Hier is het ook vroeger geworden sinds dat hij op school zit. Het was altijd 20:00 - 20:30u. en nu is het meestal 19:30, soms zelfs nog iets eerder (voor zijn doen erg vroeg dus). Hij heeft het gewoon echt nodig nu.
Meestal rond 19 uur. Maar aan het eind van de schoolweek wil hij ook wel (veel) eerder naar bed, soms al om 18.15. Dan zit hij aan tafel te gapen en zegt: ik ben zo moe, ik wil naar bed. En dan slaapt hij ook meteen zodra hij erin ligt.
Hier gaan we om 19:45 naar boven en om 20:00 uur liggen ze erin. Mijn dochter is een avondmens en eerder in bed leggen heeft echt geen zin dan gaat ze alleen maar lopen spoken en wordt het 21:30/22:00 uur voordat ze eindelijk eens slaapt en dan heeft ze er de volgende dag wel last van. Ze is standaard rond 7:30 `s morgens weer wakker. In het weekend en op woensdag slaapt ze wel uit tot 8:30. Maar dan gaat ze ook wat later naar bed.
19.00 naar boven, 19.30 gaat het licht uit. Wij hebben een buurmeisje van 5 en die mag zelf bepalen hoe laat ze naar bed gaat. Loopt dus regelmatig om 23.00 uur nog door het huis
Mijn beide kindjes (6 & 4)liggen er door de weeks tussen 18:30-19:00 in. De jongste is vaak nog aan het kletsen en zingen maar mijn zoon is binnen 5 minuten "vertrokken". In het weekend wel eens wat later maar meestal niet.
Hoe kan dat?? Ik snap werkelijk waar niet dat zo'n meisje dan ook echt nog fris en fruitig op school kan zitten! Een kind heeft toch zn slaap nodig?? Mijn oudste zit nu een half jaartje op school, vaak ligt ze tussen 18.30 en 19u in bed. En na schooltijd en bso ( op 2dgn) ligt ze moe op de bank tv te kijken totdat het eten klaar is. Ze heeft haar rust en slaap echt nodig!
19.00 en als ze naar de vso moet of naar opa en oma (die brengen haar 1x per week naar school) dan ligt ze er om 18.30 hoog uit 18,45 in bed . in het weekend gaat ze ook om 19.00 naar bed en dan mag ze zelf nog even lezen/spelen
Hier net zoals de meesten tussen 18.30 en 19.00 uur. En dan wordt ze 's morgens rond 07.00 uur wakker. In het weekend is het meestal ook rond 19.00 uur. Ze heeft gewoon echt haar slaap nodig om bij te komen van de hele week school
Rond 7 uur naar boven, tanden poetsen boekje lezen en slapen. Het komt ook wel eens voor dat ze heel moe is en dan gaan we 18.30 naar boven, meestal vraagt ze hier dan zelf om.
Haha, hier zo'n buurjongetje. Kwam begin schooljaar om 20.30 vragen of Ruben nog kwam spelen en die lag al een uur te snurken. Ouders laten die jongens bewust later naar bed gaan anders zijn ze 's ochtends zo vroeg wakker. Hier 19.00-19.30 en dan is ie soms nog zijn bed niet uit te branden. Vind het een mooie tijd voor een bijna 6-jarige, vrijdag en zaterdag wordt het wel eens 20 uur maar veel later niet.
dat geloof ik ook ja! een kind kan nog niet zelf bepalen wanneer zijn bedtijd is, is mijn mening! ouders kunnen een betere afweging maken wat een goed tijdstip is voor elk kind! (zodat ze dus inderdaad het goed op school kunnen doen oa)
ons zoontje gaat ook net naar school en gaat rond 19uur naar school, trouwens ook al voordat ie naar school ging. eerder zal ook echt niet kunnen bij ons man is om 17;30 thuis en ik ook rond 17;30-18;00 uur. op de dagen dat ik vrij ben proberen we de jongens er iets voor die tijd in te hebben.
Mijn bijna-kleuter gaat nu altijd om 1930u naar bed, ligt er dan 1945-20u in. En staat om 7:30u weer op. De psz begint nu iets later dan dat school straks begint (8:30u/psz 8:45u), dus moet nog even zien of ze dan genoeg tijd heeft. Ik moet sowieso eerder gaan opstaan (enige minpuntje..), maar hopelijk kunnen we t verder zo houden.
Hmm hier is het streven om 7 uur IN bed. Dan staat het aquarium nog aan en mag ze lezen tot het aquarium uitgaat om half 8. Maar ik wil d'r niet horen en ze mag niet uit bed. En regelmatig loopt het ietsje uit... Maar goed, half 8 gaat het licht uit dus zijn we laat.. Dan leest ze wat minder lang. (Of willekeurig wat e doet in bed... Ze kijkt ook vaak enkel naar d'r vissen) Liefst ligt ze er dus voor half 8 in... Anders moet ze meteen slapen Werkt heel goed eigenlijk. E in het weekend gaat ze er eigenlijk even laat in. Alleen op vrijdag is het soms later want dan eten we pas laat ivm werk.
7 uur naar boven kwart over 7 lamp uit. Ze vraagt altijd of ik nog even langs kom als de jongste naar bed gaat (8 uur), maar dan is ze altijd al diep vertrokken. En s'ochtends moet ik haar om half 8 vaak nog wakker maken. Ook in het weekend hier vroeg, zaterdagochtend ligt ze alweer om half 8 in het zwembad voor zwemles. Alleen zaterdagavond gaat ze vaak wat later rond 8 uur.