Kleintje krijgt hier vaak tussen 1930 en 2100 laatste voeding. leg hem daarna in bed en hij slaapt dan meestal zonder te huilen een half uur later. Wij gaan meestal tegen 22u in bed en slapen tegen 2230 in.... Jullie? de avonden zijn zo kort met name omdat mijn man pas tegen 1830 thuis komt.
Mark krijgt hier rond 19.00 uur de laatste voeding. Wij gaan rond 22.00 uur naar bed omdat hij 's nachts nog wel eens wil komen en wij anders onze rust niet krijgen. De avonden vind ik kort omdat, nadat we Mark op bed hebben gelegd, er nog van alles opgeruimd moet worden en we niet eerder dan rond 20.30 uur zitten. Als Mark echt doorslaapt kunnen we wel weer eens wat later naar bed maar dan kan nu gewoon niet!
Ook mijn tijden. Ik vind de avondjes echt veeeeel te kort en vind eerlijk gezegd dat ik maar weinig aan mezelf toe kom. Dat mis ik wel eens hoor.
20.00 uur voeding en slapen. 20.30 tot 23.15 voor ons zelf. Dan om 23.15 weer een voeding. Dan meestal zelf op bed. Soms nog even een uurtje een wijntje drinken tot 00.30
Rond 18u krijgt hij een voeding, hij gaat rond 19.30 naar bed,slaapt dan rond 20u. Dan moeten we hem wakker maken rond 22u voor een voeding en kunnen we er zelf tegen 23u inliggen. Dan komt hij weer om 06u en slaapt vervolgens tot 08.30 (en ik dus ook) Op zich een goede nachtrust dus . Mijn man is ook vaak pas om 18u thuis, dus tussendoor moeten we ook nog eten...en altijd heeft manneke dan op de een of andere manier aandacht nodig, haha! Als hij rond 20u slaapt is het wel lekker 2 uurtjes voor onszelf (als manlief niet de zoveelste vergadering of andere verplichtingen heeft) hij wil meestal rond 22u de fles geven (met afgekolfde melk) maar redt het vaak niet..dus ja, tijd met zijn 2tjes is hier ook schaars. Als hij dan leter thuiskomt liggen we dus soms ook pas om 00.30 op bed om toch nog even tijd samen te hebben. Dan heeft hij het echt moeilijk met opstaan 's morgens (07:00) dus niet ideaal...maarja wat doe je eraan?
Om 19.00 de laatste voeding en gaat dochterlief naar bed. Om maximaal 21.00-22.00 lig ik zelf op bed. Mijn dochter komt 's nachts nog 2 á 3 keer en vroeg naar bed gaan is voor mij de enige manier om het vol te houden. Op deze manier ben ik ook uitgerust genoeg om regelmatig een uitschieter te maken als ik bij vrienden ben of als we zelf bezoek hebben. Ondanks dat onze avonden vaak kort zijn vind ik nog steeds dat we tijd genoeg voor elkaar en onszelf hebben. Verschil is wel dat we beiden niet al teveel werken en om 17.15 maximaal thuis zijn (en het huishouden staat helemaal onderaan ons prioriteitenlijstje ).
Ik ga nu wat later naar bed dan normaal, omdat ik toch nog in mijn verlof zit. Maar normaal ga ik rond een uur of 10 's avonds naar bed. Alleen nu heb ik vaak het gevoel dat het nog niet de moeite is om naar bed te gaan, omdat ik er dan toch weer uit moet om te voeden. Niet echt slim natuurlijk, want volgens die redenatie zou ik de komende maanden helemaal niet meer slapen. Ik probeer en nu meestal rond 11 uur op te liggen.
om half 8 gaat de jongste, om 8 uur de oudste. vaak kijken we dan 1 programma (tot half 10) beneden en dan nog eentje in bed tot half 11 en dan lekker slapen!
