Mijn dochtertje slaapt smorgens van half 11 tot 12 en smidags van half 3 tot half 5 en savonds ligt ze tussen 8 en half 9 in bed.
De jongste is bijna 1 en de oudste bijna 3. Meestal gaan ze rond half 8 naar bed, meestal de jongste net iets voor de oudste. Slapen tot een uur of 7. De jongste slaapt daarnaast 's ochtends en 's middags nog zo'n 1,5 uur en de oudste alleen 's middags en dan zo'n 2 uur.
Tot een leeftijd van 15 maanden ging hij altijd om 18.30 naar bed en was hij rond 7.00 uur weer wakker. Nu (anderhalf jaar) gaat hij meestal tussen 19.00 en 19.30 naar bed, en slaapt tot 7.00 / 8.00. Om 11.00 uur in de middag gaat hij zn middagdutje doen , meestal 2 uurtjes. Vind 22.00 uur eigenlijk heel laat om in bed te doen (voor kleine baby's natuurlijk niet)
Hier gaat de oudste (sept 2007) rond half 7 naar bed tot de volgende morgen half 8 ongeveer.. soms later soms eerder. de Jongste (volgende week word ze 1) gaat om 7 uur tot de volgende morgen half 9 verder slaapt de jongste elke dag nog van ongeveer half 11 tot 12 uur en dan smiddags van 2 uur tot half 4..of half 3 tot uur of 4 kwart over 4) de oudste heel af en toe nog smiddags en dan van 1 tot 4... kwil nu eigenlijk wel probere de jongste alleen de middag op bed te liggen, aangezien ze soms ook zelfs om 9 uur pas wakker word smorgens wel heerlijk om uitteslapen
Mijn dochter gaat om 19.30 naar bed en slaapt dan tot 8.00/ 8.30 Overdag slaapt ze nog van 11.00 tot 12.30/13.00 en van 16.00 tot 17.30
Mini gaat meestal rond 20 uur naar bed en is dan tussen de 6.15 (afgelopen weekend) en 8.00 uur (vanochtend, zucht ) wakker. Eigenlijk vind ik 20 uur vrij laat, maar als we haar eerder op bed doen breekt ze echt de tent af. Ze pikt het eenvoudigweg niet. Maarrrr.... ze slaapt overdag meestal nog twee keer, 's ochtends 1-2 uur en 's middags ook. Ik verwacht dat ze 's avonds eerder naar bed kan als ze overdag minder slaapt. Ook krijgt ze voor het slapengaan nog een fles, die wil ik ook nog wel een keer afschaffen en dan kan ze gewoon na het avondeten naar bed.
Ook precies zelfde tijden als TS (18.30 naar bed en 7.00 weer op) Ik vind 21.00 persoonlijk erg laat voor een baby of dreumes. Ik vind om 18.30 naar bed en om 7.00 op ook een mooie tijd als ze dadelijk naar school gaan.. Dan hebben ze de slaap ook hard nodig en kunnen ze niet meer uitslapen tot 8.30/9.00
Ik vind idd 21.00 ook erg laat voor een baby of dreumes. 18.30 vind ik vroeg, maar dat komt meer omdat mijn man pas om 18.15 thuis is en we dan dus nog moeten eten. Dan zou hij haar nooit zien doordeweeks. Daarom hier om 19.30 naar bed: 19.00 in bad, flesje, in bed.
Eva slaapt dus meestal tot 8:30, maar op kdv dagen wordt ze wakker gemaakt rond 6:30, geen probleem. En ze gaat wel altijd rond 20 uur naar bed. Ligt dus maar net aan je kindje of dit gaat of niet.
Ons meisje slaapt overdag 2x 1-1,5 uur en 's avonds gaat ze ongeveer om 19.30u-20.00u naar bed, dan slaapt ze tot 7.30u-8.00u. Liefs Huismus
Léonie gaat doorgaans tussen 7 en 8 naar bed. (ruim genomen) Ze slaapt nog twee keer op een dag, van 10 tot 12 en van 3 tot 5. Als er iets bijzonders is, schuift het geheel op natuurlijk, maar dit is doorgaans wel gebruikelijk.
hendrik (9maand) => soachtends ongeveer 10a20 minutjes in de box leg, ik hem op bed slaapt hij langer maar kan hij smiddags niet slapen en is hij uiteindelijk eind van de dag te moe smiddags van 13.00 tot 15.30 ongeveer savonds van 8 tot 7.30 uur (word wakker van zijn grote broer jelle (2 en half) => smiddags van 13.30 tot 14.30/15.00 (ik maak hem wakker anders slaapt hij savonds zo laat) savondsa van 20.00 - tot 7 uur
Mijn dochter gaat rond 8 uur naar bed. Nu met die warmte kan ze soms niet slapen en wordt het wat later - soms 9 uur en een enkel keertje half tien. Voor 8 uur kan/wil ze echt niet slapen. Ze wordt 's ochtends rond 06.30 uur wakker, drinkt dan, en gaat daarna nog even slapen tot een uur of 9, half tien. 's middags slaapt ze anderhalf à 2 uur. Ze heeft nooit veel geslapen, ze is alleen maar méér en beter gaan slapen naarmate ze ouder werd.
Hier ligt L. er rond 19.00 uur wel in en slaapt door tot 7 uur. enkele keer is het een half uurtje later maar meestal houdt hij dit niet vol Overdag zit er totaal geen ritme in.. 's ochtends rond 10.00 uur slaapt hij een klein half uurtje, 's middags verschilt. Hij wordt nu bijvoorbeeld pas wakker
Tot een paar weken geleden lag hij er om 7 uur in en dan sliep hij tot 7 uur. Maar de laatste tijd wordt het steeds vroeger. Soms ligt hij er al om 6 uur in, 't arme ventje valt dan in slaap tijdens het eten. En dat terwijl hij overdag ook nog eens 2-3 uur slaapt. En soms met de warmte blijft hij wakker tot half 9, maar oh wee als ik 'm uit z'n bed haal. Hij wil gewoon in z'n bedje zachtjes huilen. Dus af en toe geef ik 'm dan een aai over z'n bolletje, maar niet te lang, dan wordt hij pissig