groente + BV als toetje 18.45 uur BV + daarna naar bed 22.00 uur BV + daarna naar bed en dan slapen tot ongeveer 6.00 uur Soms komt hij eerder of later 's ochtends....
Hier tussen 18:30/19:00 uur de laatste fles en dan meteen naar bedje toe. Dan slaapt hij meestal tot een uur of 8/9 's ochtends!
Hier is het nog afhankelijk van hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. Als hij om half 6 wakker wordt, dan houden we het schema van om de 4 uur aan. Maar wordt hij om 7 uur wakker, dan volgen we dat schema. Beetje rommelen dus nog. Ik weet ook niet zo goed hoe ik er een vast ritme in zou kunnen krijgen. Iemand een idee?
Dat ritme komt vanzelf. Er zit toch maar anderhalf uur speling in? Die kun je ook over de dag verdelen zodat je 's avonds toch ongeveer op dezelde tijd uitkomt.
Ik geef borstvoeding op verzoek, maar toch komen we altijd ongeveer op dezelfde tijd uit. Soms met een voeding minder, soms eentje meer. Ik zit in principe op 6 voedingen.
Helaas is dat anderhalve uur moeilijk te verdelen, omdat hij vaak al honger heeft na 3 en half uur. Meestal krijgt jij dan ook zijn voeding, omdat hij zich anders helemaal over de toeren huilt. Nu is het tijd voor zijn vierde fles. Hij speelt dan nog even, maar is om kwart voor 6 echt wel op. Dan gaat hij in bed en krijgt om 23.00 uur zijn laatste fles. De ene keer slaapt hij dan tot 7 en de andere keer tot 5.
Prinses: Als je zoontje nog zo jong is hoef je nog helemaal niet naar een schema te kijken, dat regelt hij zelf. Zou hem voeden op verzoek en dat schema komt dan echt vanzelf....en zoals je nu zegt dat het gaat is top toch!
Laatste voedingen zijn verschillend, meestal tussen 22.00 en 00.00. Na die voeding gaan ze ook meestal pas naar bed toe. En ik moest me diep schamen als ik zo de antwoorden zie, dat wij ze zolang beneden hebben/houden. Tenzij we zelf eerder naar bed gaan als de laatste voeding, dan leggen we ze ook in hun bedjes.
Je hoeft je niet te schamen hoor, ze hebben het dan toch naar hun zin? Ik wil Eva ook wel wat later naar bed hebben, maar ze doet overdag haar slaapjes ook in bed boven en als ze na 5-en zo'n slaapje doet, gaat ze gewoon de nacht in, of ik nu wil of niet .
Ik voed Juul rond 18u boven in mijn bed en daarna gaat ze haar wieg in. De laatste dagen voed ik haar als ik ga slapen (tussen 21 en 22) en daarna nog een keer om een uur of 1, 4 en 8... We hebben wat slaap betreft betere tijden gekend, maar gelukkig slaapt ze na 10min drinken meteen weer door. Ik hoop dat haar ritme nog verandert omdat mijn man haar nu bijna niet ziet op de dagen dat hij werkt. Hij komt pas om half 8 thuis en staat om 5 uur op. Ik heb Juul de eerste 4 weken beneden gehouden, maar dat werkt voor haar niet. Ze is dan helemaal hyperdepieper tegen de tijd dat wij naar bed gaan en slaapt en eet dan niet meer.