baby 3 weken moeite met poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie81, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Mijn kleine meisje heeft moeite met poepen..
    Als het al lukt is het ook redelijk dik..

Volgens mij had mijn zoontje dit ook en deed ik hiertegen wat olijfolie door zijn fles..
    Nu zit ik te denken om bij mijn meisje ook een drupje door hetlesje te doen.. Of zijn er andere tips??

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Die tip kregen wij ook ooit van de huisarts en om wat meer water in de fles te doen dan nodig is door de voeding.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee want geef bv maar ik zou niet zomaar bij zo'n jong kindje iets als olijfolie gaan proberen. Ik zou even overleggen met het cb. Misschien andere voeding of iets meer water gebruiken, ik zeg maar wat

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij kregen de tip als je een flesje klaar maakt even 10mm meer water er in te doen. en dit werkte wel. in het begin meten we even de temp op en dan komt het ook wel. maar dat deden we alleen als hij heel erg last van zijn buik kreeg en echt niet kon poepen want ik gloof dat je dat niet te vaak mag doen want dan krijgen ze luie darmen. maar als mijn ventje echt pijn had nou dan deed ik dat wel. en kwam er een hele hoop.
    na 3 maand ging het hier langzaam vanzelf over nu poept hij 2 keer per dag. of idd een drupje slaolie er door die tip hebben wij ook gekregen.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    ik weet niet wat voor voeding je geeft, maar als je fles voeding geeft, zou je over kunnen stappen voor moeizame ontlasting.

Hier werkt 10 CC extra niet, maar wel Kindicol VSM druppels.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn zoon hielp niks... olie niet, extra water niet, vsm drupjes niet... niks dus. hij kon moeilijk of niet poepen. Heb hem wel geholpen met de thermometer. Ik ben met hem naar een osteopaat gegaan en na 2x een behandeling kon mijn zoon eindelijk zelf poepen en sindsdien er ook nooit meer moeite mee gehad haha.

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier ook flink last gehad rond de 3 weken. Niks hielp totdat we lactulose gingen gebruiken, werkt als een trein.
    twee keer een week gebruikt en ze poept nu elke dag :D!

8. Mariamadiallo

Mariamadiallo Nieuw lid

14 jul 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft hij ook harde ontlasting? Of is het wel 'gewoon', maar poept hij gewoon lastig?
    Want kindjes van 3 weken weten vaak nog niet helemaal hoe ze moeten poepen.. Het kan dan lijken dat ze er veel moeite mee hebben, terwijl het wel meevalt..
    En het extra water in de fles idd.. (met bv zou je vaker moeten aanleggen)

Deel Deze Pagina