Hoi Allen, Mijn zoontje is ruim 3 jaar en al ruim een jaar poep zindelijk. Enkele malen geprobeerd hem plas zindelijk te krijgen maar dat lukte niet. Nu heeft hij 6 weken vakantie van de peuterspeelzaal en leek het ons weer een goed moment te starten. Met succes!!! Echter zodra we hem een boxershortje of luierbroekje aan doen gaat het mis, en plast hij daarin. Hij loopt nu een week of 3 in huis in zijn blote kont en dan gaat hij elke keer zelf op tijd naar het toilet toe. Slechts 3 kleine ongelukjes in 3 weken tijd. Iemand adviezen hiervoor? Ik merk dat het hem ook wat frustreert als hij in zijn broek plast zodra hij een boxershortje aan heeft. Het in zijn luier plassen heeft hij minder moeite mee, dit zal denk ik luiheid zijn..
Hier net het zelfde probleem met dochter. In blootje gaat ze altijd op potje kaka of pipi doen. eenmaal een onderbroek, broek of luier aan is het gegarandeerd erin. Ze komt het ook super fier zeggen dat ze pipi gedaan heeft op potje. Ik beloon haar hier dan ook uitbundig voor. Maar heeft ze een onderbroek aan, dan plast ze er gewoon in en geeft geen kik. Komt het ook niet zeggen en loopt dan gewoon rond met een natte broek.... Ik denk gewoon blijven proberen. Een onderbroekje aandoen en blijven stimuleren en regelmatig zelf er hem aan herinneren? Zo probeer ik het toch. Vandaag al 4 natte onderbroeken voor de was, maar ze zal het wel een keer leren zeker
Ik zou die luier overdag helemaal weglaten. Als het hem al wat frustreert als hij in zn onderbroek plast is dat op zich een goed teken. Hij kan het blijkbaar wel omdat hij het bloot ook kan. Laat je hem zelf zijn natte spul uittrekken, zich wassen en een schone broek pakken? Misschien begint hij het dan vervelend te vinden en wil hij wel even de moeite nemen naar de wc te gaan. Evt een beloningssysteempje inzetten?
Hij krijgt nu alleen een luierbroekje om als we de deur uit gaan. In huis al aantal maal geprobeerd met een boxershort. Maar hem zich zelf niet laten verschonen als hij een ongelukje had in zijn boxer. Dus dat is wel een goeie tip om te gaan proberen. Beloningssysteem hebben we ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Wat hier werkte was heel goed opletten wat hij deed. Als hij bijvoorbeeld aan zijn piemeltje zat dan zette ik hem op de wc. Maar ik moet zeggen, mijn zoontje ging het echt te makkelijk. Hij is zelfs avonds zindelijk en nog geen 3 jaar.
Niet meer in de blote kont laten oefenen, maar met broekje aan. Hier hetzelfde gehad. Het was een paar dagen veel wassen en dweilen, maar toen waren we er doorheen. Overdag luier ook echt uit gelaten. Hier was het dus echt een kwestie van doorpakken. Hij kon het namelijk wel in blote kont. Ging al een langere periode nooit mis. Succes!
Ik zit een beetje met het zelfde, mijn dochter word over 2 maand drie jaar, zij is in haar blootje helemaal zindelijk maar met luier of onderbroek aan poept en plast ze gewoon daar in, alleen maakt het haar dus niet uit dat ze nat is ... Ze speelt er gewoon om verder, Oudste twee had ik in 3 dagen volledig zindelijk overdag met 2,5 jaar maar de derde besluit alles lekker op haar eigen manier en eigen tempo te doen
Ik zou ook helemaal geen luier meer aan doen.. Die luier krijgt hij aan als jullie de deur uit gaan en dus kleding aan heeft. Misschien verward het hem met de andere keren dat hij wel kleding aan krijgt maar geen luier. Mijn zoontje was op z'n 2e verjaardag overdag zindelijk en niet lang daarna ook s nachts. Ik liet hem toen hij net zindelijk aan t worden was eerst ook met een naakte onderkant lopen en toen dat goed ging ben ik hem in huis zwemshorts aan gaan geven. Dat was de eerste dag voor hem ook wennen maar een zwembroekje spoel je zo uit en is in een mum van tijd weer droog. Tegen de tijd dat het 2e zwembroekje nat was door een ongelukje was de eerste al weer droog. Na 2 dagen geen ongelukjes in zwembroek ben ik een gewone boxer met een dunne broek aan gaan doen en de dagen er na gewoon een spijkerbroek.