Wauw zit met open mond te kijken hihi. Mijn dochter ging tot ze 3,5 a 4 maanden oud was pas rond 22.30-23.00 uur naar bed hihi. Dan hadden we dus echt geen tijd voor onszelf. Nu sinds een weekje of drie krijgt ze de laatste voeding om 20.30 en aansluitend naar bed (valt in slaap tijdens de voeding) en wij genieten nu vreselijk van de tijd die we voor onszelf hebben. Wij gaan tussen 22.30 en 23.30 naar bed.
meestal tussen 22.00-23.00 krijgt ie zijn laatste voeding voordat ik naar bed ga. kort is het zeker, ging normaal rond 1 uur. maar goed hoort erbij
Irem gaat meestal rond 19.00 uur slapen, héérlijk vind ik het, een paar uur echt voor mezelf en mijn man als hij niet hoeft te werken. Ik ga meestal rond 22.30, 23.00 uur naar bed. En nee dan ben ik de volgende ochtend om 6.00 (a;s Irem wakker wordt) niet voldoende uitgeslapen, maar dat ben ik toch al niet omdat ik er 's nachts minimaal 3 keer uitmoet. En ik weiger elke avond vroeg naar bed te gaan, ik heb ook een beetje tijd voor mezelf nodig. Dan maar iets minder uitgeslapen.
Kinderen liggen tussen 1930 en 2030 op bed (hangt met name van onze peuterpuber af hoe laat we eindelijk mogen neerploffen). En dan wisselt het heel erg. Als T vroeg komt (vandaag al voor 21u) dan kan het best laat worden. Maar na middernacht komt vrijwel nooit meer voor. Verder hangt het ook af van hoe ik me voel, soms ga ik naar bed als T komt, soms niet. Korte avonden savonds zijn wel jammer, maar aangezien T 1-3x nog komt en M ook wel eens spookt, bittere noodzaak. Ach ja. Als de nachten weer goed zijn dan zitten we weer als vanouds tot laat op en drink ik zelfs weer een wijntje erbij
Rond 19:00u de laatste voeding en dan gaat zoontje naar bed. Dan hebben mijn man en ik dus nog de hele avond voor ons zelf. Zoonlief komt dan rond een uur of 23:00 a 00:00u weer voor zijn voeding en dan gaan wij ook naar bed.
Tot ze een maand of 5 waren was voor mij het 8 uur journaal bedtijd (dat keek ik meestal in bed). Ergens rond 22/23 uur voedde ik de baby dan nog. De dag begon vroeg voor me, om op tijd op mijn werk te zijn en alle dingen geregeld te hebben moest ik echt rond half 6 al opstaan. Daarna gingen we samen met de baby naar bed, zo rond 22 uur. In de avond waren ze lekker wakker en we vonden het heerlijk om samen met de baby te zitten en zo. Trouwens ze bleven tot ze een jaar of 3 waren meestal tot 22 uur wakker. Pas toen ze overdag niet meer sliepen gingen ze wat vroeger slapen, maar toch echt zelden voor 20 uur.
rond 22 uur krijgt F zijn laatste voeding. Dan is ook het moment waarop wij naar boven gaan. Manlief kijkt nog even tv, of we nemen de dag nog even door en daarna kan F. zijn wiegje in en kunnen wij slapen.
bij ons gaat zoon tussen 19.00 en 20.00 naar bed. meestal iets daarna dochter ook. Ik zelf ga dan afhankelijk van hoe moe ik ben 21.00 of 22.00. Dan tussen 3.00 en 5.00 nog een keer voeden. Tja, idd weinig tijd voor jezelf maar dat komt wel weer en ik vind het ook niet erg. Heb omdat ik nu vrij ben overdag wel tijd voor mezelf, straks nog minder/ niet.
Mijn dochter gaat tegen 20u naar bed en slaapt de hele nacht (meestal). Mijn zoonthe gaat tegelijk met ons naar bed. Hij clustert nog vaak 's avonds en ik vind het ook veel te gezellig om een lekker avondje met hem te hebben Meestal slaapt hij bij me op de bank op mijn buik als ik tv kijk en tussendoor wil hij dan drinken. Soms valt hij om 21u al in een diepe slaap om een paar uur achter elkaar te slapen (ik leg hem dan in bedje als wij naar bed gaan, hij slaapt naast ons) en soms pas om 23u. Wij liggen er nooit voor 23u in. En dan komt zoontje 's nachts nog 1 of 2 keer voor een slokje. Maar goed, hij is 2 maand oud. Ritme en eerder naar bed komt vanzelf.