Onze dochter van 2 gaat 's avonds rond 7 uur op bed en word dan rond 7 uur 's ochtends weer wakker soms ietsje eerder omdat manlief dan naar het werk gaat en ze daardoor wakker word (hoe zachtjes hij ook doet) en soms ook wel later als er niemand uit hoeft in de ochtend, dan slaapt ze soms tot 8 uur/half 9. 's Middags slaapt ze van 13 uur tot 14.30 uur en soms tot 15.30 uur. Vaak is ze ook wel wakker in bed aan het spelen met haar knuffels vooral als ik haar om 13 uur naar bed breng, dan is ze eerst wat aan het spelen voor ze in slaap valt.
Damian (net 2) slaapt 's middags van ongeveer 1 uur tot half 4/4 uur. 's Avonds gaat hij tussen half 8 en 8 uur naar bed, hij is dan rond 8 uur weer wakker.
Ticho gaat tussen 19:00 en 20:00 naar bed toe. Ligt er een beetje aan hoelaat we klaar zijn met eten en dan gaat hij nog douchen of in bad. Het ligt er ook een beetje aan of hij 's middags geslapen heeft of niet. vaak is het ook nog zo dat hij niet gelijk wil slapen dan dan is het rond half 10 voordat hij pas ligt te slapen.
Nou in het weekend vinden wij het zelf ook heerlijk om uit te slapen! En in de avond heb je helemaal geen last van hem dus dan maakt het me opzich niet zoveel uit! Als je zelf ook altijd een vroege vogel bent dan moet ik er ook niet aan denken maar nu vind ik het heerlijK! Hoezo lijkt je helemaal niks als ik vragen mag?
Mijn dochtertje van 3,5 gaat om 19 u slapen en staat op om 6.30 als ik moet gaan werken. Als ik niet moet gaan werken staat ze op om 7.20 om op tijd op school te geraken. In het weekend gaat ze om 20u slapen en staat ze verplicht op om 8 u. nooit kan ze uitslapen.
Iman wordt in juli 2 en gaat tussen 20 uur en 21 uur slapen, t ligt er ook aan hoe goed ze smiddags geslapen heeft. Ze slaapt tot tussen 8 en 9 smorgens.
Onze dochter van bijna 2,5 slaapt de laatste tijd heel onregelmatig. 's morgens slaapt ze wel eens tot 9 uur en als ze dan 's middags ook nog eens een paar uur slaapt dan krijg ik haar niet voor 21.00 uur in slaap, dan is ze nog veel te fit. Soms heeft ze ook dagen dat ze 's middags niet wil slapen, dan gaat ze 's avonds om half 8 in. Vooral sinds ze een groot bed heeft, kan ik haar niet dwingen om te slapen als ze nog niet moe is, ze kruipt dan steeds uit bed. Ik was altijd heel erg van de regelmaat, maar sinds een tijdje ben ik makkelijk, ik laat haar dus gewoon slapen als ze moe is. 's middags niet slapen, dan 's avonds eerder naar bed en 's middags bijna de hele middag wegslapen dan 's avonds maar een uurtje later erin. Gaat eigenlijk prima zo. Geen discussies en drammend kind meer. Het enige lastige is dat ik 's middags moeilijk iets kan plannen, want middagslaapje gaat voor m'n eigen vermaak. Ga haar niet wakker maken als ze nog moe is.
Kylian is nu 1,5 en slaapt van 19.30 (zo ongeveer) tot 7.30 en dan 's middags van 12.30 tot 14.30. Groetjes Anita
Damien gaat om 7 uur naar bed savonds... en dan word hij om 12 uur wakker voor fles en verschoning want hij plast zich anders helemaal nat... en om 7 uur ong woord hij weer wakker... en hij slaapt smiddags van 12:30 tot 2:00/2:30
Nee, dit zou mij ook niks lijken. Het is natuurlijk ieders voor zich. Ik vind het gewoon heerlijk als Rick om 7:00 uur op bed ligt. Dan heb ik tenminste de avond voor mij zelf en voor mijn man. Ik denk dan altijd van: Zo, morgen weer een dag met Rick en nu is het tijd voor mama.
Indd en ik ga niet mijn kind in het weekend ophouden zodat ik de volgende dag kan uitslapen, dan denk je dus niet in het belang van je kind maar in het belang van jezelf ik persoonlijk vindt regelmaat in het naar bed gaan belangrijk en dat kan heus wel een keer afwijken naar 20.30 in het weekend maar daar houdt het ook mee op. Maar niet de hele avond laten lopen zodat ik de volgende dag een gat in de dag kan slapen (en je kind dus ook), maar goed wat schildje ook zegt ieder voor zich
Jaime is anderhalf. Gaat normaal slapen om 19.30 uur wordt 's ochtends wakker gemaakt rond half acht, weekend slaapt ze tot 9 uur ongeveer. Als het donker is op haar kamer (zoals afgelopen weekend bij de ouders van mn man in limburg) slaapt ze tot 10-10.30 uur en maken we haar wakker. Ze gaat dan iets later slapen om 8 uur.
Joey is ruim 21 maanden, hij slaapt tussen de middag gemiddeld 2 - 2,5 uur nog. Als het voorkomt dat hij niet kan slapen tussen de middag, dan leg ik hem er 's avonds ook eerder in, 7 uur/half 8 ongeveer. Als hij wel geslapen heeft 8 uur, ik vind uiterlijk 8 uur mooi zat. Joey gemiddeld om 08:30 wakker 's morgens dan. Hij maakt sinds enkele weken wel drama als hij moet slapen, maar ik heb gewoon zonder blikken of blozen doorgezet, waardoor hij het nu weer beter accepteerd. Nadat hij in bad is geweest 's avonds mag hij als hij klaar is nog mee naar beneden om even wat te drinken, dan gaan we zodra het op is naar boven, tanden poetsen en dan lees ik voor (en hij leest zelf ook hardop een boekje mee ), dan gaat hij zonder problemen slapen nu gelukkig weer
Sjonge begrijp ik nou goed dat hij nog steeds wakker word voor een fles 's avonds? Ik dacht dat ik dat lang had gedaan bij Joey... wat voor fles krijgt hij dan? Kan hij nog niet zonder? En hoe doe jij dat dan met zijn tandjes poetsen? Ben benieuwd!
Hoi Hoi MIjn jongste dochter van bijna twee gaat s'middags slapen van 13.00 tot 15.00 en s'avvonds ligt ze om 19.30 in bed tot s'morgens 8.00. Mijn oudste van bijna 4 gaat s'avonds met haar zusje mee naar bed. Groetjes Simone