Hee meiden, ben benieuwd hoe laat jullie kleuter (groep 1/2) naar bed gaat? Mn oudste gaat net een maand naar school en gaat rond 1830 naar bed. Hij vind het prima, maar is het niet erg vroeg? Hiervoor maakte het natuurlijk niet zoveel uit, kon het ook wel eens 20.00 worden. Maar nu met het schoolritme is het 1830/1900 geworden. liefs Makkie
Hier gaat de meid(4) rond 19.00u op bed. In het weekend mag ze opblijven maar geeft ze rond 19.30u aan naar bed te willen.
7 uur naar bed, pyjama aan, boekje lezen of soms even Tv kijken en dan ligt ze half 8 echt op bed om te gaan slapen. Weekend of vakantie max 8 uur
Hier 18uur naar boven, slaapt tussen 18.30-19.00 en dan tot 6.30-7.00 werkt hier prima. Zou er ook niet zoveel aan veranderen als het voor jullie zoontje goed werkt. Wij gaan nu langzaamaan naar iets later toe, maar over het algemeen is dit prima.
Mijn zoontje is half september met school begonnen en tot de kerstvakantie lag zijn bed tijd eerder dichtbij 18:30 dan later. Inmiddels is hij duidelijk wat meer gewend en halen we nu weer 'gewoon' 19:00. Waarom zou iets te vroeg zijn, als je kindje het gewoon nodig heeft?
Rond 7 uur, meestal iets eerder dan later. Hij geeft ook zelf aan dat ie naar bed wil, dus dat is vrij makkelijk.
Hier is het plan meestal kwart voor 7 thee, 7 uur naar boven, en 19.20 het licht uit.. In praktijk is dat wel eens eerder of later zoals het uitkomt. Maandag is er zwemlos, dus het licht was nu om 8 uur uit. Vorige week was hij erg moe, en deed vrijwillig het licht om kwart voor 7 uit.. In alle gevallen is hij 's ochtends tussen 7 en half 8 wakker..
Zo tussen 19 en 19.15 meestal. Een enkele keer eerder, maar dat vind ik wel erg onrustig, zo'n gehaast met eten, douchen etc.
Mijn dochter gaat sinds vorige week naar school en ligt er om 18.30 uur in en slaapr meteen Zodra ze school gewend is, de dagen weer langer worden zal het wel later worden....nu doet ze het prima en ze wil ook echt naar bed. Als het dus ook voor jullie zo werkt gewoon blijvedoen.
ik vind het een normale tijd hoor voor je kind om naar bed te gaan. En zeker als ze het nodig hebben. Ik hoor soms van kinderen dat ze zo laat naar bed gaan...dat heb ik nooit echt goed begrepen.
18.30 - 19.00uur. We gaan er s'morgens om 6 uur uit dus wil ik ook dat ze s'avonds op tijd op bed gaat zodat ze fit is op school.
thanx dames, gemiddeld dus allemaal rond 1900 uur. Prima dus. En ja hij vind het zelf ook prima, dus lekker houden zo.
19.15 naar bed. Maar dan leest/knutselt ze nog altijd wel even Meestal gaat ze echt slapen rond 20.00 uur. Ze is een avond mens.
Toen mijn zoon net naar groep 0/1 ging was het soms wel eens 17. 30 dat hij al op bed lag hij was dan kapot en was het race tegen de klok om warm te kunnen eten. Dus van af een jaar of vier ging hij eerder naar bed dan toen hij drie was toen was het rond 19.30. maar school is best wel intensief voor zulke kleintjes net naar school dus ja vind jou schoolbedtijd zeker wel normaal ze hebben echt die energie nodig.
Hihi... "opblijven" is hier zelfs nog korter... Niks gezelliger dan na het eten nog een filmpje kijken met chips en limonade. Dat mogen ze dan op zaterdag, alleen zorg ik wel dat we dan vroeger eten en dan gaat om 18.00 de dvd speler aan. Daarna krijgen ze dan chips en drinken en als de film afgelopen is gaan ze naar bed. Meestal zo rond 19.15/19.30 dus... En trots dat ze zijn dat ze "op mogen blijven" Uit ervaring weet ik gewoon dat het de volgende dag echt niet leuk word als ze langer op blijven, want ze zijn allebei gewoon op de normale tijd wakker. (Jelle rond 7.00 en Jitte rond 8.00) Doordeweeks gaan we om 19.00 naar boven en om 19.10 liggen ze er allebei in. Dan zijn ze al gedouched enzo, dus dat is alleen voorlezen. Dan moeten ze er allebei om 7.30 uit (Jelle leest altijd vanaf dat hij wakker word tot hij eruit mag) Al denk ik trouwens niet dat ik het opblijf verhaal nog lang vol kan houden, Jelle begint nu wat klok te kijken, dus binnenkort zal hij het truukje wel door hebben...