Onze buurjongetjes (2,5 en 3,5) zijn ook altijd nog kei laat op (en buiten, wel vaak in de tuin). We horen ze vaak nog als wij naar bed gaan (rond 23:30-00:00u). Vind ik ook echt niet kunnen hoor! Thuis gaat Milan gewoon op z'n normale tijd naar bed (19:30), maar toen we laatst in Spanje op vakantie waren mocht 'ie wel iets langer opblijven. We hadden daar ook een heel ander ritme van eten (om 14:30u lunchen en om 19:30u avondeten). Maar dan ging 'ie toch wel op z'n laatst om 21:00u. naar bed.
tja ik snap je wel hoor.. vooral over dat gedeelte van ouders die wat leuks willen doen.. maar ik zei al. als wij op de camping staan,wil onze dochter om 7 uur echt niet naar bed, als ik haar wel naar bed doe.is het 2 uur krijzen! ik denk dat dit nog vervelender(voor andere) is als dat er gewoon kids spelen maar oke, ze mag dan niet buiten spelen maar gewoon bij ons zitten enz
Mijn 2 oudsten kinderen (8 en 10) gaan in de vakantie om 21 uur naar bed, en mogen na het eten tot max. 19u30 naar buiten. Toen we op vakantie waren, en dus weg, lagen ze er om 21u15 in, als het zwembad om 21u dicht ging. De 2 jongsten liggen er uiterlijk 19u in.
de oudste van 7 gaat rond 20.00u.. normaal om 19.30u lisa van (okt.. 5jr) gaat om 19.30u.. normaal om 19.u Marijn gewoon om 19u en Anna ook rond 19u... Lisa en Jurian mogen soms iets later als het zo uitkomt, maar na 20u lopen ze niet meer op straat.. normaal buiten de vakanties om mag jur na het eten nog tot 18.45 buiten spelen (buiten t hek).. de rest blijft na het eten bij huis.... we zijn er heel strikt in.. en slapen is hier eigenlijk nooit een probleem...
Ik heb er niet zo veel moeite mee dat kinderen vanaf een jaar of 4,5 een half uur later naar bed mogen. Als je dat tegen een kind zegt, voelen ze zich al apetrots en krijgen ze niet direct slaaptekort! Verder ben ik het helemaal eens met LadyXochie. Regelmaat en duidelijkheid is erg belangrijk voor een kind, juist op vakantie Ik vind het niet kunnen dat ouders hun kinderen tot ik weet tniet hoe laat buitenspelen. Ik denk dat je daarmee je kind echt tekort doet!
Ik woon dan wel in Spanje, dus misschien iets anders... Hier hebben de kids vanaf 24 juni tot 7 september vakantie. Dus vanaf dat ze niet naar school gaan spelen en schreeuwen ze hier iedere avond/nacht buiten tot een uur of 1 ja echt 1 uur. Wij kijken uit op 2 speeltuintjes en daar zitten dan echt kindjes van 2 of 3 om die tijd nog te spelen en te gillen. Met bedtijden ben ik in de zomer niet streng, het is een heel ander ritme hier. Vooral door de hitte kan je pas vanaf 19.30 naar buiten, daarna rond 21.00 uur avondeten, als het meezit liggen ze om 22.00 uur op bed (Normaal om 21.00)
De oudste van 10 gaat tussen half 8 en 8 naar bed. De jongste tussen 7 en half 8. Natuurlijk zijn er uitzonderingen,maar liever niet. Ik heb hier nu ook een sjaggo 10 jarige omdat ze met een vriendinnetje naar de bios is geweest. Ze was pas om half 12!!! thuis. Ik kon die vader wel wat aandoen, maar goed. Ze moet er dus wel op tijd weer uit en nu is ze niet de vrolijkste Vanavond vroeg naar bed! Als ons eigen kindje geboren wordt willen we heel graag een vaste structuur aanhouden voor zover mogelijk. Ik merk aan baby's met een vaste structuur dat ze veel rustiger en tevreden zijn. Hopelijk lukt ons dat ook Liefs, Sam
Tja die kleine van mij is 3 jaar en gaat ook niet vroeg naar bed in de vakantie, hij is wel eens wakker tot een uur of 22 ... Heb dr niet zo'n problemen mee .. Hij speelt alleen wel buiten tot een uur of 8 ook omdat ik vind dat hij niet andere kindjes wakker hoeft te houden met geschreeuw enzo ... Hij blijft trouwens niet altijd tot zo laat op hoor, meneer valt om 20.30 meestal wel in slaap Normaal gesproken in de niet vakantie tijd ligt hij om 8 uur op zijn bed ... En hij is een makkelijke slaper hoor, word miss 1x pn wakker om te plassen en slaapt zo door tot een uur of negen ofzo dus daar heb ik het wel mee getroffen ...
Mijn zoontje is 5 jaar en die komt normaal om 19.00 uur naar binnen en gaat om 19.30 naar bed. Nu in de vakantie is het wat later, tussen 19.30 en 20.00 naar binnen en uiterlijk rond 20.30 naar bed. dan heb ik wel de afspraak met hem dat ie 's morgens uitslaapt. Vanmorgen kroop ie om 6 uur bij mij in bed, dus moest ie van mij terug naar zijn eigen bed.... Vorig jaar in Egypte was het rond 21.00 - 21.30 uur dat ie naar bed ging, maar op vakantie verleg je sowieso je tijden, tenminste wij wel, plus is het daar een uur later, dus nl tijd lag ie er toch nog op tijd in
Meiden om 9 uur, half 10 zeker met de warmte. Ze mogen alleen tijdens de zomervakantie 's avonds buiten spelen tot half 9. Ze mogen 's ochtends niet eerder dan half 9 naar beneden komen. Op vakantie is het natuurlijk anders, dan wordt het gewoon erg laat, tegen half 11 of later maar ze slapen dan wel uit tot half 10 's ochtends. Dat zal dit jaar wel moeilijk worden omdat Nout gewoon om half 6 wakker is.... Ventje gaat natuurlijk gewoon op tijd naar bed.
toen de kinderen klein waren gingen ze altijd op de gewone tijd naar bed in de vakanties. ze varen nu eenmaal het beste op regelmaat. maar ook bij ons liepen er wel kinderen langer buiten wat regelmatig tot gezeur leidde. ( en dat gaat nooit over ook trouwens ) want inmiddels is de middelste een puber die lke dag klaagt dat zijn vrienden veel langer buiten mogen blijven. wij vinden half 9/9 uur al heel veel voor een bijna 14 jarige dus daar doet ie het maar mee. sommige schijnen echter tot 11/12 uur buiten te mogen nou mooi niet
Hier mag Joris in de vakantie wel gewoon lekker wat langer opblijven (hooguit tot 9/half 10). Maar dan moeten we wel 's ochtends niet vroeg op moeten, anders is het gewoon uiterst half 8.
in sept gaan wij naar curacao toe en daar denk ik wel dat t later zal worden maar gelukkig heb ik een week vrij als we terug komen om haar weer in een ritme te krijgen